• Home 1
  • Home 2
  • Home 3
  • Home 4
  • Home 5
  • Home 6
  • Home 7
  • Home 8
  • Home 9
  • Home 10
  • Home 11
  • Home 12
  • Home 13

Ook Zelhem is afgelast

Met hij bijwerken van de website realiseert de redaktie zich dat er nog geen officiele afmelding gegeven is van onze trial te Zelhem.
Dick Bulten had het al langer geleden doorgegeven, dus helemaal een foutje onzerzijds.
Dus even zaterdag de 27ste juni 2020 iets anders verzinnen.
 

Sleen Bedankt

Namens Jos dit berichtje:  
Het gaat beter. Jos is weer thuis. Het gaat weer (redelijk) goed met hem op dit moment, nu de bacterie bekend is.
Hij was zeer aangenaam verrast met de kaart van de aanwezigen bij de Oefentrial te Sleen van afgelopen zaterdag.
Dat doet een mens heel veel goed, zei hij
Allemaal Erg Bedankt !                             10 juni 2020           

Er zijn advertenties gekomen

Onder "Allerlei / Vraag en Aanbod / Aangeboden" staan een paar advertenties.                                   juni 2020
In de nabije toekomst komen er nog meer. Dus check dit regelmatig.

Het gebruik van Vraag en Aanbod is gratis.  MAAR we hebben wel de volgende verzoeken:
Vermeld uiteraard wat je kwijt wil of hebben wil,
Vermeld ook wat je erbij vermeld wil hebben, zoals wel/niet Naam, Telefoon, E-mail of anders.

EN vergeet a.u.b. niet om advertenties af te melden. Want dat bespaart ons veel werk om er weer achteraan te gaan en/of de pagina in orde en actueel te houden.

 

Waar is iedereen zo'n beetje mee bezig?

Het is echt een komkommertijd. De komkommers groeien en voor de rest is er niets. Geen cafeetje, filmpje, bijelkaar kletsen over van alles en nog wat, en ook nog geen trial. Op dit moment al een weekje of 6-7 niet en vooralsnog ook niet veel. Waren we net uit de winter met een gedwongen rust, krijgen we ook nog de corana-ellende over ons heen.
Nu kunnen wij ons voorstellen dat er mensen zijn die vorig jaar na de laatste trial besloten hebben iets te ondernemen, danwel nu, omdat er helemaal niets meer buitenshuis gedaan mag worden. Zijn er mensen die nog iets aan het bouwen zijn geslagen? Of misschien al aan het ombouwen waren? Of een nieuwe hobby erbij genomen hebben?
En dan wordt het interessant om te weten waarom men daar mee bezig was of is.

En misschien is het leuk om dat met ons te delen in de trialkomkommertijd. Want wedstrijden zijn er niet, dus we zien erkander niet. En er zijn ook geen verslagen te lezen dus valt er ook weer niets op onze site te lezen, dus we verliezen elkaar een beetje uit het oog.

Dus als je nou met een project(je) bezig was of bent, zet dan een klein stukje op papier met een fotootje erbij (een opgemaakt document of losse items die wij dan wel bij elkaar zetten) en dan kunnen we dat op de website plaatsen. Dan kan iedereen benieuwd zijn, wat er komt, dan wel waar Pietje of Jantje mee bezig is geweest.

Stuur ons iets toe over je project(je) als je dat snel klaar hebt, of stuur een mailtje dat je iets hebt, maar dat het niog even duurt voordat het compleet is. Dan weten we dat en kunnen we een nieuwe pagina aanmaken of zoiets. Laat gerust iets horen.   Zie:  "Allerlei / Eigen Bouw en Projecten"
 

Niveau's van de Sporen per april 2020

nieuwe sporenZoals besproken tijdens het overleg in november 2019 -voorafgaand aan de Prijsuitreiking-, hebben we hieronder een artikeltje over het gewenste niveau -cq. het uitzetten- van de CTN-sporen.

Dit gaan we in het seizoen 2020 proberen te verwezenlijken en dan zullen we in het eind van het jaar bekijken waar we aanpassingen kunnen of moeten maken.

Voor de PDF-versie Hier Klikken.

Allereerst onze uitgangspunten.

Om een niveau te bepalen is het goed om eerst de uitgangspunten voor deze niveau’s vast te stellen.
Onze uitgangspunten zijn:
1)  We rijden ‘Klassiek’, dus mag stilstaan, achteruitrijden, spoor kruisen (geen enkel spoor!), achter omzetten en zijwaarts verplaatsen (zgn. ‘hoppen’ ) dus niet.

2)  We zetten altijd uit voor klassiekers, dus motoren van constructie van voor 1965. Dat is de tijd dat de fabrieken nog geen specifieke trialmotoren maakten en de rijder zelf een motor geschikt moest maken voor de sport.

3)  De rijders met een Twin-Shock doen bij CTN mee, omdat ze het type klassieke-trial leuk vinden en niet de moderne trial waar (hoge) overstap-obstakels de moeilijkheden zijn.
Dus met “ klassiek” uitzetten is iedereen tevreden.

We hebben een Nieuwe Website !!

Niet schrikken, er niets ergs aan de hand, maar je kijkt nu naar onze nieuwe website.

Zoals jullie nog wel zullen weten hebben we vorig jaar een tijd lang serieuze problemen gehad met de website. Die was te oud en erg gevoelig geworden voor hackers en andere kwaadwillenden. De meeste problemen zijn toen redelijk, maar tijdelijk opgelost, maar echt goed kon het niet worden, want de site is gebouwd met een (12 jaar) te oude versie.

Het was dus een tijdelijke oplossing. En classic triallisten hebben andere interessen dan websites bouwen, dus dat werd een probleempje, er was geen kennis. We kregen wel een voorstel voor hulp om een nieuwe te bouwen met behulp van WordPress, (Sicco nog heel erg bedankt voor je hulp en goede zorg), maar dat zou weer verlies geven van alle data van voor de zomer van 2019. En dat zou ook weer jammer zijn. Ook zou dat nogal wat vrije tijd kosten en pensionado’s hebben die niet. :)

Enkele weken geleden hebben we contact gekregen met Ron de Bruin van Joomron. En Ron is motorminded (hij runt een motorhotel in Duitsland) en bouwt in zijn vrije tijd websites om naar de meest recente versie van Joomla. Daaruit is het contact ontstaan en die combinatie met CTN is erg prettig verlopen, enerzijds omdat we een beetje een armlastige club zijn, maar anderzijds omdat zijn insteek een professioneel, prettig, vriendelijk, zakenkundig en probleemoplossend is.

En nu vanaf 21 februari staat de nieuwe versie op de CTN-website.
Er zitten nog onvolkomenheden in, maar die moeten hier -op deze plek- opgelost gaan worden en kan nog best een weekje aanlopen. Dus nog even een weekje geduld.

MAAR,… mocht iemand nog onvolkomenheden zien, of iets missen, of nog suggesties hebben voor toevoegingen: ….. laat ons dat s.v.p. weten. Nu kan dat nog eenvoudig aangepast worden (hoop ik).
Dus vanaf 1 maart graag jullie commentaar en/of suggesties.
 

CTN wenst jullie allen een Voorspoedig en Plezierig 2020 toe

champagne 1En ook dit jaar willen we iedereen een
duim omhoog
Voorspoedig, Succesvol, Plezierig

maar vooral een Gezond 2020 toewensen. 

 

En dat het ook een jaar mag worden met veel Trialplezier. 

Succes!

De eerste Foto is al enkele dagen binnen

gerwin a

 

De eerste foto is al aangeleverd.

En wel zo, als een trialmotor gebruikt zou moeten kunnen worden
(5 werkwoordsvormen? En dan zeggen ze dat Nederlands makkelijk is)

We zijn benieuwd naar nog meer creaties.

We willen de foto's zo rond medio december op de galerij plaatsten.
Dus tijd genoeg, maar begin op tijd.

 

.

Trial te Sprimont (ook voor EuroCup)

In het weekend van 27 en 28 juli is er de trial te Sprimont. Dit is in de buurt van Aywaille en heeft ook een route. Die gaat over de weg en door het bos. Daarom is een rijnummer noodzakelijk. Dat krijg je bij de inschrijving, waar je ook (je rijbewijs (?)), je kenteken en verzekeringspapieren moet tonen. De motor moet een kentekenplaat hebben.
's Zaterdags is er een Triplette. Hoe dat precies gaat weten we niet, maar het is iets met z'n drieen rijden van verschillend nivo, waarbij het leren en de lol bovenaan staan.
's Zondag is er een gewone wedstrijd die meetelt voor het Belgisch kampioenschap en voor de EuroCup.
Start op zaterdag om 12.00 uur en zondag om 10.00 uur.
Voor verdere info: http://www.motobecane-trialclub.be/
Klik ook op de foto achter de datum en plaats voor de route en info en zo.

De wedstrijd te Heerde gaat niet door

Helaas, Helaas, de wedstrijd te Heerde, die op een natuurlijk terrein met aangepaste hindernissen voorzien was in oktober, gaat helaas niet door. Mensen van CTN en de Crossclub in Heerde hadden er al veel tijd en energie in gestopt om het mogelijk te maken, dat het een mooie klassieke trial kon worden. Maar door snel gewijzigde omstandigheden gaat het helaas niet meer door.
Geef het door aan anderen rijders, s.v.p.