We hebben een vraag gekregen of er iemand is, die info heeft over het reviseren van een Cota 242 Montesa. Mogelijk krijgen we er een rijder bij. Stuur de coordinator een belletje of mailtje, dan stuur ik de vraag door. BVD.
CTN Algemeen
Na een (te) lange rustperiode mogen we binnenkort weer beginnen. Dat doen we op zondag 26 maart te Rotterdam.
Iedereen zal zijn motorfiets wel weer in optima forma hebben en hopelijk is de conditie ook weer in orde, na die lange periode van stilzitten. Die conditie kan nodig zijn om op een aangescherpt terrein uit de voeten te kunnen. Hoewel voeten gebruiken we niet bij voorkeur.
Veel valt er verder ook niet te vertellen, dan dat: de wedstrijd begint om 11 uur, er is een pauze, met een snack en drinken in de kantine, de sporen uitgezet volgens het beschreven systeem van Gijs en Jelle en ook uitgezet volgens het KNMV bepijlinngssysteem. De routebeschrijving komt nog
Tekst is 17 november aangepast.
Na de wedstrijd van zaterdag 12 november 2022 in Nunspeet gaan we eerst even brainstormen over 'Hoe gaan we verder met CTN', want we moeten enkele zaken aanpassen.. En daar hoort ook de vraag bij 'wie biedt zijn/haar hulp aan'. Niks dramatisch, maar toch. Het gaat over onze toekomst als klassieke trialrijder. Dus: DOE MEE.!. OOK na deze bespreking. Bijdragen kunnen altijd!
Wat we willen bespreken staat hieronder van de folder. Er staat niet veel uitleg bij, maar iedereen zal de punten -zonder grote uitleg- wel herkennen. Het gaat om CTN meer body te geven voor de toekomst.
De redaktie is op zoek naar een persoon (uit Zoetermeer?) die electronische ontstekingen maakt voor 2T en 4T motoren.
Dank voor elke reactie in deze.
Bij onze motoren komt naar verloop van tijd het moment waarop de prestaties wat minder worden en het tijd is voor enig onderhoud.
Dat geldt ook voor organisaties, besturen etc. Nu is de CTN geen organisatie; het is niet meer dan een site waarop een klassement van resultaten van klassieke trials wordt bijgehouden. Die trials worden door de trialclubs georganiseerd. Om toch een sluitende wedstrijdkalender te krijgen is overleg met de clubs nodig, zodat er toch wat regelwerk bij de CTN terecht komt, naast het bijhouden van de resultaten en de jaarlijkse prijsuitreiking.
Tot nu toe komt dat vrijwel allemaal terecht op de schouders van een persoon. Tot voor de twee jaar wedstrijdpauze wegens corona heeft dat goed gefunctioneerd. Na de herstart bleken er toch een paar problemen zichtbaarder te worden: 1e – het dalende aantal deelnemers en 2e- de toenemende moeilijkheidsgraad van de non-stops
De vraag rijst: wat kan de CTN hier aan doen?
Nieuw ge-edit bericht.
De eerst volgende EuroCup-wedstrijd is in Arnhem met de Plonkers op 10 en 11 september.
Op het laatste weekend van juli was de klassieke trial in Fraiture (hoogte of col) bij Sprimont verreden in de Waalse Ardennen. Een mooie trial in een gezellige ambiance. Beide dagen meer dan 100 rijders (maximum was 120 rijders). Er waren drie sporen, die door de klassiekers zonder problemen gereden konden worden. Overal stenen maar nergens een probleem met de bodem of breedte.
Door de inzet van Tonny Jans hebben op 30 juli twee clubs toegezegd om nog een klassieke trialwedstrijd te organiseren. Op zondag 30 oktober begint om 11 uur de wedstrijd te Baarlo en de erop volgende zaterdag 5 november organiseert Apeldoorn een wedstrijd, op hun aangepaste en veranderde terrein, beide tellend voor Seizoen 2022.
En de daarop volgende zaterdag -12 november- hebben we dan weer Nunspeet die meetelt voor het Seizoen 2023.
Dus ga in training voor de laatste spurt met drie wedstrijden in drie weken op een rij.
Maar uiteraard eerst nog : de 'Plonkers' op 10-11 september.
Op zaterdag 23 juli 2022 is Rene in 't Veld op 67 jarige leeftijd overleden. Jaren lang -samen met Ferry- een enthousiaste trialrijder bij CTN.
Rene heeft vele sprten gedaan, maar vooral sporten met motoren en brommers.
Rene hield van gezelligheid en ging daarom graag op stap naar vele activiteiten. De CTN-trials waren daar een van.
Het sociale aspect vond hij erg belangeijk en daar kon hij ook van genieten.
Rene is de laatse vier jaren -met de motor- niet meer bij wedstrijden geweest. Zijn ziekte had hem dat ontnomen.
Hij kwam nog enkele keren -eventjes- om de sfeer weer te proeven en om met de mensen te spreken.
Wij wensen zijn vrouw Nicole, de kinderen en de familie veel sterkte toe met hun verlies.
Afgelopen zondag 20 maart 2022 was het de eerste wedstrijd van dit jaar voor het seizoen 2020-2022.
De hele week was het mooi weer (de uitzetters zijn heerlijk gebruind) met wel wat koude wind, maar de vooruitzichten waren best goed voor de zondag. In de ochtend zou het wat kunnen regenen in het noorden en later in de middag in het zuiden. Waarschijnlijk was toen de zendtijd voor het journaal met de weersverwachting helemaal op, zodat het laatste gedeelte van de zin waarschijnlijk moest zijn; “… en in de ochtend sneeuw in het westen!”. Okee het was niet zo veel, maar toch, eventjes echt koud.
Maar laten we niet zeuren over het weer, want de wedstrijd was -gezien de punten- een mooie wedstrijd. Je moest constant opletten.
Alles was te doen, maar je moest wel alles goed doen. (Cruijf??)
Het plannen van de wedstrijden gaat dit jaar wat problematisch. Mede door de corona en mede door verandering van de contactpersonen bij verschillende clubs.
Dit jaar is Pasen erg laat -pas op 17-18 april- en daarom gaat Sleen in plaats van 2 weken ná Pasen naar 1 week vóór Pasen, dus op 10 april. En drie weken daarvoor -op 20 maart- is de wedstrijd in Rotterdam.
Van Apeldoorn hebben we nog niets vernomen en ook Rhenen is nog onduidelijk. In het verleden liep dit via Arnhem, omdat deze trial ook voor de competitie van Arnhem meetelde. Ook in Rhenen is een nieuw bestuur, dus e.e.a. moet nog wat geolied worden, voordat er groen licht is. Het mag duidelijk zijn dat CTN erg graag de wedstrijd weer zou willen laten doorgaan, het liefst samen met MCArnhem.
Wat we wel weer hebben, is een CTN-weekend en wel te ZELHEM op 18 en 19 juni. Deze wedstrijd wordt internationaal, omdat de wedstrijd ook meetelt voor de EuroCup.
De club van Zelhem ZAMC -de Zelhemse Auto- en MotorClub- bestaat dit jaar 50 jaar en gaat in vele weekenden, allerlei manifestaties organiseren. Van Classic tot Moderne, wedstrijden en demonstraties zowel weg- als terreinmobielen. Daarbij gevoegd het organisatietalent van ZAMC, kan dat dus een erg mooi feestje worden. Reserveer alvast dit weekend voor "de 4e Langenbergtrial" (nog even wachten op de juiste en betere naam). Verdere info volgt nog.
Dit jaar gaat ook onze wedstrijd te Hau-Bedburg niet meer door. We hadden nog hoop, maar helaas. De club moest ook per direct het terrein verl;aten. Ze zijn naarstig op zoek naar een ander terrein, maar eenvoudig is dat ook in Duitsland niet. We hopen voor hen dat ze een terrein vinden. Daarna zien we wel.
Ook de Plonkers is weer voorzien. Op dit moment op 17 en 18 september.
Op 12 november hebben we onze wedstrijd te Nunspeet en hopelijk ook weer een Prijsuitreiking.
De internationale data komen zo snel mogelijk als ze betrouwbaar zijn.