CTN Algemeen

Hoezo is een standaard belangrijk?

indian trialmotor webBij de trial van Gressenich in het laatste weekend van september reed er een heel bijzondere motor mee in de groene klasse. De rijder had die klasse ook nog gewonnen. Dat iemand een klasse wint gebeurt elke keer, maar om dat te doen met deze motor strekt de rijder tot alle eer. Hebben jullie de standaard gezien? Een stuk van een tak, waarschijnlijk ban een goede boom gezaagd want hij miet een heel gewicht dragen. De voetsteunen geven optimale steun, zijnde houten blokken. Wij denken dat de berijder een timmerman of zo is.

De berijder moet met de hand schakelen, en dat is nou niet meteen een halszaak als je en triallist ben, maar wat denken jullie van een handkoppeling. Als je dan met die zwaren fiets ietsje moet bijsturen en dan ook nog een koppeling vanaf beneden bedienen. Chapeau!

Er zijn nogal wat mensen die een Harley nou niet bepaald een echte motor vinden, omdat je met een Harley niet zou kunnen triallen. En gelijk hebben ze, want we hebben er nog nooit eentje gezien in de secties, MAAR....... deze Indian bewijst toch wel dat er Amerikaanse motoren kunnen zijn, die kunnen triallen. Niet eenvoudig, maar toch.
En wij maar denken dat er bij CTN aparte motoren, met aparte mensen rondrijden. En dat klopt! Maar deze?..?..!.?.!

 

Overlijden van Ton van der Wal

ton vd walMaandagavond 3 augustus kregen wij het droeve bericht dat Ton van der Wal op zondag was overleden. Ton was altijd positief en geïnteresseerd in de mens en zijn passie. Eenieder kende Ton als een aimabel man en als een liefhebber van onze trialsport. En de meeste kenden hem als een liefhebber van elke motorsport op twee wielen. Dit enthousiasme en de liefde voor de sport heeft hij ook overgebracht naar familieleden en zijn vrouw; zij volgden veel evenementen gezamenlijk.

Wij zullen hem zeker missen. En als wij dat al doen, dan moeten zijn vrouw Bertha, zijn zoon Pieter en alle andere familieleden en vrienden hem nog meer missen. Wij wensen hen allen veel sterkte, met het dragen van het verlies, van een te vroeg overleden goed mens.

Hier is het Overlijdensbericht.


 

 

De Avondtrial te Rhenen was afgelast

De Avondtrial van vrijdag, de 3de juli, te Rhenen was afgelast, vanwege de grote hitte, die een trial wedstrijd en een crosswedstrijd onverantwoord maakte.

   

Over de Trialsporen dit Seizoen 2015

Trialsporen 2015

Voorstel voor aanpassing van de klassen/sporen

Lees meer: Over de Trialsporen dit Seizoen 2015

 

Licenties en trial

Beste Mensen,
ook dit jaar waren er weer enkele vragen betreffende districtslicentie en/of daglicenties. En ook nu weer hetzelfde antwoord: iedereen moet voldoen aan de regels die de clubs ook moeten hanteren en dat is dat men een KNMV-licentie, of een districtslicentie of een daglicentie moet hebben om mee te doen aan wedstrijden. Overigens heeft men die ook nodig als men wil; trainen of in zijn algemeenheid: rijden op een terrein van een club die aangesloten is bij de KNMV. Onze wedstrijden zijn gewoon clubwedstrijden. Bij de meeste clubs (let op!: niet allemaal) zijn ook enkele daglicenties aanwezig. (controleer eventueel van te voren). Dit is handig als er een gastrijder komt rijden of als men de eigen kaart niet kan overleggen. Kosten 15 Euro. Zorg dat je kaart bij je hebt en kunt overleggen als er naar gevraagd wordt, anders geldt: geen licentie is niet rijden!

   

Pagina 7 van 14