Om het inschrijven bij CTN een beetje soepel te laten verlopen met de relatief grote hoeveelheid rijders en nog meer klassen, vragen de dames en heren die het inschrijven verzorgen, om het volgende:
Als je elkaar begroet hebt, zeg dan eerst je klasse waarin je gaat rijden, want dat specifice formulier moet eerst gezocht worden.
Zeg dan je naam (voornaam en achternaam) en geef je districtlicentie af, ook als je naam gevonden is (of niet). Namen met enkel een letter als voornaam geeft soms verwarring.
Controleer verder gezamelijk of je motormerk en type klopt. En check bij de klassiekers of de gewichtsklasse (goed) ingevuld is (lager dan 95 kg, tussen 95 en 120 kg en boven 120 kg).
En als laatste betalen s.v.p. De rijkaart krijg je mee of met de rijdersbespreking. Dit is club afhankelijk.
CTN Algemeen
Geert Roeckevisch, die jarenlang de prachtige trial te Lochem georganiseerd heeft, hoorde na de trial van 2017 dat het daar afgelopen was, omdat het terrein verkocht was/is. Hij heeft gekeken naar een andere mogelijkheid en is daarbij ook in gesprek gekomen bij een club waar hij ook lid van is. Hij is met de TrialClub Zelhem in gesprek gegaan om daar een klassieke trial te organiseren. De organisatie van Zelhem omarmde -enthousiast- het voorstel voor een klassieke trial en zij hebben er gelijk een classic day van gemaakt: de Langeberg Classic Day.
De Langeberg is de grote storthoop -die bedekt met een dikke laag zand- naast het oorspronkelijke trialterrein wat er nu uiteraard ook nog is, en dus een mooi klassiek trialterrein kan zijn. Men wil daar de secties plaatsen, dus geen beton of dergelijke, en dat is wat wij preferreren. Secties met hellingen en lange bochten. Dus dat kan hartstikke mooi worden.
De accomodatie is heel mooi, met een goede kantine en zo. Verder bestaat er de mogelijkheid om te overnachten en dan 's morgens de zon te kunnen zien opkomen over het Gelders landschap (op de 30-40 meter hoge berg kun je heel ver kijken), OF als je 's avonds gaat de zon kunt zien ondergaan.
Kortom, alle ingredienten voor een geslaagde dag (of weekend) zijn aanwezing. Tot september.
De lieden van Hau hadden het allemaal goed voor elkaar, dachten ze. Een week voor de wedstrijd hadden ze reeds 5 secties uitgezet en alle controleurs, de catering, en de andere verzorging was allemaal ook al geregeld en in orde. Maar bij het verzetten van de wedstrijddatum van de 19de november naar de 26ste november, was er een organisatorische non-stop over het hoofd gezien.
In Duitsland is er een dag waarop de doden herdacht worden en dat is een dag waarop geen feesten of wedstrijden of sport georganiseerd mag worden. En als de wedstrijd door zou zijn gegaan, dan kan de club en/of de terreineigenaar grote problemen krijgen.
Dus helaas, maar het is niet anders. Ze hadden er al veel werk in gestopt, maar uiteindelijk enkel veel problemen bij het afgelasten.
Geprobeerd is om de wedstrijd te verzetten, maar ook hier kreeg men weer andere problemen, zodat er niets anders opzit dan af te gelasten.
Hoe nu verder met de geplande wedstrijd? Herbert en zijn medeorganisatoren willen de moeite erin steken om de wedstrijd in te halen in begin maart. Dat gaan we verder even uitzoeken en dat zien jullie in de kalender verschijnen die binnenkort bekend gemaakt kan worden.
Beste Mensen, triallisten en geinteresseerden in de website.
We hebben alle 9000 inloggegevens gewist en de inlogmogelijkheid gedeactiveerd. De website wordt zo vaak door computer-gegenereerde inlogcodes bezocht, dat het beangstigend wordt, hoe lang dit nog goed gaat. Die bezoekjes zijn niet om te lezen of zo, maar enkel om te zien of men aan inloggegevens kan komen of de website te hacken.
Helaas, dat is jammer, want er zit veel tijd in om de website gangbaar te houden. Het was beter dat die ziekmakende lieden gingen triallen in plaats van anderen hun plezier te vergallen.
En als het een keer lukt om de gegevens van alle mensen te hacken, dat zouden wij het zeer erg vinden van de overlast die we dan 'veroorzaakt' hebben.
Daarom hebben we besloten om de inlogmogelijkheid te verbergen.
Bij de opzet van de website hadden we veel plannen voor de mogelijkheden aan de geinterresseerden. Maar de tijd ontbrak en inzichten hebben er toe geleid dat er toch al niet veel mogelijkheden waren als men inlogde, enkel fotoos downloaden, dus het zal geen groot probleem zijn.
Mocht je toch iets willen weten, of iets willen hebben of iets willen meedelen voor de website, of CTN in het algemeen, gebruik dan het de pagina "Contact". Vergeet niet de drie streepjes te vervangen door het bekende apestaartje. (Dit is ook om de vele, dagelijkse, computer-gegenereerde mails voor phishing en hacking te voorkomen)
Iedereen die aan de laatste Plonkers heeft deelgenomen (of ook de CPT) in Arnhem heeft –opnieuw- bemerkt dat het een zeer geschikt terrein is voor klassiekers en twin-shockers die ook bij CTN mee rijden. De secties die tijdens een clubtrial uitgezet worden hebben een groot CTN-gehalte. Dus (voornamelijk) natuurlijk terrein. Daarnaast zijn er op de woensdagavond en zondagochtend “trainingen”. Een gezellig en sociaal onderonsje (met ook een pauze op het parkeerterrein of in de kantine) waarbij de mogelijkheid is om aanwijzingen te krijgen om je trialnivo te verbeteren in ‘oefen-non-stops’.
Henk de Wilde geeft in het onderstaande artikeltje informatie over hoe je deel kunt nemen aan dit leuke gebeuren van oefenen en/of clubtrials kunt deelnemen. Doe er je voordeel mee en ga eens kijken als je interesse hebt.
Het heeft even geduurd, maar de website werkt weer mee. Alle uitslagen sinds Lochem 2016 zijn geplaatst, (dus je kunt heel veel gaan kijken) en ook de data en uitslagen die in het verleden (na een crash van de website en natuurlijk geen back-up gemaakt) er niet meer op stonden.
Ferry in 't Veld heeft een nieuwe trialfiets gespot en wel een nieuwe "oude" Sparta met een Villiers motortje. Hoewel het een eerste test was (die niet zo succesvol verliep als gewenst) werd hij helemaal vrolijk bij het zien van het machientje
Hij is bij thuiskomst meteen in de pen geklommen om zijn gevoelens op papier te zetten om jullie hierover deelgenoot te maken.
En de redaktie is blij met deze bijdrage en dankt Ferry voor zijn inzet.
Benieuwd wat hij geschreven heeft? Dan even Hier Klikken.
In ons 9de seizoen is het misschien nodig een en ander aan te passen in de klasse-indeling.
Tijdens de prijsuitreiking in Nunspeet is ter sprake gekomen dat de huidige wijze van klasse-indeling problemen geeft.
Hiervoor zijn drie redenen:
a) De eerste is het probleem om het niveau van de kleuren/sporen op een goed en gewenst niveau te houden. Wat we in het begin afgesproken hebben betreffende de moeilijkheidsgraad is toch steeds, beetje bij beetje, wat omhoog gegaan, en er zijn verschillende interpretaties van de moeilijkheidsgraad binnen spoor/wedstrijd.
In Arnhem is een klein wonder verricht; vlak bij de plek waar eerst de trialbaan gevestigd was van Motorclub Arnhem (MCA) is een geheel nieuw motorsport park verrezen waar niet alleen gecrosst kan worden maar ook op elk niveau getriald.
MCA heeft in haar vereniging altijd 3 disciplines onder haar vleugels gehad. Toer- cross en trial motorsport. De laatste jaren werd echter duidelijk dat de club haar activiteiten niet zou kunnen voortzetten aan het eind van de Hooiweg. Het bestuur heeft toen gelijk met diverse instanties overleg gehad om te zorgen dat er in het Arnhemse de motorsport kon worden blijven beoefend.
Sinds de samenwerking met Mac Harskamp, die ook hun terrein terug moesten geven aan defensie, is er na overleg met gemeente, defensie, provincie ed. veel vooruitgang geboekt. Wat heeft geresulteerd in een baan die we nooit hadden durven dromen en waar we enorm trots op zijn.
Naast de vele andere kwaliteiten die hij had was de op 20 mei, tijdens het golfen, plotseling overleden Martien van Turnhout iemand met veel belangstelling voor motorfietsen. Hij had er vele in zijn bezit. Het kostte hem minder moeite te kopen dan te verkopen, zodat zijn motorpark, opgeslagen in meerdere schuren, steeds groter werd. Laverda, Royal Enfield, BMW, Yamaha XS, SR en XT, allemaal gebruiksklaar stonden al jaren te wachten. Deze motoren waren door hem in topconditie gebracht en omdat hij zijn literatuur bijhield ( hij wist echt bijna alles) werden er veel zaken gedaan; onderdelen uit de USA, China. Ontstekingen werden veranderd, spaakwielen voor gietwielen, uitlaten werden getuned. Hij deed alles zelf. Zijn werkplaats, waar hij de laatste jaren zeker 20 uur per week werkte, was voorzien van, een buigapparaat, zaagmachine, lasapparatuur, zetbank enz. Ook werkte hij met veel plezier voor anderen; ik heb regelmatig op een stoel zitten kijken als hij voor mij iets aan een frame laste. Wij kennen Martien voornamelijk van de CTN, want triallen deed hij met plezier. Regelmatig met de pensionado’s op woensdag middag in Apeldoorn en zo nu en dan een wedstrijdje. Hij deed e.e.a. op zijn eigen manier, winnen of verliezen telde voor hem niet. Vele 5-en reed hij omdat hij de route vergeten was of omdat hij “lekker bochtje” naar rechts maakte, terwijl hij naar links moest. Als de rij wachtenden voor een non-stop hem te lang was sloeg hij hem over. Het sociale aspect van de sport stond bij hem hoog in het vaandel. De laatste jaren ging zijn voorkeur meer uit naar het rijden op de zandwegen, zoals wij dat noemden. Dat hebben we dan ook regelmatig, ook in het buitenland, gedaan. Enkele uren voor zijn dood hadden wij nog plannen gemaakt om in Frankrijk te gaan rijden. Het is er niet van gekomen. We zullen hem missen.
Egbert Nijenhuis