• Home 1
  • Home 2
  • Home 3
  • Home 4
  • Home 5
  • Home 6
  • Home 7
  • Home 8
  • Home 9
  • Home 10
  • Home 11
  • Home 12
  • Home 13

In memoriam Martien van Turnhout

martin van turnhoutNaast de vele andere kwaliteiten die hij had was de op 20 mei, tijdens het golfen, plotseling overleden Martien van Turnhout iemand met veel belangstelling voor motorfietsen. Hij had er vele in zijn bezit. Het kostte hem minder moeite te kopen dan te verkopen, zodat zijn motorpark, opgeslagen in meerdere schuren, steeds groter werd. Laverda, Royal Enfield, BMW, Yamaha XS, SR en XT, allemaal gebruiksklaar stonden al jaren te wachten. Deze motoren waren door hem in topconditie gebracht en omdat hij zijn literatuur bijhield ( hij wist echt bijna alles) werden er veel zaken gedaan; onderdelen uit de USA, China. Ontstekingen werden veranderd, spaakwielen voor gietwielen, uitlaten werden getuned. Hij deed alles zelf. Zijn werkplaats, waar hij de laatste jaren zeker 20 uur per week werkte, was voorzien van, een buigapparaat, zaagmachine, lasapparatuur, zetbank enz. Ook werkte hij met veel plezier voor anderen; ik heb regelmatig op een stoel zitten kijken als hij voor mij iets aan een frame laste. Wij kennen Martien voornamelijk van de CTN, want triallen deed hij met plezier. Regelmatig met de pensionado’s op woensdag middag in Apeldoorn en zo nu en dan een wedstrijdje. Hij deed e.e.a. op zijn eigen manier, winnen of verliezen telde voor hem niet. Vele 5-en reed hij omdat hij de route vergeten was of omdat hij “lekker bochtje” naar rechts maakte, terwijl hij naar links moest. Als de rij wachtenden voor een non-stop hem te lang was sloeg hij hem over. Het sociale aspect van de sport stond bij hem hoog in het vaandel. De laatste jaren ging zijn voorkeur meer uit naar het rijden op de zandwegen, zoals wij dat noemden. Dat hebben we dan ook regelmatig, ook in het buitenland, gedaan. Enkele uren voor zijn dood hadden wij nog plannen gemaakt om in Frankrijk te gaan rijden. Het is er niet van gekomen. We zullen hem missen.

Egbert Nijenhuis

Bericht van het Overlijden van Martien van Turnhout

martin van turnhoutOns bereikte het droeve bericht dat Martien van Turnhout plotseling overleden is.


Velen zullen hem kennen als een aimabele persoon. Altijd tijd voor een gesprek en iedereen ten dienste, die hem consulteerde over blessures en  motoren en de oplossingen daarvoor.
Martien was een echte sleutelaar, hield van motoren en dan met name de mooie, interessante en aparte motoren. Maar nog meer wilde hij ermee rijden, dat was de hobby van hem. Vandaar de vele wedstrijden die Martien bij de klassieke trial meereed, als hij niet iets anders te rijden had.

Wij wensen zijn vrouw, kinderen en al zijn dierbaren veel sterkte met het verlies van een te jong overleden, mooi mens.

Hier staat een gedeelte van de Rouwkaart.

Even over het weekend te Aywaille

aywaille oud ijzerMet Pasen was er weer het jaarlijkse trialweekend te Remourchamps, zijnde gemeente Aywaille te Belgie. Elke dag twee rondes van 25 km door de Ardennen. Nu gaan wij ook met de tijd mee dus wij (Jan Jr.) hebben een GPS-kaartje gemaakt, waarop de route staat met snelheden en hoogte-verschillen. Dat kun je hier bekijken.
Er deden een 200-tal rijders mee. Het is bedoeld als klassieke trial, maar het aantal echte classiekers wordt elk jaar minder. Bij de Engelsen hadden enkele eilanders van Mann een zware fiets. De Belgen twee BSA's en twee zware fietsen. Dat gebeurd vanzelf zoals de wedstrijden in Belgie en Duitsland en Frankrijk eigenlijk Twin-shock uitgezette wedstrijden zijn. Het waren de Nederlanders die met het zware spul de klassiekers vertegenwoordigde. In totaal 31 Nederlanders, waarvan 4 BSA's, 4 lichte fietsen, 5 zware fietsen en 16 TSs. Hierboven een fotootje van de opstelling voor de nacht.
Ook dit jaar heeft Eduard Boessenkool weer fotoos gemaakt. Voor een leuke impressie kunt je Hier Klikken.

De Echte Klassieke 'Jack Thompson' Trial van de Sidcup club

web sidcup 2015Vier mensen hebben, in 40 uur van huis, 400 honderd kilometer gereden en minder dan vier uur getrialled.
Daarbij weinig geslapen, maar wel een pintje gehad en erg veel lol.

Het gebeuren is alweer 4 weken geleden, maar wij wilden jullie de belevenis niet onthouden. Vandaar een verlate melding hiervan.

Hoe dat zo allemaal gegaan is, kunnen jullie HIER lezen.

 

 

Prijsuitreiking 14 nov 2015

web prijsuitr 2015

Het was een gezellige boel met de prijsuitreiking.
Een mooie afsluiting van een heel mooi trialjaar.
Het gemiddelde aantal deelners blijft rond de 50-55 hangen, en dat is mooi.

Iedereen die daaraan meegewerkt om ons zevende seizoen een succes te maken, wordt bij deze, door de gehele  CTN-gemeenschap hartelijk bedankt voor de zorgen en medewerking om er een geslaagd jaar van te maken.

De einduitslag is geplaatst op de klassementspagina
en de foto's van de avond zijn ook geplaatst.
Voor een verslagje te lezen moet je HIER KLIKKEN.

 

Eenmalige mogelijkheid voor een windbreaker/regenjas

Alles is al besteld, maar we hebben enkele jacks meer gekocht, dus er zijn nog enkele mogelijkheden om er een te krijgen. Geinteresseerd? Klik HIER voor het hele verhaal.

Foto's van de Klassieke Trial te Mons

web mons 2015Er waren een kleine tiental rijders (van de 130?? deelnemers) uit Nederland om deel te nemen aan de Trial te Mons in Belgie tegen de Franse grens. De trial heeft twee sporen voor enkel Pre'65 motoren. Niet moeilijk, gewoon sturen, maar met nul thuis komen valt nog niet mee. We hebben een aantal foto's gemaakt die we jullie niet willen onthouden, want er rijden echt mooie motoren mee. Ik heb bij het inschrijven de Indian gezien van enkele artikelen terug, maar tijdens de wedstrijd niet meer gezien. Dus er hebben nog veel andere mooie fietsen rond gereden. Daarbij nog een hill-climb na afloop: gewoon een geweldige en mooie trialdag.
Eduard Boessenkool heeft veel foto's gemaakt die je hier kunt bekijken. Er staan nog veel meer foto's van mooie motoren en gelegeheden op die site. Bekijk ze en geniet ervan.

Hoezo is een standaard belangrijk?

indian trialmotor webBij de trial van Gressenich in het laatste weekend van september reed er een heel bijzondere motor mee in de groene klasse. De rijder had die klasse ook nog gewonnen. Dat iemand een klasse wint gebeurt elke keer, maar om dat te doen met deze motor strekt de rijder tot alle eer. Hebben jullie de standaard gezien? Een stuk van een tak, waarschijnlijk ban een goede boom gezaagd want hij miet een heel gewicht dragen. De voetsteunen geven optimale steun, zijnde houten blokken. Wij denken dat de berijder een timmerman of zo is.

De berijder moet met de hand schakelen, en dat is nou niet meteen een halszaak als je en triallist ben, maar wat denken jullie van een handkoppeling. Als je dan met die zwaren fiets ietsje moet bijsturen en dan ook nog een koppeling vanaf beneden bedienen. Chapeau!

Er zijn nogal wat mensen die een Harley nou niet bepaald een echte motor vinden, omdat je met een Harley niet zou kunnen triallen. En gelijk hebben ze, want we hebben er nog nooit eentje gezien in de secties, MAAR....... deze Indian bewijst toch wel dat er Amerikaanse motoren kunnen zijn, die kunnen triallen. Niet eenvoudig, maar toch.
En wij maar denken dat er bij CTN aparte motoren, met aparte mensen rondrijden. En dat klopt! Maar deze?..?..!.?.!

Overlijden van Ton van der Wal

ton vd walMaandagavond 3 augustus kregen wij het droeve bericht dat Ton van der Wal op zondag was overleden. Ton was altijd positief en geïnteresseerd in de mens en zijn passie. Eenieder kende Ton als een aimabel man en als een liefhebber van onze trialsport. En de meeste kenden hem als een liefhebber van elke motorsport op twee wielen. Dit enthousiasme en de liefde voor de sport heeft hij ook overgebracht naar familieleden en zijn vrouw; zij volgden veel evenementen gezamenlijk.

Wij zullen hem zeker missen. En als wij dat al doen, dan moeten zijn vrouw Bertha, zijn zoon Pieter en alle andere familieleden en vrienden hem nog meer missen. Wij wensen hen allen veel sterkte, met het dragen van het verlies, van een te vroeg overleden goed mens.

Hier is het Overlijdensbericht.


 

De Avondtrial te Rhenen was afgelast

De Avondtrial van vrijdag, de 3de juli, te Rhenen was afgelast, vanwege de grote hitte, die een trial wedstrijd en een crosswedstrijd onverantwoord maakte.