Zoals besproken tijdens het overleg in november 2019 -voorafgaand aan de Prijsuitreiking-, hebben we hieronder een artikeltje over het gewenste niveau -cq. het uitzetten- van de CTN-sporen.
Dit gaan we in het seizoen 2020 proberen te verwezenlijken en dan zullen we in het eind van het jaar bekijken waar we aanpassingen kunnen of moeten maken.
Voor de PDF-versie Hier Klikken.
Allereerst onze uitgangspunten.
Om een niveau te bepalen is het goed om eerst de uitgangspunten voor deze niveau’s vast te stellen.
Onze uitgangspunten zijn:
1) We rijden ‘Klassiek’, dus mag stilstaan, achteruitrijden, spoor kruisen (geen enkel spoor!), achter omzetten en zijwaarts verplaatsen (zgn. ‘hoppen’ ) dus niet.
2) We zetten altijd uit voor klassiekers, dus motoren van constructie van voor 1965. Dat is de tijd dat de fabrieken nog geen specifieke trialmotoren maakten en de rijder zelf een motor geschikt moest maken voor de sport.
3) De rijders met een Twin-Shock doen bij CTN mee, omdat ze het type klassieke-trial leuk vinden en niet de moderne trial waar (hoge) overstap-obstakels de moeilijkheden zijn.
Dus met “ klassiek” uitzetten is iedereen tevreden.