De coordinator zoekt een electrische trialfiets voor een 8 jarige enthousiasteling, die kampioen wil worden bij ons. (natuurlijk mag de jeugd doelstellingen hebben) Als iemand iets weet, graag een mailtje of belletje naar de coordinator.
CTN Algemeen
Classic Trial Nederland heeft besloten om, vanaf dit jaar, iedereen te kunnen laten deelnemen aan het Klassement van CTN. Bij de meeste clubs konden de leden al meerijden met een Classic wedstrijd, maar men kon niet meedoen aan het CTN-Klassement. Ook het rijden met de erg afwijkende regels van de bepijling vonden veel rijders lastig. En dat is opgelost doordat wij nu ook het KNMV-systeem van uitzetten gaan hanteren. Verder geldt dat men enkel het inschrijfgeld voor de wedstrijd behoeft te betalen om aan het klassement mee te kunnen doen. En uiteraard een Basis Sportlicentie Trial van de KNMV.
We hebben een vraag gekregen of er iemand is, die info heeft over het reviseren van een Cota 242 Montesa. Mogelijk krijgen we er een rijder bij. Stuur de coordinator een belletje of mailtje, dan stuur ik de vraag door. BVD.
Na een (te) lange rustperiode mogen we binnenkort weer beginnen. Dat doen we op zondag 26 maart te Rotterdam.
Iedereen zal zijn motorfiets wel weer in optima forma hebben en hopelijk is de conditie ook weer in orde, na die lange periode van stilzitten. Die conditie kan nodig zijn om op een aangescherpt terrein uit de voeten te kunnen. Hoewel voeten gebruiken we niet bij voorkeur.
Veel valt er verder ook niet te vertellen, dan dat: de wedstrijd begint om 11 uur, er is een pauze, met een snack en drinken in de kantine, de sporen uitgezet volgens het beschreven systeem van Gijs en Jelle en ook uitgezet volgens het KNMV bepijlinngssysteem. De routebeschrijving komt nog
Zo gauw we dat uitgewerkt hebben zullen we hier dat laten weten.
Tekst is 17 november aangepast.
Na de wedstrijd van zaterdag 12 november 2022 in Nunspeet gaan we eerst even brainstormen over 'Hoe gaan we verder met CTN', want we moeten enkele zaken aanpassen.. En daar hoort ook de vraag bij 'wie biedt zijn/haar hulp aan'. Niks dramatisch, maar toch. Het gaat over onze toekomst als klassieke trialrijder. Dus: DOE MEE.!. OOK na deze bespreking. Bijdragen kunnen altijd!
Wat we willen bespreken staat hieronder van de folder. Er staat niet veel uitleg bij, maar iedereen zal de punten -zonder grote uitleg- wel herkennen. Het gaat om CTN meer body te geven voor de toekomst.
De redaktie is op zoek naar een persoon (uit Zoetermeer?) die electronische ontstekingen maakt voor 2T en 4T motoren.
Dank voor elke reactie in deze.
Bij onze motoren komt naar verloop van tijd het moment waarop de prestaties wat minder worden en het tijd is voor enig onderhoud.
Dat geldt ook voor organisaties, besturen etc. Nu is de CTN geen organisatie; het is niet meer dan een site waarop een klassement van resultaten van klassieke trials wordt bijgehouden. Die trials worden door de trialclubs georganiseerd. Om toch een sluitende wedstrijdkalender te krijgen is overleg met de clubs nodig, zodat er toch wat regelwerk bij de CTN terecht komt, naast het bijhouden van de resultaten en de jaarlijkse prijsuitreiking.
Tot nu toe komt dat vrijwel allemaal terecht op de schouders van een persoon. Tot voor de twee jaar wedstrijdpauze wegens corona heeft dat goed gefunctioneerd. Na de herstart bleken er toch een paar problemen zichtbaarder te worden: 1e – het dalende aantal deelnemers en 2e- de toenemende moeilijkheidsgraad van de non-stops
De vraag rijst: wat kan de CTN hier aan doen?
Nieuw ge-edit bericht.
De eerst volgende EuroCup-wedstrijd is in Arnhem met de Plonkers op 10 en 11 september.
Op het laatste weekend van juli was de klassieke trial in Fraiture (hoogte of col) bij Sprimont verreden in de Waalse Ardennen. Een mooie trial in een gezellige ambiance. Beide dagen meer dan 100 rijders (maximum was 120 rijders). Er waren drie sporen, die door de klassiekers zonder problemen gereden konden worden. Overal stenen maar nergens een probleem met de bodem of breedte.
Door de inzet van Tonny Jans hebben op 30 juli twee clubs toegezegd om nog een klassieke trialwedstrijd te organiseren. Op zondag 30 oktober begint om 11 uur de wedstrijd te Baarlo en de erop volgende zaterdag 5 november organiseert Apeldoorn een wedstrijd, op hun aangepaste en veranderde terrein, beide tellend voor Seizoen 2022.
En de daarop volgende zaterdag -12 november- hebben we dan weer Nunspeet die meetelt voor het Seizoen 2023.
Dus ga in training voor de laatste spurt met drie wedstrijden in drie weken op een rij.
Maar uiteraard eerst nog : de 'Plonkers' op 10-11 september.