• Home 1
  • Home 2
  • Home 3
  • Home 4
  • Home 5
  • Home 6
  • Home 7
  • Home 8
  • Home 9
  • Home 10
  • Home 11
  • Home 12
  • Home 13

Niveau's van de Sporen per april 2020

nieuwe sporenZoals besproken tijdens het overleg in november 2019 -voorafgaand aan de Prijsuitreiking-, hebben we hieronder een artikeltje over het gewenste niveau -cq. het uitzetten- van de CTN-sporen.

Dit gaan we in het seizoen 2020 proberen te verwezenlijken en dan zullen we in het eind van het jaar bekijken waar we aanpassingen kunnen of moeten maken.

Voor de PDF-versie Hier Klikken.

Allereerst onze uitgangspunten.

Om een niveau te bepalen is het goed om eerst de uitgangspunten voor deze niveau’s vast te stellen.
Onze uitgangspunten zijn:
1)  We rijden ‘Klassiek’, dus mag stilstaan, achteruitrijden, spoor kruisen (geen enkel spoor!), achter omzetten en zijwaarts verplaatsen (zgn. ‘hoppen’ ) dus niet.

2)  We zetten altijd uit voor klassiekers, dus motoren van constructie van voor 1965. Dat is de tijd dat de fabrieken nog geen specifieke trialmotoren maakten en de rijder zelf een motor geschikt moest maken voor de sport.

3)  De rijders met een Twin-Shock doen bij CTN mee, omdat ze het type klassieke-trial leuk vinden en niet de moderne trial waar (hoge) overstap-obstakels de moeilijkheden zijn.
Dus met “ klassiek” uitzetten is iedereen tevreden.

We hebben een Nieuwe Website !!

Niet schrikken, er niets ergs aan de hand, maar je kijkt nu naar onze nieuwe website.

Zoals jullie nog wel zullen weten hebben we vorig jaar een tijd lang serieuze problemen gehad met de website. Die was te oud en erg gevoelig geworden voor hackers en andere kwaadwillenden. De meeste problemen zijn toen redelijk, maar tijdelijk opgelost, maar echt goed kon het niet worden, want de site is gebouwd met een (12 jaar) te oude versie.

Het was dus een tijdelijke oplossing. En classic triallisten hebben andere interessen dan websites bouwen, dus dat werd een probleempje, er was geen kennis. We kregen wel een voorstel voor hulp om een nieuwe te bouwen met behulp van WordPress, (Sicco nog heel erg bedankt voor je hulp en goede zorg), maar dat zou weer verlies geven van alle data van voor de zomer van 2019. En dat zou ook weer jammer zijn. Ook zou dat nogal wat vrije tijd kosten en pensionado’s hebben die niet. :)

Enkele weken geleden hebben we contact gekregen met Ron de Bruin van Joomron. En Ron is motorminded (hij runt een motorhotel in Duitsland) en bouwt in zijn vrije tijd websites om naar de meest recente versie van Joomla. Daaruit is het contact ontstaan en die combinatie met CTN is erg prettig verlopen, enerzijds omdat we een beetje een armlastige club zijn, maar anderzijds omdat zijn insteek een professioneel, prettig, vriendelijk, zakenkundig en probleemoplossend is.

En nu vanaf 21 februari staat de nieuwe versie op de CTN-website.
Er zitten nog onvolkomenheden in, maar die moeten hier -op deze plek- opgelost gaan worden en kan nog best een weekje aanlopen. Dus nog even een weekje geduld.

MAAR,… mocht iemand nog onvolkomenheden zien, of iets missen, of nog suggesties hebben voor toevoegingen: ….. laat ons dat s.v.p. weten. Nu kan dat nog eenvoudig aangepast worden (hoop ik).
Dus vanaf 1 maart graag jullie commentaar en/of suggesties.
 

CTN wenst jullie allen een Voorspoedig en Plezierig 2020 toe

champagne 1En ook dit jaar willen we iedereen een
duim omhoog
Voorspoedig, Succesvol, Plezierig

maar vooral een Gezond 2020 toewensen. 

 

En dat het ook een jaar mag worden met veel Trialplezier. 

Succes!

De eerste Foto is al enkele dagen binnen

gerwin a

 

De eerste foto is al aangeleverd.

En wel zo, als een trialmotor gebruikt zou moeten kunnen worden
(5 werkwoordsvormen? En dan zeggen ze dat Nederlands makkelijk is)

We zijn benieuwd naar nog meer creaties.

We willen de foto's zo rond medio december op de galerij plaatsten.
Dus tijd genoeg, maar begin op tijd.

 

.

Trial te Sprimont (ook voor EuroCup)

In het weekend van 27 en 28 juli is er de trial te Sprimont. Dit is in de buurt van Aywaille en heeft ook een route. Die gaat over de weg en door het bos. Daarom is een rijnummer noodzakelijk. Dat krijg je bij de inschrijving, waar je ook (je rijbewijs (?)), je kenteken en verzekeringspapieren moet tonen. De motor moet een kentekenplaat hebben.
's Zaterdags is er een Triplette. Hoe dat precies gaat weten we niet, maar het is iets met z'n drieen rijden van verschillend nivo, waarbij het leren en de lol bovenaan staan.
's Zondag is er een gewone wedstrijd die meetelt voor het Belgisch kampioenschap en voor de EuroCup.
Start op zaterdag om 12.00 uur en zondag om 10.00 uur.
Voor verdere info: http://www.motobecane-trialclub.be/
Klik ook op de foto achter de datum en plaats voor de route en info en zo.

De wedstrijd te Heerde gaat niet door

Helaas, Helaas, de wedstrijd te Heerde, die op een natuurlijk terrein met aangepaste hindernissen voorzien was in oktober, gaat helaas niet door. Mensen van CTN en de Crossclub in Heerde hadden er al veel tijd en energie in gestopt om het mogelijk te maken, dat het een mooie klassieke trial kon worden. Maar door snel gewijzigde omstandigheden gaat het helaas niet meer door.
Geef het door aan anderen rijders, s.v.p.

De website

Iedereen die contact wil zoeken met de organisatie van CTN, kan dat doen door middel van het volgtende e-mailadres: martienvermeulen-apestaartje-ClassicTrial.nl
uiteraard -apestaartje- door het juiste karakter vervangen.

Onze website lijkt weer dicht te zijn en werkt al weer een weekje naar behoren. Hoe lang dit goed gaat is onduidelijk. In de tussentijd zullen we ook bekijken of de website een update kan/moet krijgen (wat mogelijk veel werk en/of moeilijkheden geeft), de website bij de hoster laten beheren of een nieuwe website bouwen (via een andere hoster) in de komende tijd.

Maar eerst de "vergeten en/of niet afgemaakte" zaken op de website. Deze gaan komen vanaf eind juni wegens tijdgebrek. De verslagen zullen kort zijn of ingekort worden omdat het behoorlijk mosterd na de maaltijd is.
Vooralsnog zullen we de achterstallinge verslagen, fotoos en uitslagen op volgorde toevoegen.

Triallicentie is een noodzakelijke aangelegenheid

Waarschijnlijk is dit artikeltje volledig overbodig, maar toch even voor de zekerheid. Iedereen die op een trialterrein rijdt -meedoen aan een wedstrijd of training of gewoon rijden- heeft een triallicentie nodig. Deze is te krijgen bij de KNMV via hun website. Maar dit jaar zijn de regels voor het verkrijgen ervan weer gewijzigd.
Als je alles ingevuld -of gecontroleerd en aangepast hebt- dan kun je een App op je telefoon downloaden en dan kun je die laten zien bij een wedstrijd dat je aan de eisen voldaan hebt. Want je krijgt géén licentie meer toegestuurd.
Nu zijn er bij de CTN rijders die niet zo veel op hebben met Computer en Apps en mogelijk is de mobiele ontvangst op een terrein wat minder en wordt men angstig of het wel lukt met die App om de licentie te tonen.
Als dat zo is, neem dan geen risico (want je kunt ook nog je mobiel vergeten of het batterijtje is toevallig leeg) en druk daarom je licentie af -die op jouw "Mijn KNMV" staat- en leg die in de auto of in je trialkoffer, zodat je altijd een documentje bij je hebt.

Heb je problemen, neem dan tijdig contact op zodat we je kunnen helpen, want niets tonen is niet rijden.

Verslag en zo van de Prijsuitreiking

Het verslag,.. de foto’s en de totaaluitslag van de Prijsuitreiking moeten nog even wachten.
Dit komt omdat de redactie een tijdsprobleem heeft. Na de prijsuitreiking moest eerst aan andere zaken prioriteiten gegeven worden, want die waren al wat te lang blijven liggen voor de prijsuitreiking.Maar dat is niet het (gehele) grootstse probleem. De redcatie heeft nooit een Scheidegger cursus gevolgd im met 10 vingers blind te kunnen typem. Dus alles gewoin met twee vingers. Een vinger aan eleke hand.

En nu is de redaktei ook nog geblesseeerd geraakt, waardoor er maar 1 vinger oberblijft om te gebriuken, die dan al het werk mort dorn. En die raakt daarvan dan weer iverbelast.

toetsenbordEm omda die ene hand iver het hele toestenbord moet gaan, is het halve bord blindtypen geworden en dat kunnen we niet, dus dat geeft weer andere problemen.

Kortim, voir een goed verlsag hebben we nig even (rust)tijd nidig.

 

Publiceren foto's en verslag in de toekomst

Beste Mensen,

Zoals jullie allemaal wel gemerkt hebben is er een nieuwe privacy-regelgeving vanuit Brussel mper 25 mei in werking. Veel mailtjes waar je e.e.a moet invullen (of niet?).

De regelgeving is eigenlijk knap ingewikkeld en wij weten niet of de website ook onder die regeling valt. We hebben ook nog geen "deskundige" gehoord die daarin duidelijkheid kan verschaffen.

Daarom zullen we op korte termijn de foto's niet plaatsen en het verslag heel summier op het trialtechnische vlak houden.

Als we meer weten -mogelijk zijn er triallisten of anderen die ons kunnen helpen met deze problematiek- dan zullen klaarheid brengen.