• Home 1
  • Home 2
  • Home 3
  • Home 4
  • Home 5
  • Home 6
  • Home 7
  • Home 8
  • Home 9
  • Home 10
  • Home 11
  • Home 12
  • Home 13

Triallicentie is een noodzakelijke aangelegenheid

Waarschijnlijk is dit artikeltje volledig overbodig, maar toch even voor de zekerheid. Iedereen die op een trialterrein rijdt -meedoen aan een wedstrijd of training of gewoon rijden- heeft een triallicentie nodig. Deze is te krijgen bij de KNMV via hun website. Maar dit jaar zijn de regels voor het verkrijgen ervan weer gewijzigd.
Als je alles ingevuld -of gecontroleerd en aangepast hebt- dan kun je een App op je telefoon downloaden en dan kun je die laten zien bij een wedstrijd dat je aan de eisen voldaan hebt. Want je krijgt géén licentie meer toegestuurd.
Nu zijn er bij de CTN rijders die niet zo veel op hebben met Computer en Apps en mogelijk is de mobiele ontvangst op een terrein wat minder en wordt men angstig of het wel lukt met die App om de licentie te tonen.
Als dat zo is, neem dan geen risico (want je kunt ook nog je mobiel vergeten of het batterijtje is toevallig leeg) en druk daarom je licentie af -die op jouw "Mijn KNMV" staat- en leg die in de auto of in je trialkoffer, zodat je altijd een documentje bij je hebt.

Heb je problemen, neem dan tijdig contact op zodat we je kunnen helpen, want niets tonen is niet rijden.

Verslag en zo van de Prijsuitreiking

Het verslag,.. de foto’s en de totaaluitslag van de Prijsuitreiking moeten nog even wachten.
Dit komt omdat de redactie een tijdsprobleem heeft. Na de prijsuitreiking moest eerst aan andere zaken prioriteiten gegeven worden, want die waren al wat te lang blijven liggen voor de prijsuitreiking.Maar dat is niet het (gehele) grootstse probleem. De redcatie heeft nooit een Scheidegger cursus gevolgd im met 10 vingers blind te kunnen typem. Dus alles gewoin met twee vingers. Een vinger aan eleke hand.

En nu is de redaktei ook nog geblesseeerd geraakt, waardoor er maar 1 vinger oberblijft om te gebriuken, die dan al het werk mort dorn. En die raakt daarvan dan weer iverbelast.

toetsenbordEm omda die ene hand iver het hele toestenbord moet gaan, is het halve bord blindtypen geworden en dat kunnen we niet, dus dat geeft weer andere problemen.

Kortim, voir een goed verlsag hebben we nig even (rust)tijd nidig.

 

Publiceren foto's en verslag in de toekomst

Beste Mensen,

Zoals jullie allemaal wel gemerkt hebben is er een nieuwe privacy-regelgeving vanuit Brussel mper 25 mei in werking. Veel mailtjes waar je e.e.a moet invullen (of niet?).

De regelgeving is eigenlijk knap ingewikkeld en wij weten niet of de website ook onder die regeling valt. We hebben ook nog geen "deskundige" gehoord die daarin duidelijkheid kan verschaffen.

Daarom zullen we op korte termijn de foto's niet plaatsen en het verslag heel summier op het trialtechnische vlak houden.

Als we meer weten -mogelijk zijn er triallisten of anderen die ons kunnen helpen met deze problematiek- dan zullen klaarheid brengen.

Een Bijdrage s.v.p.

Hallo rijders, donatie svp

Martien heeft afgelopen november tijdens de prijsuitreiking in Nunspeet aangegeven dat het moeilijk is om CTN financieel draaiende te kunnen houden.

Alle in Nunspeet aanwezige rijders waren unaniem van mening dat de financiën geen belemmering mogen zijn voor het niet in stand kunnen houden van deze geweldige en gezellige CTN competitie.

Door in Nunspeet met de pet rond te gaan heeft CTN dankzij spontane gulle giften weer iets financiële "lucht" gekregen.

Graag wil ik de rijders die niet aanwezig waren tijdens de afgelopen prijsuitreiking in Nunspeet, alsnog de gelegenheid geven om bij het inschrijven in Rotterdam een vrijwillige bijdrage te kunnen doen. 

Voor degene die er in Nunspeet niet bij waren -en die ook niet naar Rotterdam (kunnen) komen- en toch willen doneren, heb ik altijd de pet bij me.

 

Met vriendelijke groet, 

Martin de Graaf

Inschrijven bij CTN

Om het inschrijven bij CTN een beetje soepel te laten verlopen met de relatief grote hoeveelheid rijders en nog meer klassen, vragen de dames en heren die het inschrijven verzorgen, om het volgende:
Als je elkaar begroet hebt, zeg dan eerst je klasse waarin je gaat rijden, want dat specifice formulier moet eerst gezocht worden.
Zeg dan je naam (voornaam en achternaam) en geef je districtlicentie af, ook als je naam gevonden is (of niet). Namen met enkel een letter als voornaam geeft soms verwarring.
Controleer verder gezamelijk of je motormerk en type klopt. En check bij de klassiekers of de gewichtsklasse (goed) ingevuld is (lager dan 95 kg, tussen 95 en 120 kg en boven 120 kg).
En als laatste betalen s.v.p. De rijkaart krijg je mee of met de rijdersbespreking. Dit is club afhankelijk.

Nog even over de Trial te Zelhem

Geert Roeckevisch, die jarenlang de prachtige trial te Lochem georganiseerd heeft, hoorde na de trial van 2017 dat het daar afgelopen was, omdat het terrein verkocht was/is. Hij heeft gekeken naar een andere mogelijkheid en is daarbij ook in gesprek gekomen bij een club waar hij ook lid van is. Hij is met de TrialClub Zelhem in gesprek gegaan om daar een klassieke trial te organiseren. De organisatie van Zelhem omarmde -enthousiast- het voorstel voor een klassieke trial en zij hebben er gelijk een classic day van gemaakt: de Langeberg Classic Day.

De Langeberg is de grote storthoop -die bedekt met een dikke laag zand- naast het oorspronkelijke trialterrein wat er nu uiteraard ook nog is, en dus een mooi klassiek trialterrein kan zijn. Men wil daar de secties plaatsen, dus geen beton of dergelijke, en dat is wat wij preferreren. Secties met hellingen en lange bochten. Dus dat kan hartstikke mooi worden.

De accomodatie is heel mooi, met een goede kantine en zo. Verder bestaat er de mogelijkheid om te overnachten en dan 's morgens de zon te kunnen zien opkomen over het Gelders landschap (op de 30-40 meter hoge berg kun je heel ver kijken), OF als je 's avonds gaat de zon kunt zien ondergaan.

Kortom, alle ingredienten voor een geslaagde dag (of weekend) zijn aanwezing. Tot september.

Helaas, Helaas, de Trial in Bedburg-Hau is afgelast.!!

De lieden van Hau hadden het allemaal goed voor elkaar, dachten ze. Een week voor de wedstrijd hadden ze reeds 5 secties uitgezet en alle controleurs, de catering, en de andere verzorging was allemaal ook al geregeld en in orde. Maar bij het verzetten van de wedstrijddatum van de 19de november naar de 26ste november, was er een organisatorische non-stop over het hoofd gezien.
In Duitsland is er een dag waarop de doden herdacht worden en dat is een dag waarop geen feesten of wedstrijden of sport georganiseerd mag worden. En als de wedstrijd door zou zijn gegaan, dan kan de club en/of de terreineigenaar grote problemen krijgen.

Dus helaas, maar het is niet anders. Ze hadden er al veel werk in gestopt, maar uiteindelijk enkel veel problemen bij het afgelasten.
Geprobeerd is om de wedstrijd te verzetten, maar ook hier kreeg men weer andere problemen, zodat er niets anders opzit dan af te gelasten.

Hoe nu verder met de geplande wedstrijd? Herbert en zijn medeorganisatoren willen de moeite erin steken om de wedstrijd in te halen in begin maart. Dat gaan we verder even uitzoeken en dat zien jullie in de kalender verschijnen die binnenkort bekend gemaakt kan worden.

Inloggen niet meer mogelijk

Beste Mensen, triallisten en geinteresseerden in de website.

We hebben alle 9000 inloggegevens gewist en de inlogmogelijkheid gedeactiveerd. De website wordt zo vaak door computer-gegenereerde inlogcodes bezocht, dat het beangstigend wordt, hoe lang dit nog goed gaat. Die bezoekjes zijn niet om te lezen of zo, maar enkel om te zien of men aan inloggegevens kan komen of de website te hacken.
Helaas, dat is jammer, want er zit veel tijd in om de website gangbaar te houden. Het was beter dat die ziekmakende lieden gingen triallen in plaats van anderen hun plezier te vergallen.

En als het een keer lukt om de gegevens van alle mensen te hacken, dat zouden wij het zeer erg vinden van de overlast die we dan 'veroorzaakt' hebben.

Daarom hebben we besloten om de inlogmogelijkheid te verbergen.
Bij de opzet van de website hadden we veel plannen voor de mogelijkheden aan de geinterresseerden. Maar de tijd ontbrak en inzichten hebben er toe geleid dat er toch al niet veel mogelijkheden waren als men inlogde, enkel fotoos downloaden, dus het zal geen groot probleem zijn.

Mocht je toch iets willen weten, of iets willen hebben of iets willen meedelen voor de website, of CTN in het algemeen, gebruik dan het de pagina "Contact". Vergeet niet de drie streepjes te vervangen door het bekende apestaartje. (Dit is ook om de vele, dagelijkse, computer-gegenereerde mails voor phishing en hacking te voorkomen)

Trialen in Arnhem

Logo MCA Klein

Iedereen die aan de laatste Plonkers heeft deelgenomen (of ook de CPT) in Arnhem heeft –opnieuw- bemerkt dat het een zeer geschikt terrein is voor klassiekers en twin-shockers die ook bij CTN mee rijden. De secties die tijdens een clubtrial uitgezet worden hebben een groot CTN-gehalte. Dus (voornamelijk) natuurlijk terrein. Daarnaast zijn er op de woensdagavond en zondagochtend “trainingen”. Een gezellig en sociaal onderonsje (met ook een pauze op het parkeerterrein of in de kantine) waarbij de mogelijkheid is om aanwijzingen te krijgen om je trialnivo te verbeteren in ‘oefen-non-stops’.

Henk de Wilde geeft in het onderstaande artikeltje informatie over hoe je deel kunt nemen aan dit leuke gebeuren van oefenen en/of clubtrials kunt deelnemen. Doe er je voordeel mee en ga eens kijken als je interesse hebt.

Alle Uitslagen zijn geplaatst

Het heeft even geduurd, maar de website werkt weer mee. Alle uitslagen sinds Lochem 2016 zijn geplaatst, (dus je kunt heel veel gaan kijken) en ook de data en uitslagen die in het verleden (na een crash van de website en natuurlijk geen back-up gemaakt) er niet meer op stonden.