• Home 1
  • Home 2
  • Home 3
  • Home 4
  • Home 5
  • Home 6
  • Home 7
  • Home 8
  • Home 9
  • Home 10
  • Home 11
  • Home 12
  • Home 13

Er is weer een nieuwe classic Trialfiets erbij: een Sparta!

sparta webFerry in 't Veld heeft een nieuwe trialfiets gespot en wel een nieuwe "oude" Sparta met een Villiers motortje. Hoewel het een eerste test was (die niet zo succesvol verliep als gewenst) werd hij helemaal vrolijk bij het zien van het machientje

Hij is bij thuiskomst meteen in de pen geklommen om zijn gevoelens op papier te zetten om jullie hierover deelgenoot te maken. 

En de redaktie is blij met deze bijdrage en dankt Ferry voor zijn inzet.
Benieuwd wat hij geschreven heeft? Dan even Hier Klikken.

Voorstel Nieuwe Klasse-indeling voor Seizoen 2017

 nieuwe sporenIn ons 9de seizoen is het misschien nodig een en ander aan te passen in de klasse-indeling.
Tijdens de prijsuitreiking in Nunspeet is ter sprake gekomen dat de huidige wijze van klasse-indeling problemen geeft.

Hiervoor zijn drie redenen:

a) De eerste is het probleem om het niveau van de kleuren/sporen op een goed en gewenst niveau te houden. Wat we in het begin afgesproken hebben betreffende de moeilijkheidsgraad is toch steeds, beetje bij beetje, wat omhoog gegaan, en er zijn verschillende interpretaties van de moeilijkheidsgraad binnen spoor/wedstrijd.

Feest in Arnhem. Ga dat zien !!

kantine mcaIn Arnhem is een klein wonder verricht; vlak bij de plek waar eerst de trialbaan gevestigd was van Motorclub Arnhem (MCA) is een geheel nieuw motorsport park verrezen waar niet alleen gecrosst kan worden maar ook op elk niveau getriald.

MCA heeft in haar vereniging altijd 3 disciplines onder haar vleugels gehad. Toer- cross en trial motorsport. De laatste jaren werd echter duidelijk dat de club haar activiteiten niet zou kunnen voortzetten aan het eind van de Hooiweg. Het bestuur heeft toen gelijk met diverse instanties overleg gehad om te zorgen dat er in het Arnhemse de motorsport kon worden blijven beoefend.

Sinds de samenwerking met Mac Harskamp, die ook hun terrein terug moesten geven aan defensie, is er na overleg met gemeente, defensie, provincie ed. veel vooruitgang geboekt. Wat heeft geresulteerd in een baan die we nooit hadden durven dromen en waar we enorm trots op zijn.

In memoriam Martien van Turnhout

martin van turnhoutNaast de vele andere kwaliteiten die hij had was de op 20 mei, tijdens het golfen, plotseling overleden Martien van Turnhout iemand met veel belangstelling voor motorfietsen. Hij had er vele in zijn bezit. Het kostte hem minder moeite te kopen dan te verkopen, zodat zijn motorpark, opgeslagen in meerdere schuren, steeds groter werd. Laverda, Royal Enfield, BMW, Yamaha XS, SR en XT, allemaal gebruiksklaar stonden al jaren te wachten. Deze motoren waren door hem in topconditie gebracht en omdat hij zijn literatuur bijhield ( hij wist echt bijna alles) werden er veel zaken gedaan; onderdelen uit de USA, China. Ontstekingen werden veranderd, spaakwielen voor gietwielen, uitlaten werden getuned. Hij deed alles zelf. Zijn werkplaats, waar hij de laatste jaren zeker 20 uur per week werkte, was voorzien van, een buigapparaat, zaagmachine, lasapparatuur, zetbank enz. Ook werkte hij met veel plezier voor anderen; ik heb regelmatig op een stoel zitten kijken als hij voor mij iets aan een frame laste. Wij kennen Martien voornamelijk van de CTN, want triallen deed hij met plezier. Regelmatig met de pensionado’s op woensdag middag in Apeldoorn en zo nu en dan een wedstrijdje. Hij deed e.e.a. op zijn eigen manier, winnen of verliezen telde voor hem niet. Vele 5-en reed hij omdat hij de route vergeten was of omdat hij “lekker bochtje” naar rechts maakte, terwijl hij naar links moest. Als de rij wachtenden voor een non-stop hem te lang was sloeg hij hem over. Het sociale aspect van de sport stond bij hem hoog in het vaandel. De laatste jaren ging zijn voorkeur meer uit naar het rijden op de zandwegen, zoals wij dat noemden. Dat hebben we dan ook regelmatig, ook in het buitenland, gedaan. Enkele uren voor zijn dood hadden wij nog plannen gemaakt om in Frankrijk te gaan rijden. Het is er niet van gekomen. We zullen hem missen.

Egbert Nijenhuis

Bericht van het Overlijden van Martien van Turnhout

martin van turnhoutOns bereikte het droeve bericht dat Martien van Turnhout plotseling overleden is.


Velen zullen hem kennen als een aimabele persoon. Altijd tijd voor een gesprek en iedereen ten dienste, die hem consulteerde over blessures en  motoren en de oplossingen daarvoor.
Martien was een echte sleutelaar, hield van motoren en dan met name de mooie, interessante en aparte motoren. Maar nog meer wilde hij ermee rijden, dat was de hobby van hem. Vandaar de vele wedstrijden die Martien bij de klassieke trial meereed, als hij niet iets anders te rijden had.

Wij wensen zijn vrouw, kinderen en al zijn dierbaren veel sterkte met het verlies van een te jong overleden, mooi mens.

Hier staat een gedeelte van de Rouwkaart.

Even over het weekend te Aywaille

aywaille oud ijzerMet Pasen was er weer het jaarlijkse trialweekend te Remourchamps, zijnde gemeente Aywaille te Belgie. Elke dag twee rondes van 25 km door de Ardennen. Nu gaan wij ook met de tijd mee dus wij (Jan Jr.) hebben een GPS-kaartje gemaakt, waarop de route staat met snelheden en hoogte-verschillen. Dat kun je hier bekijken.
Er deden een 200-tal rijders mee. Het is bedoeld als klassieke trial, maar het aantal echte classiekers wordt elk jaar minder. Bij de Engelsen hadden enkele eilanders van Mann een zware fiets. De Belgen twee BSA's en twee zware fietsen. Dat gebeurd vanzelf zoals de wedstrijden in Belgie en Duitsland en Frankrijk eigenlijk Twin-shock uitgezette wedstrijden zijn. Het waren de Nederlanders die met het zware spul de klassiekers vertegenwoordigde. In totaal 31 Nederlanders, waarvan 4 BSA's, 4 lichte fietsen, 5 zware fietsen en 16 TSs. Hierboven een fotootje van de opstelling voor de nacht.
Ook dit jaar heeft Eduard Boessenkool weer fotoos gemaakt. Voor een leuke impressie kunt je Hier Klikken.

De Echte Klassieke 'Jack Thompson' Trial van de Sidcup club

web sidcup 2015Vier mensen hebben, in 40 uur van huis, 400 honderd kilometer gereden en minder dan vier uur getrialled.
Daarbij weinig geslapen, maar wel een pintje gehad en erg veel lol.

Het gebeuren is alweer 4 weken geleden, maar wij wilden jullie de belevenis niet onthouden. Vandaar een verlate melding hiervan.

Hoe dat zo allemaal gegaan is, kunnen jullie HIER lezen.

 

 

Prijsuitreiking 14 nov 2015

web prijsuitr 2015

Het was een gezellige boel met de prijsuitreiking.
Een mooie afsluiting van een heel mooi trialjaar.
Het gemiddelde aantal deelners blijft rond de 50-55 hangen, en dat is mooi.

Iedereen die daaraan meegewerkt om ons zevende seizoen een succes te maken, wordt bij deze, door de gehele  CTN-gemeenschap hartelijk bedankt voor de zorgen en medewerking om er een geslaagd jaar van te maken.

De einduitslag is geplaatst op de klassementspagina
en de foto's van de avond zijn ook geplaatst.
Voor een verslagje te lezen moet je HIER KLIKKEN.

 

Eenmalige mogelijkheid voor een windbreaker/regenjas

Alles is al besteld, maar we hebben enkele jacks meer gekocht, dus er zijn nog enkele mogelijkheden om er een te krijgen. Geinteresseerd? Klik HIER voor het hele verhaal.

Foto's van de Klassieke Trial te Mons

web mons 2015Er waren een kleine tiental rijders (van de 130?? deelnemers) uit Nederland om deel te nemen aan de Trial te Mons in Belgie tegen de Franse grens. De trial heeft twee sporen voor enkel Pre'65 motoren. Niet moeilijk, gewoon sturen, maar met nul thuis komen valt nog niet mee. We hebben een aantal foto's gemaakt die we jullie niet willen onthouden, want er rijden echt mooie motoren mee. Ik heb bij het inschrijven de Indian gezien van enkele artikelen terug, maar tijdens de wedstrijd niet meer gezien. Dus er hebben nog veel andere mooie fietsen rond gereden. Daarbij nog een hill-climb na afloop: gewoon een geweldige en mooie trialdag.
Eduard Boessenkool heeft veel foto's gemaakt die je hier kunt bekijken. Er staan nog veel meer foto's van mooie motoren en gelegeheden op die site. Bekijk ze en geniet ervan.