Nog enkele artikeltjes over Corona-projecten

De artikeltjes komen in een periode van 4 weken.
Artikel 1 "De FN-Krachtbron" is gepubliceerd
Artikel 2 "Het FN-Rijwiel" is gepubliceerd
Artikel 3 De rem-ombouw van de AJS is gepubliceerd.
Artikel 4 De vernieuwde en nu goedwerkende FN M13 Koppeling werkt perfect. (25-4-2021)

Er zijn weer artikeltjes gekomen van bouwprojecten, die in de coronatijd tot een goed einde zijn gekomen.
Er zijn artikeltjes van Martien, die uiteindelijk zijn FN voor de weg klaar heeft. Hij verhaalt -onder andere- zijn zoektocht naar onderdelen, waarbij hij mooie ervaringen opdoet en met verwonderering wat er allemaal in den lande gemaakt kan worden. Ook geeft hij inzicht in zijn hersenroerselen om die oude Belgische motor, -gemaakt met het doel om goedkoop te kunnen produceren op het eind van het zware-motoren-tijdperk-, zover te kunnen verbeteren dat hij bij de Ir van Hout (de ontwerper bij FN) een wit voetje kan krijgen. Of hem dat gelukt is, of dat hij beter had kunnen blijven denken, mogen jullie zelf bepalen.

Web FN M13 Blok

Web FN M13 Motor

 

 

 

 

 

 

Een artikeltje is van Jos, die de AJS bijna helemaal omgebouwd heeft. Het lijkt wel of de Brexit ook Jos getroffen heeft. Hij kan nu met elke voet bepalen of remmen op de typische Engelse manier van links remmen gaat, of dan maar op de Brexit-wijze van rechts gaan remmen. De Cub was ook al ver-europeest. Alles om Peter ook op die motoren te kunnen laten rijden, die -zelf- al veel langer 'een Brexit' meegemaakt hebben.

Web FN M13 AJS L

Web FN M13 Koppeling

 

 

 

 

 

 

 Het laatste artikeltje gaat over een verbetrering aan de trialfiets waardoor Martien denkt dat hij nu de beste trialfiets heeft binnen CTN.

 

Jos' nieuwe project #3

Jos drie webJos is weer lekker bezig geweest. Combineert net zo makkelijk onderdelen van zware en lichte motoren. En of het nu hardsolderen, freezen of tekenen is, Jos beheerst het allemaal. En hoe hij het doet laat hij ruimhartig weten zodat het lijkt of het allemaal makkelijk is. Hij geeft er in ieder geval een goede beschrijving voor.

Hier kun je verslag 3 lezen over de fabricage van een nieuw kleplichter-mechanisme.

Trial is de Hoge School van Motorrijden

Web Eduard VerslagEduard is al heel ver vooruitgegaan met zijn revalidatie. En wel zover dat hij hoopt spoedig weer eens op de trialmotor te kunnen stappen. We denken dat we namens allen kunnen spreken dat, we hopen dat deze wens snel werkelijkheid wordt voor hem.
Maar tijdens zijn revalidatie heeft Eduard als therapie een stuk(je) moeten schrijven over een van hobbies en dat is natuurlijk een verslag over trialrijden geworden.    Het verslag is Hier te Lezen.

En toen we dit lazen realiseerden wij ons dat we best wat informatie over klassieke trial hebben staan op de website, maar nergens iets over hoe je een trialmotor moet besturen. We moeten eens even kijken of we dat ook nog op een andere plaats moeten of kunnen plaatsen.      
Eduard onze Dank.

Jos' nieuwe project. Deel 2

Jos is weer stevig bezig geweest.

Heeft hij in deel 1 de reden en aanschaf van de Cub beschreven,
in deel 2 beschrijft Jos de aanpassingen die hij gemaakt heeft.

Wij wensen jullie veel plezier ermee.

Hier Lezen.

Een echt Corona-project

Jans FietsJan heeft een echt corona-project gevonden. Want zonder de coronalimitaties zou deze creatie er waarschijnlijk niet geweest zijn, omdat de trial en de bijkomende werkzaamheden dat niet toegelaten zou hebben.
We zouden zeggen: Veel leesplezier met het verslagje van deze opmerkelijke creatie.
Nadat Jan zijn verhaaltje geschreven had, heeft hij weer nieuwe ideeen gekregen en is nu bezig met een vernieuwde versie.
En nu maar even wachten of er nog een trialvariant komt.
Hier het verslag

Ferry's Weg-Trial-Motor project

Ferry Zundapp wensiteFerry heeft in het verleden vele trialfietsen gebouwd. Om er enkele te vermelden, die met CTN meegereden hebben: een aantal Zundapps, een Russische Voskhod, een Oost-Duitse DKW NZ 350-kloon (die met o.a. het zware gewicht, soort webfork en dubbele uitlaten) wel mooi zou worden, maar niet geheel zijn rijstijl weergaf, een DKW RT 98 (van/voor Rene) uit eind 30’er jaren, en misschien nog enkele anderen, waar wij (nog) geen weet van hebben.

Nu heeft Ferry ons -met enkele foto’s- zijn uitgangspunt of filosofie meegestuurd. En om die lezen moet even Verder Klikken

Wat is dat nou toch?....

rudis gatRudi had een probleempje. Niet medisch, maar hij had er wel veel last van.

Tijdens de corona met die hele kleine beestjes werd hij geinspireerd om te onderzoeken of hij ook last had van kleine ettertjes.
Hier Klikken voor het PDF-je

 

Jos' nieuwe project. Deel 1

CUB Nico webartikelHet was Jos die het voorstel deed om wat naar de website te sturen als leesvoer en om onderling nog wat contact te houden in deze barre Coronatijd en erna natuurlijk. Hijzelf had weer een (groter) project ter hand genomen om bezig te blijven met trial. Al gaat rijden niet altijd meer, trial blijft een passie.

Daarom Lees Hier zijn trialbezigheden.   Mei 2020

Bouwen

Bij CTN zijn vele motoren zelf opgebouwd, verbouwd of aangepast.

Ook zijn er andere projecten begonnen die op een of andere manier bij de rijders en/of trial behoren.

We hopen dat naast het aangename lezen van de activiteiten van onze deelnemers (en soms ook anderen, die de redaktie bijvoorbeeld inbrengt), jullie er ook nog jullie voordeel uit kunnen halen met de informatie.