Trial te Sprimont (ook voor EuroCup)

In het weekend van 27 en 28 juli is er de trial te Sprimont. Dit is in de buurt van Aywaille en heeft ook een route. Die gaat over de weg en door het bos. Daarom is een rijnummer noodzakelijk. Dat krijg je bij de inschrijving, waar je ook (je rijbewijs (?)), je kenteken en verzekeringspapieren moet tonen. De motor moet een kentekenplaat hebben.
's Zaterdags is er een Triplette. Hoe dat precies gaat weten we niet, maar het is iets met z'n drieen rijden van verschillend nivo, waarbij het leren en de lol bovenaan staan.
's Zondag is er een gewone wedstrijd die meetelt voor het Belgisch kampioenschap en voor de EuroCup.
Start op zaterdag om 12.00 uur en zondag om 10.00 uur.
Voor verdere info: http://www.motobecane-trialclub.be/
Klik ook op de foto achter de datum en plaats voor de route en info en zo.

 

De wedstrijd te Heerde gaat niet door

Helaas, Helaas, de wedstrijd te Heerde, die op een natuurlijk terrein met aangepaste hindernissen voorzien was in oktober, gaat helaas niet door. Mensen van CTN en de Crossclub in Heerde hadden er al veel tijd en energie in gestopt om het mogelijk te maken, dat het een mooie klassieke trial kon worden. Maar door snel gewijzigde omstandigheden gaat het helaas niet meer door.
Geef het door aan anderen rijders, s.v.p.

 

Verslagje van onze trial te Rhenen

 website rhenen 2019We zijn -met dit verslag en plaatsing van de Daguitslag van Rhenen- weer bij de tijd met de website en onderhavige verslagen. Enkel de prijsuitreiking van november 2018 moet/zal er nog komen.

Dus een week na de trial hebben we gelegenheid om de resultaten te bekijken. En toen we eerst naar de strafpunten keken, schrokken we nog meer, dan op het moment dat de uitslag opgelezen werd op het terrein.

Het feit dat 10 rijders gestopt zijn en de grote hoeveelheid punten, maakt het pijnlijk duidelijk dat het veel, veels te moeilijk was. Voor alle kleuren, maar wit in het bijzonder.

Lees meer: Verslagje van onze trial te Rhenen

 

Verslagje Rhenen door Pe

 

We hebben van Pe een verslagje gekregen, waarvoor onze dank.

Op vrijdagavond 05-07-2019 was er weer de avondtrial in Rhenen.
Om 10.00 uur’s morgens zijn we begonnen met het opbouwen van 10 Nonstops op het mooie circuit Kwintelooyen van de MACRO Rhenen.

Het weer was voortreffelijk, licht bewolkt en niet te warm.
Om ± 15.30 uur waren we klaar met het opbouwen.
De jury, Bertha en Elly waren inmiddels ook al gearriveerd, en hadden zich al gesetteld in de kantoor unit.

Lees meer: Verslagje Rhenen door Pe

 

Trial te Apeldoorn juni 2019

website apeldoorn 2019Het weer was goed.

De opkomst was historisch lager.

Het terrein was voor elk wat wils.

De oude rotten konden nog overweg met de hoge bomen her en der.
Anderen hadden daar wat moeite mee.

En het was weer erg gezellig.
Met goed eten.

We hadden weer een nieuwe deelnemer aan het Klassement.

De uitslag staat erop, alsmede de foto's.

Voor een (heel) klein verslagje moet je Hier Klikken.

 

Heel kort verslagje van de trial te Sleen in april 2019

sleen 2019Het lijkt al weer lang geleden dat we in Sleen gereden hebben. En eigenlijk is het ook al lang geleden. Wel 3 maanden! We zijn nu ook al weer zo'n beetje vergeten, wat er gemeld is toentertijd. De redactie is er niet geweest, dus heeft geen eigen waarnemingen. maar de geluiden waren dat het wel een leuke, gezellige trial was, mede door de controleurs, die altijd proberen er een gezellige communicatie op na te houden. Her en der pittige secties, maar op andere plaatsen secties die heel goed te rijden waren, als je tenminste goed oplette.
Duidelijk was het iedereen dat de uitzetters zich moeite getroost hadden om er iets mooi van te maken.

Zoals gezegd zijn we er niet geweest dus hebben we ook geen foto's. MAAR op de site van Trial Club Zuid-Oost Drenthe staan heel leuke foto's.

De uitslag is ook geplaatst en we vragen bij deze nog even aan allen die meegereden hebben, of er gekke dingen inzitten, en wel met de uitvallers. Door een ongelukkkige omstandigheid zijn de uitvallers van de sheets gevallen of blijven zitten in de computer. In ieder geval waren ze weg en de lieden van de administratie hebben moeite gedaan om de namen zo'n beetje terug te kunnen halen, maar niet altijd was bekend in welke klasse ze gereden hadden. Zo missen we nog een Erik. Eric Lusink misschien??
Dus als iemand iets raars ziet, laat dat dan s.v.p even weten, zodat we het alsnog kunnen corrigeren. (er)Uit-vallen is niet erg, maar de vermelding telt wel mee in het klassement, vandaar.

 

De website

Iedereen die contact wil zoeken met de organisatie van CTN, kan dat doen door middel van het volgtende e-mailadres: martienvermeulen-apestaartje-ClassicTrial.nl
uiteraard -apestaartje- door het juiste karakter vervangen.

Onze website lijkt weer dicht te zijn en werkt al weer een weekje naar behoren. Hoe lang dit goed gaat is onduidelijk. In de tussentijd zullen we ook bekijken of de website een update kan/moet krijgen (wat mogelijk veel werk en/of moeilijkheden geeft), de website bij de hoster laten beheren of een nieuwe website bouwen (via een andere hoster) in de komende tijd.

Maar eerst de "vergeten en/of niet afgemaakte" zaken op de website. Deze gaan komen vanaf eind juni wegens tijdgebrek. De verslagen zullen kort zijn of ingekort worden omdat het behoorlijk mosterd na de maaltijd is.
Vooralsnog zullen we de achterstallinge verslagen, fotoos en uitslagen op volgorde toevoegen.

 

Verslag van de eerste wedstrijd in 2019

verslag rotterdam 2019Het was me wel een dagje, daar op Europoort. Bij het er naar toe rijden nog regen en sommigen hebben zelfs hagel gehad. Maar om negen uur was het al lang droog op Europoort. En om 10.00 uur begon de zon te schijnen en die heeft de hele dag schaduw gegeven.

Wel was er veel wind. Dat was voor de controleurs wat minder. En hoewel we met het uitzetten met het draaien van de wind rekening hadden gehouden om het einde van de secties daar gelegd te hebben dat de knipper of de controleur in de luwte kon staan. Maar,…. zoals dat trialterreinen betaamt, is er meestal toch nog te weinig beschutting te vinden.

De opkomst was wat minder, omdat Zelhem een clubtrial had, waar ook enkele CTN-rijders aan meedoen en verder nogal wat afmeldingen door ziekte of anders ongeregeld. (o.a. Herbert beterschap). In totaal gingen ondanks de slechte weersvooruitzichten toch nog 41 rijders van start. Zij moesten 4 keer 8 secties rijden, die redelijk van lengte waren en het niveau van de sporen soms wat rust gaf en andere keren weer vol aan de bak.

Iedereen had er lol in, er werd gelachen en velen meldden dat men van de secties genoten had. Alles kon met een nul, maar dan moest je wel heel goed opletten, dat ook je alles goed deed.

Gijs was gelukkig weer present na een lange blessure, waardoor het triallen te zwaar was. Weer rustig aan beginnen en dan komt alles wel weer goed.
Voor Sicco was de motor nog even een probleem. Hij had een totale revisie gedaan, maar geen gelegenheid om hem te laten lopen. En daar moest de motor even van bekomen, want de motor voelde zich wat raar met al die nieuwe spullen en hij gaf dus geen enkele plof. Maar in de luwte van de kantine en in de zon, is de motor -met vereende krachten van menig rijder- weer tot plonken bewogen. De trial heeft hij probleemloos uitgereden, met slechts 1 strafpunt.
Dat was wel anders voor Hans Hulsebos. Vorig jaar –in zijn eerste jaar- was hij succesvol in het witte spoor. Dus heeft hij wel zin gekregen in een nieuwe uitdaging in het blauwe spoor. En met een constante van 10 punten per ronde heeft hij dat goed gedaan. De kleine Bantam kreunde soms als ze de steilere hellingen moest beklimmen, maar de klus werd geklaard.

Kortom een mooie dagbesteding in Europoort en we danken de lieden van MC the Wheelie voor hun inzet om er een mooie dag van te maken. Met name de controleurs bedankt, want het was niet zo warm.

 

Triallicentie is een noodzakelijke aangelegenheid

Waarschijnlijk is dit artikeltje volledig overbodig, maar toch even voor de zekerheid. Iedereen die op een trialterrein rijdt -meedoen aan een wedstrijd of training of gewoon rijden- heeft een triallicentie nodig. Deze is te krijgen bij de KNMV via hun website. Maar dit jaar zijn de regels voor het verkrijgen ervan weer gewijzigd.
Als je alles ingevuld -of gecontroleerd en aangepast hebt- dan kun je een App op je telefoon downloaden en dan kun je die laten zien bij een wedstrijd dat je aan de eisen voldaan hebt. Want je krijgt géén licentie meer toegestuurd.
Nu zijn er bij de CTN rijders die niet zo veel op hebben met Computer en Apps en mogelijk is de mobiele ontvangst op een terrein wat minder en wordt men angstig of het wel lukt met die App om de licentie te tonen.
Als dat zo is, neem dan geen risico (want je kunt ook nog je mobiel vergeten of het batterijtje is toevallig leeg) en druk daarom je licentie af -die op jouw "Mijn KNMV" staat- en leg die in de auto of in je trialkoffer, zodat je altijd een documentje bij je hebt.

Heb je problemen, neem dan tijdig contact op zodat we je kunnen helpen, want niets tonen is niet rijden.

 

De kalenders zijn al gewijzigd.

We hebben de kalender, voor de klassieke wedstrijden die meetellen voor het CTN-Klassement, geplaatst zoals ze nu bekend zijn, en ook al gewijzigd.
We hebben nog niet van alle clubs een definitieve bevestiging gekregen en het is (bijna) zeker dat er nog veranderingen van datum en tijd van enkele wedestrijden zullen komen.
DAAROM kijk regelmatig, maar i.i.g. kort voordat je vertrekt voor/naar een wedstrijd of er aanpassingen zijn gekomen.
Om dat makkelijk te kunnen zien de wijzigingen in ROOD aangegeven in de kalender na 17 januari 2019.

Veel trialplezier toegewenst.

 

Verslag en zo van de Prijsuitreiking

Het verslag,.. de foto’s en de totaaluitslag van de Prijsuitreiking moeten nog even wachten.
Dit komt omdat de redactie een tijdsprobleem heeft. Na de prijsuitreiking moest eerst aan andere zaken prioriteiten gegeven worden, want die waren al wat te lang blijven liggen voor de prijsuitreiking.Maar dat is niet het (gehele) grootstse probleem. De redcatie heeft nooit een Scheidegger cursus gevolgd im met 10 vingers blind te kunnen typem. Dus alles gewoin met twee vingers. Een vinger aan eleke hand.

En nu is de redaktei ook nog geblesseeerd geraakt, waardoor er maar 1 vinger oberblijft om te gebriuken, die dan al het werk mort dorn. En die raakt daarvan dan weer iverbelast.

toetsenbordEm omda die ene hand iver het hele toestenbord moet gaan, is het halve bord blindtypen geworden en dat kunnen we niet, dus dat geeft weer andere problemen.

Kortim, voir een goed verlsag hebben we nig even (rust)tijd nidig.

 

 

Een heel, heel klein verslagje van Nunspeet

verslag nunspeet 2018 2Zaterdag 17 november 2018 was het onze eerste wedstrijd voor het seizoen van 2019. Om 11.00 uur gaf Gerrit een rijderbespreking en 10 minuten later konden we beginnen aan een goede wedstrijd. Gezien de punten en de reacties waren de secties -met zes sporen per sectie- allemaal met nul te doen. Maar dan moest je wel goed bij de les blijven, van begin tot eind. En dat maakte het een leuke en interessante wedstrijd. Een 66 man/vrouw/kind/opa hebben zich uitstekend vermaakt. Vaker heb je in Nunspeet een TomTom of Garmin nodig om de non-stops te onthouden, maar dit jaar was de behoefte aan een zonnebril veel groter. Door de felle, laagstaande zon kon je vervelend verblind worden als je boven kwam op de heuvel of door het knipperlichten als je langs de bomen reed. Lastig, maar we zullen niet reclameren, want mede door de zon, was het een echt mooie dag.

 

Met de wedstrijd in Hau is ons seizoen 2018 ten einde

Met de wedstrijd, van de lieden van Racing Fans Hasselt van afgelopen zondag de 7 oktober, te Hau-Bedburg is ons seizoen afgelopen en kunnen we de eindstand opmaken. Dat zullen we doen en in Nunspeet zal de prijsuitreiking volgen.
De wedstrijd was goed, zo is er verteld. Wij nemen dat aan, want de redaktie was er deze keer niet bij. Gezien de punten was het een wedstrijd waarbij je goed moest opletten om goed door de secties te komen. Her en der een beetje moeilijk, maar niet gevaarlijk. En uiteraard was de verzorging weer optimaal, naar het schijnt. De 62 rijders hebben er zin aan gehad.

Wil je mooie foto's zien van dit evenement, dan moet je hier even klikken.
We hebben de uitslag geplaatst op de Klassementspagina.

 

Het verslagje van de Plonkers is hier.

website arnhem 2018We hebben een goed weekend gehad op de hei in Arnhem. Twee dagen goede en soms erg lange secties die uiteindelijk allemaal wel te doen waren.
De organisatie was weer uitstekend. Met enthousiaste helpers, adminstratiedames en controleurs.
Jammer was het dat de Engelse lieden dit jaar verstek moesten laten gaan en dat er in Duitsland tegelijkertijd ook een klassiek trial evenement plaatsvond. Dat scheelde nogal wat Duitse rijders. Hopelijk is dit volgend jaar beter geregeld zodat we weer met 90-100 rijders kunnen stoeien door het zand en over de hei.
De zaterdag telde ook mee voor de EuroCup met 's avonds de prijsuitreiking. En net als op de vrijdagavond zijn we tot een uur of twaalf in de kantine geweest. Iedereen die bij de trial geweest is, zal/kan beamen dat het een goede weekendbesteding was.

Het verslag kun je hier lezen.
Remy Jansen uit Arnhem heeft mooie foto's gemaakt van de dagen, dus als je even tijd hebt bekijk ze even rustig. De moeite waard.

 

We gingen naar Zelhem voor de eerste keer.

zelhem 2018Op zaterdag 1 September was onze eerste wedstrijd te Zelhem. Op een voor de meeste van ons een volkomen onbekend terrein. Een enorme berg in het landschap met een vlakke bovenkant. Op de zijkanten was het heerlijk klimmen en dalen door alle stenen, waar je overigens (bijna) geen last van had.

En de wedstrijd en organisatie was een succes, zoals de meeste rijders ons vertelden, tenminste zij die ons van commentaar voorzien hebben. We hebben er een verslagje over geschreven, dat jullie HIER kunt LEZEN.

Om een impressie te krijgen van de mogelijkheden van het terrein, kun een YouTube filmpje bekijken dat gemaakt is van de wedstrijd. We weten nog niet wie de maker is, maar dat zullen we nog wel vermelden zo gauw we dit weten.

 

Pagina 1 van 11