• Home 1
  • Home 2
  • Home 3
  • Home 4
  • Home 5
  • Home 6
  • Home 7
  • Home 8
  • Home 9
  • Home 10
  • Home 11
  • Home 12
  • Home 13

Hoezo is een standaard belangrijk?

indian trialmotor webBij de trial van Gressenich in het laatste weekend van september reed er een heel bijzondere motor mee in de groene klasse. De rijder had die klasse ook nog gewonnen. Dat iemand een klasse wint gebeurt elke keer, maar om dat te doen met deze motor strekt de rijder tot alle eer. Hebben jullie de standaard gezien? Een stuk van een tak, waarschijnlijk ban een goede boom gezaagd want hij miet een heel gewicht dragen. De voetsteunen geven optimale steun, zijnde houten blokken. Wij denken dat de berijder een timmerman of zo is.

De berijder moet met de hand schakelen, en dat is nou niet meteen een halszaak als je en triallist ben, maar wat denken jullie van een handkoppeling. Als je dan met die zwaren fiets ietsje moet bijsturen en dan ook nog een koppeling vanaf beneden bedienen. Chapeau!

Er zijn nogal wat mensen die een Harley nou niet bepaald een echte motor vinden, omdat je met een Harley niet zou kunnen triallen. En gelijk hebben ze, want we hebben er nog nooit eentje gezien in de secties, MAAR....... deze Indian bewijst toch wel dat er Amerikaanse motoren kunnen zijn, die kunnen triallen. Niet eenvoudig, maar toch.
En wij maar denken dat er bij CTN aparte motoren, met aparte mensen rondrijden. En dat klopt! Maar deze?..?..!.?.!

Overlijden van Ton van der Wal

ton vd walMaandagavond 3 augustus kregen wij het droeve bericht dat Ton van der Wal op zondag was overleden. Ton was altijd positief en geïnteresseerd in de mens en zijn passie. Eenieder kende Ton als een aimabel man en als een liefhebber van onze trialsport. En de meeste kenden hem als een liefhebber van elke motorsport op twee wielen. Dit enthousiasme en de liefde voor de sport heeft hij ook overgebracht naar familieleden en zijn vrouw; zij volgden veel evenementen gezamenlijk.

Wij zullen hem zeker missen. En als wij dat al doen, dan moeten zijn vrouw Bertha, zijn zoon Pieter en alle andere familieleden en vrienden hem nog meer missen. Wij wensen hen allen veel sterkte, met het dragen van het verlies, van een te vroeg overleden goed mens.

Hier is het Overlijdensbericht.


 

De Avondtrial te Rhenen was afgelast

De Avondtrial van vrijdag, de 3de juli, te Rhenen was afgelast, vanwege de grote hitte, die een trial wedstrijd en een crosswedstrijd onverantwoord maakte.

Over de Trialsporen dit Seizoen 2015

Trialsporen 2015

Voorstel voor aanpassing van de klassen/sporen

Licenties en trial

Beste Mensen,
ook dit jaar waren er weer enkele vragen betreffende districtslicentie en/of daglicenties. En ook nu weer hetzelfde antwoord: iedereen moet voldoen aan de regels die de clubs ook moeten hanteren en dat is dat men een KNMV-licentie, of een districtslicentie of een daglicentie moet hebben om mee te doen aan wedstrijden. Overigens heeft men die ook nodig als men wil; trainen of in zijn algemeenheid: rijden op een terrein van een club die aangesloten is bij de KNMV. Onze wedstrijden zijn gewoon clubwedstrijden. Bij de meeste clubs (let op!: niet allemaal) zijn ook enkele daglicenties aanwezig. (controleer eventueel van te voren). Dit is handig als er een gastrijder komt rijden of als men de eigen kaart niet kan overleggen. Kosten 15 Euro. Zorg dat je kaart bij je hebt en kunt overleggen als er naar gevraagd wordt, anders geldt: geen licentie is niet rijden!

En weer was er sneeuw bij de Wintertrial

wintersleen 2015Het begint al een traditie te worden, de Wintertrial te Sleen zo rond de laatste zondag van januari. En ook dit jaar was er de traditie met sneeuw, evenals de erwtensoep met kegge(?).
En die sneeuw maakte het echt een sport. Zo'n man of twintig met enkel Pre'65 machines hadden zich best vermaakt in de twee sporen.
En twee enthousiastelingen daarvan hebben er een verslagje van gemaakt.


Het enen van Gerard kun je HIER LEZEN
en het verslag van Sicco Gjaltema KUN je HIER lezen.

 

 

Er is een Nieuwe Video over de Plonkers geplaatst

Jan Jr. heeft nog een nieuwe video over de Plonkers geplaatst. Het is onder andere een een video waarbij de camera op de helm van Louis de Grave geplaatst is. Je krijgt zo een zicht op het spoor vanuit de rijder. Veel Plezier ermee.

Verslagje van de Pre'65-trial te Mons

verslag mons 2014Enige weken geleden zijn enkele van de CTN'ers naar Mons geweest voor een Pre'65 trial.

Zoals andere jaren een steeds terugkerende leuke aangelegenheid voor een echte klassieke trial.
We hebben er dit jaar maar weer een verslagje van gemaakt, omdat er ook een echt Nederlands product meereed. Nou ja, echt meerijden een is een groot woord. Beter gezegd: was aanwezig en had potentie.

Lees het verslagje HIER van een echte klassieke trial en enkel foto's van de redaktiekunnen jullie  HIER zien.

Beate heeft foto's gemaakt alsmede de officiele fotograaf .

 
 

Een leuk buitenlandsverslag over de Plonkers-trial te Arnhem.

a-trial-bantamOp de Ootenrijkse trialsite "A-Trial" staat een leuk verslag van Juergen Volz (hij reed op een stijfframe BSA Bantam, want de plunger zit helemaal vast, in Baarlo en Arnhem) over de Plonkers. En zo zie je maar dat een goeie trial veel vooroordelen kan wegnemen. Lees het met plezier. De webmaster Alfred Wagner heeft ook al eens een leuk stuk hierover geschreven in 2008. Ook van harte aanbevolen.
Onderaan bij het verslag staan ook nog enkele vermeldingen van sites met foto's over de Plonkers. En daarna nog een filmpje dat Siem Kok gemaakt heeft. Ook aanbevolen.

HIER KLIKKEN om te lezen.

 

Nieuwe Trialklasse???

Jos Neerincx wil het volgende seizoen wat makkelijker gaan rijden. Dat wil zeggen dat onze nestor een lichtere fiets zoekt om te kunnen blijven triallen. In eerste instantie zoekt/zocht hij een Tiger Cub. Dus als iemand iets heeft staan of weet te staan, dan is die info zeer welkom. Uiteraard mag het ook iets anders zijn en iedereen die Jos een beetje kent, kan wel bedenken wat tot zijn gading kan behoren. Hijzelf was ook op zoek dus ging hij Googlen met de zoekterm "lichte trialfiets". En zie wat hij vond?? Een filmpje over de motor van Poutin. De russische president wilde dat de motor in zijn Lada'tje paste van zijn vrouw, dat de motor over elk opstakel moest kunnen, dat de rijder de motor naar boven moest kunnen dragen als de motor het niet kon berijden en nog een aantal voorwaarden, o.a. makkelijk te wassen en zuiver te maken. We weten niet of de motor in Nederland te koop is, (en ook niet of iemand zo'n motor zou willen kopen) maar voor de trialsport zou het best leuk zijn, denken wij.
Maar in de tussentijd geniet van het YouTube-filmpje door HIER te KLIKKEN. De begeleidende tekst is:

EPOUSTOUFLANT
La moto Poutine
Cette moto tout terrain va vous surprendre...  Créée en Russie (pas au Japon, pas aux Etats-Unis, pas en Grande-Bretagne, pas en Allemagne, pas en Italie, pas en France...) Il est fort à parier que les forces spéciales russes en sont déjà équipées...