Zondag 26 maart begon onze eerste wedstrijd van het jaar te Rotterdam. De week vooraf zijn er twee mandagen gemaaid en zes mandagen uitgezet. Ook nog een dag grond omhoog gewerkt om de secties aan te passen en minder glad te laten zijn en een geheel nieuwe sectie gegraven, speciaal voor de CTN-wedstrijd. En dat alles met wat wind en veel zon. Elke dag werd er regen voorspelt, maar we hebben niets gekregen, behalve op woensdag.
Ook zondag werd er regen voorspelt, alleen niet zo veel als er die dag wel uit de lucht viel. Het was nat, erg nat, door een enkele bui van 11 tot 1 uur. Daarna werd het droog, maar toen werd het pas echt helemaal beroerd.
Nieuws
De coordinator zoekt een electrische trialfiets voor een 8 jarige enthousiasteling, die kampioen wil worden bij ons. (natuurlijk mag de jeugd doelstellingen hebben) Als iemand iets weet, graag een mailtje of belletje naar de coordinator.
Classic Trial Nederland heeft besloten om, vanaf dit jaar, iedereen te kunnen laten deelnemen aan het Klassement van CTN. Bij de meeste clubs konden de leden al meerijden met een Classic wedstrijd, maar men kon niet meedoen aan het CTN-Klassement. Ook het rijden met de erg afwijkende regels van de bepijling vonden veel rijders lastig. En dat is opgelost doordat wij nu ook het KNMV-systeem van uitzetten gaan hanteren. Verder geldt dat men enkel het inschrijfgeld voor de wedstrijd behoeft te betalen om aan het klassement mee te kunnen doen. En uiteraard een Basis Sportlicentie Trial van de KNMV.
We hebben een vraag gekregen of er iemand is, die info heeft over het reviseren van een Cota 242 Montesa. Mogelijk krijgen we er een rijder bij. Stuur de coordinator een belletje of mailtje, dan stuur ik de vraag door. BVD.
Na een (te) lange rustperiode mogen we binnenkort weer beginnen. Dat doen we op zondag 26 maart te Rotterdam.
Iedereen zal zijn motorfiets wel weer in optima forma hebben en hopelijk is de conditie ook weer in orde, na die lange periode van stilzitten. Die conditie kan nodig zijn om op een aangescherpt terrein uit de voeten te kunnen. Hoewel voeten gebruiken we niet bij voorkeur.
Veel valt er verder ook niet te vertellen, dan dat: de wedstrijd begint om 11 uur, er is een pauze, met een snack en drinken in de kantine, de sporen uitgezet volgens het beschreven systeem van Gijs en Jelle en ook uitgezet volgens het KNMV bepijlinngssysteem. De routebeschrijving komt nog
We kunnen hier kort over zijn. Het was een gezellige bijeenkomst. Veel lol gehad.
Iedereen die in aanmerking kwam voor een beker, kreeg die ook (en een enkeling ook nog, omdat een klasse ad hoc toegevoegd was). Verder kreeg iedereen -die 7 of meer van de 13 wedstrijden van dit seizoen gereden had- een klep als aandenken (zoals gebruikelijk een 'normale' of een gepersonaliseerde, gemodificeerde klep) en een stormvaste paraplu (geschikt tot wind van 100 km/uur!!). En onze vaste controleurs kregen er natuurlijk ook een.
De paraplues waren verzorgt door Arie Bottinga van Vormtekst. Waarvoor nog Onze Dank.
Zo gauw we dat uitgewerkt hebben zullen we hier dat laten weten.
De wedstrijd was in het kort een prima wedstrijdje. En een leuke route, uiteraard! Alle sporen waren aan de maat, maar wel te doen. Het zand blijft altijd een probleempje. Zeker voor de smalle bandjes.
En alle mensen die geholpen hebben, zeggen we: Heel Hartelijk Dank.
Tot volgend jaar.
Tekst is 17 november aangepast.
Na de wedstrijd van zaterdag 12 november 2022 in Nunspeet gaan we eerst even brainstormen over 'Hoe gaan we verder met CTN', want we moeten enkele zaken aanpassen.. En daar hoort ook de vraag bij 'wie biedt zijn/haar hulp aan'. Niks dramatisch, maar toch. Het gaat over onze toekomst als klassieke trialrijder. Dus: DOE MEE.!. OOK na deze bespreking. Bijdragen kunnen altijd!
Wat we willen bespreken staat hieronder van de folder. Er staat niet veel uitleg bij, maar iedereen zal de punten -zonder grote uitleg- wel herkennen. Het gaat om CTN meer body te geven voor de toekomst.
Ze hadden het weer voor elkaar in Apeldoorn; Prachtig weer.! Goed geregeld.
Wat frisjes voor controleurs en bezoekers, maar voor de rijders prima. Het is een klein terreintje, dus kregen we ook kleine bochtjes, voor-op-achter elk bultje. Dus het was sturen, gewicht verdelen en rustig met het gas. Dit was een betere 'workout' dan de sportschool of fitnessclub.
(De foto's van David Lemereis zijn geplaatst. Eens een keer andere mooie foto's)
Op zondag de 30ste oktober hebben met een kleine 55 deelnemers de klassieke wedstrijd verreden in Baarlo. En het moet gezegd worden; een pracht van een wedstrijd. Tot en met rood geen overstappen op/of over beton of stenen. Geel en oranje hadden dat wel enige mate, maar iedereen vond de wedstrijd prachtig. Enkel hele goede geluiden hoorden we.
We zijn dank verschuldigd aan Tony, die de nodige reclame gemaakt heeft. En wat ookj gewerkt heeft, gezien het aantal deelnemers. Er waren de nodige Duitse en Belgische rijders. Er zijn er ook die naar Apeldoorn en/of Nunspeet willen komen. Of anders gezegd: als iedereen positief is en er zin in heeft, komen de mensen rijden. Er moet ook iets naast de wedstrijd zijn.
Wim van Lier, Tony en Bernd hebben in enkele dagen tijd, 8 prachtige secties weggezet. Chapeau.
Baarlo: onze dank voor de goede verzorging van de wedstrijd, mede door de vele enthousiaste controleurs en natuurlijk de dames van de telling en van de restauratie.
De daguitslag is gepubliceerd en de foto's staan op de Facebookpagina van BTC.
Tot volgend jaar.
Het was me een enerverend Plonkers-weekendje op de hei in Arnhem.
Enkele zaken sprongen eruit:
a) de wedstrijd was prima,
b) de organisatie rondom de wedstrijd was prima,
c) het weer speelde parten op vrijdag en zaterdag met gigantisch veel regen,
d) de opkomst was minder en
e) verbeteringen voor volgende keer
De redaktie is op zoek naar een persoon (uit Zoetermeer?) die electronische ontstekingen maakt voor 2T en 4T motoren.
Dank voor elke reactie in deze.
Bij onze motoren komt naar verloop van tijd het moment waarop de prestaties wat minder worden en het tijd is voor enig onderhoud.
Dat geldt ook voor organisaties, besturen etc. Nu is de CTN geen organisatie; het is niet meer dan een site waarop een klassement van resultaten van klassieke trials wordt bijgehouden. Die trials worden door de trialclubs georganiseerd. Om toch een sluitende wedstrijdkalender te krijgen is overleg met de clubs nodig, zodat er toch wat regelwerk bij de CTN terecht komt, naast het bijhouden van de resultaten en de jaarlijkse prijsuitreiking.
Tot nu toe komt dat vrijwel allemaal terecht op de schouders van een persoon. Tot voor de twee jaar wedstrijdpauze wegens corona heeft dat goed gefunctioneerd. Na de herstart bleken er toch een paar problemen zichtbaarder te worden: 1e – het dalende aantal deelnemers en 2e- de toenemende moeilijkheidsgraad van de non-stops
De vraag rijst: wat kan de CTN hier aan doen?
Nieuw ge-edit bericht.
De eerst volgende EuroCup-wedstrijd is in Arnhem met de Plonkers op 10 en 11 september.
Op het laatste weekend van juli was de klassieke trial in Fraiture (hoogte of col) bij Sprimont verreden in de Waalse Ardennen. Een mooie trial in een gezellige ambiance. Beide dagen meer dan 100 rijders (maximum was 120 rijders). Er waren drie sporen, die door de klassiekers zonder problemen gereden konden worden. Overal stenen maar nergens een probleem met de bodem of breedte.
Door de inzet van Tonny Jans hebben op 30 juli twee clubs toegezegd om nog een klassieke trialwedstrijd te organiseren. Op zondag 30 oktober begint om 11 uur de wedstrijd te Baarlo en de erop volgende zaterdag 5 november organiseert Apeldoorn een wedstrijd, op hun aangepaste en veranderde terrein, beide tellend voor Seizoen 2022.
En de daarop volgende zaterdag -12 november- hebben we dan weer Nunspeet die meetelt voor het Seizoen 2023.
Dus ga in training voor de laatste spurt met drie wedstrijden in drie weken op een rij.
Maar uiteraard eerst nog : de 'Plonkers' op 10-11 september.
Op zaterdag 23 juli 2022 is Rene in 't Veld op 67 jarige leeftijd overleden. Jaren lang -samen met Ferry- een enthousiaste trialrijder bij CTN.
Rene heeft vele sprten gedaan, maar vooral sporten met motoren en brommers.
Rene hield van gezelligheid en ging daarom graag op stap naar vele activiteiten. De CTN-trials waren daar een van.
Het sociale aspect vond hij erg belangeijk en daar kon hij ook van genieten.
Rene is de laatse vier jaren -met de motor- niet meer bij wedstrijden geweest. Zijn ziekte had hem dat ontnomen.
Hij kwam nog enkele keren -eventjes- om de sfeer weer te proeven en om met de mensen te spreken.
Wij wensen zijn vrouw Nicole, de kinderen en de familie veel sterkte toe met hun verlies.
Ons eerste weekend in Zelhem, bij de 4de Langeberg Classic Trial, bij de jubilerende ZMAC heeft velen blije gezichten en veel plezier gegeven.
Zaterdag erg heet en zondag koud met regen (later gelukkig wat beter)
Aan Dick Bulten en de luitjes van ZAMC zijn we veel dank verschuldigd, voor hun tomeloze inzet om er een geslaagd weekend van te maken.
De uitslagen zijn geplaatst en de foto's in de FotoGalerij. Bekijk de foto's van Wiljan te Mebel. Zeerwel het bekijken waard.
Het verslagje kun je hier lezen
De wedstrijd te Sleen was weer vol enthousiasme georganiseerd. Klaas heeft er -net als de uitzetters- veel tijd in gestopt. Sleen had gevraagd om van te voren in te schrijven, zodat ze al veel klaar hadden voor de wedstrijd begon, zodat ze niet alles in hoefde te vullen bij het inschrijven om zodoende wat meer tijd te hebben om rond te lopen, te kijken, te praten en een fotootje en filmpje te maken. Iedereen zijn hobby, natuurlijk, waar we allemaal voordeel aan hebben.
Ook zou het makkelijker zijn om een inschatting te hebben hoeveel (erg lekkere) soep en broodjes bal of hamburger ingekocht moesten worden. Dit was mede ingegeven door de veel mindere opkomst vorig jaar te Sleen en dit jaar in Rotterdam. Ze wilden niemand teleur stellen, maar ook niet veel weg te hoeven gooien. Jammer dat slechts 11 van de 34 rijders hieraan gehoor gegeven hebben.
Afgelopen zondag 20 maart 2022 was het de eerste wedstrijd van dit jaar voor het seizoen 2020-2022.
De hele week was het mooi weer (de uitzetters zijn heerlijk gebruind) met wel wat koude wind, maar de vooruitzichten waren best goed voor de zondag. In de ochtend zou het wat kunnen regenen in het noorden en later in de middag in het zuiden. Waarschijnlijk was toen de zendtijd voor het journaal met de weersverwachting helemaal op, zodat het laatste gedeelte van de zin waarschijnlijk moest zijn; “… en in de ochtend sneeuw in het westen!”. Okee het was niet zo veel, maar toch, eventjes echt koud.
Maar laten we niet zeuren over het weer, want de wedstrijd was -gezien de punten- een mooie wedstrijd. Je moest constant opletten.
Alles was te doen, maar je moest wel alles goed doen. (Cruijf??)