Jos heeft een Tiger Cub te koop. Voor alle aanpassingen en verbeteringen lees de twee artikels bij Allerlei/Eigen Bouw en Projecten.
Tel: 0626360278
Nieuws
In het laatste weekend van juli was er de wedstrijd te Sprimont in de Belgische Ardennen. Een twee-daagse met mooie secties op een 4-5 km parcours door de heuvels van Sprimont. Zaterdag wat eenvoudiger dan zondag. En Zondag telde ook mee voor de EuroCup.
Bij elkaar een 120-tal rijders die het goed naar de zin hebben gehad, met een goede en relaxte organisatie. Niets anders dan lof.
Het eerste weekend van September is er de twee-daagse te Gressenich te Duitsland. Net over de grens voorbij Aken.
Een klein terrein, met behoorlijke hoogteverschillen, maar ook een erg gezellige trial met een dito organisatie. De club heeft een mooi onderkomen op het terrein, wat in de jaren rond de eeuwwisseling uitgebreid is door voornamelijk de inkomsten der Nederlanders die er in grote getale er naar toe gingen (en dankzij de gezelligheid een biertje of tig dronken, zodat er veel overbleef)
De twee dagen tellen voor de D-cup competitie, maar ook voor de EuroCup. Op de zaterdag telt de wedstrijd mee voor seizoen 2023 en de wedstrijd van zondag telt mee voor seizoen 2024, evenals de Plonkers in September, de zondag van de tweedaagse in oktober in Dudelange in Luxemburg en dan hetzelfde weer in Sprimont. We proberen volgend jaar nog een tweede weekend in Nederland te organiseren.
Menno heeft met mij contact gezocht voor een wederzijds gebruik van de mogelijkheid om onze trialmotor(en) te kunnen fotograferen. Voor de twee gratis items is de bedoeling een Montesa en een Bultaco (het liefst, maar andere klassiekers kan ook). Hieronder het mailtje, met het aanbod. Gezien de tijd (begin september is de vraag om niet te lang te wachten om op te geven.
Neem contact op met Menno of mij.
Doe je voordeel ermee.
Op zaterdag 29 juli is er te Sprimont in de Belgische Ardennen de Triplet-wedstrijd en op zondag 30 juli een normale wedstrijd, meetellend voor het Belgische Klassieke Trial Kampioenschap en voor de EuroCup.
De Triplet is een wedstrijd met drie rijders samen uit de drie verschillende klassen (Classic of Twin-Shock). Je kunt opgeven per team of je wordt ingedeeld. De ronde is ongeveer 4 tot 5 Km door de locale Ardennen. Vermeldt nog dat de motoren straatwaardig moeten zijn, met registratie en verzekering omdat men ook over de weg rijdt. Net als in Aywaille.
Maximaal 120 deelnemers per dag en een mogelijkheid om mee te dineren. Overnachten is gratis (?) op een weiland bovenop de heuveltop bij de kantine van de voetbalclub. Zaterdag is er muziek (😊)
Lees hier alles en schrijf op tijd in.
We hebben net voor de vakantie de daguitslag van Nunspeet geplaatst. Gezien de punten en de opmerkingen was het een mooie en goede trial. Op naar volgend jaar.
Ook hebben we de laatste Tussenstand geplaatst. Gebruik de vakantie om te kijken welke plaatsen je nog moet rijden om tweede te kunnen worden, waarbij je moet bedenken dat je naar1 klasse verhuist waarin je het meest gereden heb. En dan volgt er een nieuwe punten-verdeling, omdat bij verhuizing je achteraansluit.
(Beter is het om gewoon te rijden wat je wil en te bedenken dat meedoen meer plezier geeft en de hoeveelheid wedstrijden harder telt.)
Bij deze nog een verslagje van de nieuwe redaktie.
In het heel erg korte verslagje kunnen we vermelden, dat het gezellig was op het kleinste trialterrein van Nederland. Er waren wat afmeldingen vanwege vakantie en vanwege de warmte die voorspeld was.
Maar toch nog een 30-tal rijders. Vanwege de warmte hebben we een ronde minder gereden en de meeste deelnemers waren daar tevreden over; want het was warm. De uitgezette secties waren van een goed niveau, gezien de punten en de lach bij de rijders.
Kortom: een leuk dagje uit.
Luitjes van Alpeldoorn; Bedankt.
Het was een goede trial in Zelhem. De secties waren allemaal goed uitgezet. Een prima nivo. En uiteraard mocht Geel en Geel plus ietsje scherper hier en daar, maar er waren enkel vrolijke gezichten bij alle kleuren. Er waren een 50-tal deelnemers. Dus het lijkt erop dat er een grotere stabiele opkomst is, sinds de aanpassingen van het nivo.
Het mag vermeld worden dat rijders gerust van spoor mogen wisselen gedurende het seizoen. Er komt altijd een totaal uitslag in 1 spoor. Alles komt goed.
Maar er gebeuren interessante dingen op zo'n dag in zonnig Zelhem. Met 50 man heb je weleens een kleine wachtrij (gemiddeld 1 rijder en vijf wachtenden per sectie), maar om daar dan herstelwerk te moeten doen aan je textiel is erg apart.
En had de rijder nou het vingerhoedje maar vastgetapet, om sneller te kunnen werken tijdens het wachten? Of een probleempje om die telkens op te bergen? Maar waar de naald en draad weggestoken zaten, was ons onduidelijk.
Klik Hier voor meer.
Bij deze de aankondiging van Zelhem. Maar LET OP: op onze kalender stond een foutieve aanvangstijd. De Starttijd is 12 uur.!!
Voor alle andere info over rijden en slapen vind je hier.
We willen met een aantal steekwoorden de wedstrijd te Baarlo beschrijven.
- Verzorging was prima. Het terrein was uitnodigend gemaakt en Floris wist bij de rijdersbespreking en uitslagpresentatie er een mooie presentatie van te maken, waarbij velen geënthousiasmeerd werden.
- Aantal deelnemers: 73, dus voldoende gelegenheid om voor de ingang van een sectie bij te kletsen.
Een klein lastige bijkomstigheid hiervan dat de einduitslag opmaken nogal wat tijd koste, te meer dat we 17 klassen hadden.
- Acht secties waren er uitgezet. Drie lange, drie middellange en twee secties waar geen grote wachtrij was.
- Niveau was redelijk hoog. Punten binnen een klasse van weinig tot redelijk veel.
- Enthousiaste, gezellige en vriendelijk controleurs. Overal een leuke sfeer.
- Secties verschillend van opzet door uitwerking van meerdere uitzetters, dus voor elke rijder wat wils.
- Het weer was prima verzorgd. Warm, zonnig en vochtig.
- De catering was prima met een warme hap en een koud frisje of pilsje.
- Tony en Wim (waren er een week bijna elke dag) en andere lieden die bijgedragen om de wedstrijd goed te laten verlopen: Bedankt.!
14 mei, aanvang 11 uur, inschrijven vanaf 9.30 uur, inschrijfgeld 15 Euro,
overnachten 10 Euro inclusief sanitair, en uiteraard moderne trialmotoren toegestaan
De redaktie heeft een verslagje gemaakt van onze laatste wedstrijd te Sleen.
Hier klikken om te lezen.
Oh, ja, en misschien hebben we weer een nieuwe rijder.
De daguitslag komt zo gauw we die ontvangen.
En voor de foto's moet je kijken op ClassicTrialNederland.nl
Wij zijn zeer vereerd te vermelden dat -naast het mogelijk maken van een gezellige en sportieve dag voor de klassieke rijder- CTN nu ook nog een bijdrage kan leveren in de maatschappelijke ontwikkeling van leerlingen. Dat wij verkozen zijn, verplicht ons ook dat zij zich eerst even kan voorstellen.
Velen kennen haar al enige tijd als assistent bij Bertha.
Pernille Welkom.!
Hallo ik ben Pernille Vriezema.
Ik ben 16 jaar oud en ik zit in de vierde klas van het tweetalig VWO. Voor mijn school moet ik een maatschappelijke stage lopen.
Deze stage ga ik hier bij de CTN lopen en ik heb er heel veel zin in!
Ik kom aan aantal dingen doen en ga meehelpen met de puntentelling. Ook ga ik een keer foto’s maken en tevens een keer helpen met knippen. Ik kom bij de CTN stage lopen omdat mijn oom en oma vaak meehelpen. De keren dat ik mee ben geweest was het altijd super gezellig.
Op deze manier kan ik op een leuke en leerzame manier mijn maatschappelijke stage doen. Ik heb er heel veel zin in!
Groetjes Pernille
Zondag 26 maart begon onze eerste wedstrijd van het jaar te Rotterdam. De week vooraf zijn er twee mandagen gemaaid en zes mandagen uitgezet. Ook nog een dag grond omhoog gewerkt om de secties aan te passen en minder glad te laten zijn en een geheel nieuwe sectie gegraven, speciaal voor de CTN-wedstrijd. En dat alles met wat wind en veel zon. Elke dag werd er regen voorspelt, maar we hebben niets gekregen, behalve op woensdag.
Ook zondag werd er regen voorspelt, alleen niet zo veel als er die dag wel uit de lucht viel. Het was nat, erg nat, door een enkele bui van 11 tot 1 uur. Daarna werd het droog, maar toen werd het pas echt helemaal beroerd.
De coordinator zoekt een electrische trialfiets voor een 8 jarige enthousiasteling, die kampioen wil worden bij ons. (natuurlijk mag de jeugd doelstellingen hebben) Als iemand iets weet, graag een mailtje of belletje naar de coordinator.
Classic Trial Nederland heeft besloten om, vanaf dit jaar, iedereen te kunnen laten deelnemen aan het Klassement van CTN. Bij de meeste clubs konden de leden al meerijden met een Classic wedstrijd, maar men kon niet meedoen aan het CTN-Klassement. Ook het rijden met de erg afwijkende regels van de bepijling vonden veel rijders lastig. En dat is opgelost doordat wij nu ook het KNMV-systeem van uitzetten gaan hanteren. Verder geldt dat men enkel het inschrijfgeld voor de wedstrijd behoeft te betalen om aan het klassement mee te kunnen doen. En uiteraard een Basis Sportlicentie Trial van de KNMV.
We hebben een vraag gekregen of er iemand is, die info heeft over het reviseren van een Cota 242 Montesa. Mogelijk krijgen we er een rijder bij. Stuur de coordinator een belletje of mailtje, dan stuur ik de vraag door. BVD.
Na een (te) lange rustperiode mogen we binnenkort weer beginnen. Dat doen we op zondag 26 maart te Rotterdam.
Iedereen zal zijn motorfiets wel weer in optima forma hebben en hopelijk is de conditie ook weer in orde, na die lange periode van stilzitten. Die conditie kan nodig zijn om op een aangescherpt terrein uit de voeten te kunnen. Hoewel voeten gebruiken we niet bij voorkeur.
Veel valt er verder ook niet te vertellen, dan dat: de wedstrijd begint om 11 uur, er is een pauze, met een snack en drinken in de kantine, de sporen uitgezet volgens het beschreven systeem van Gijs en Jelle en ook uitgezet volgens het KNMV bepijlinngssysteem. De routebeschrijving komt nog
We kunnen hier kort over zijn. Het was een gezellige bijeenkomst. Veel lol gehad.
Iedereen die in aanmerking kwam voor een beker, kreeg die ook (en een enkeling ook nog, omdat een klasse ad hoc toegevoegd was). Verder kreeg iedereen -die 7 of meer van de 13 wedstrijden van dit seizoen gereden had- een klep als aandenken (zoals gebruikelijk een 'normale' of een gepersonaliseerde, gemodificeerde klep) en een stormvaste paraplu (geschikt tot wind van 100 km/uur!!). En onze vaste controleurs kregen er natuurlijk ook een.
De paraplues waren verzorgt door Arie Bottinga van Vormtekst. Waarvoor nog Onze Dank.
De wedstrijd was in het kort een prima wedstrijdje. En een leuke route, uiteraard! Alle sporen waren aan de maat, maar wel te doen. Het zand blijft altijd een probleempje. Zeker voor de smalle bandjes.
En alle mensen die geholpen hebben, zeggen we: Heel Hartelijk Dank.
Tot volgend jaar.