CTN Algemeen
Beste Mensen,
ook dit jaar waren er weer enkele vragen betreffende districtslicentie en/of daglicenties. En ook nu weer hetzelfde antwoord: iedereen moet voldoen aan de regels die de clubs ook moeten hanteren en dat is dat men een KNMV-licentie, of een districtslicentie of een daglicentie moet hebben om mee te doen aan wedstrijden. Overigens heeft men die ook nodig als men wil; trainen of in zijn algemeenheid: rijden op een terrein van een club die aangesloten is bij de KNMV. Onze wedstrijden zijn gewoon clubwedstrijden. Bij de meeste clubs (let op!: niet allemaal) zijn ook enkele daglicenties aanwezig. (controleer eventueel van te voren). Dit is handig als er een gastrijder komt rijden of als men de eigen kaart niet kan overleggen. Kosten 15 Euro. Zorg dat je kaart bij je hebt en kunt overleggen als er naar gevraagd wordt, anders geldt: geen licentie is niet rijden!
Het begint al een traditie te worden, de Wintertrial te Sleen zo rond de laatste zondag van januari. En ook dit jaar was er de traditie met sneeuw, evenals de erwtensoep met kegge(?).
En die sneeuw maakte het echt een sport. Zo'n man of twintig met enkel Pre'65 machines hadden zich best vermaakt in de twee sporen.
En twee enthousiastelingen daarvan hebben er een verslagje van gemaakt.
Het enen van Gerard kun je HIER LEZEN
en het verslag van Sicco Gjaltema KUN je HIER lezen.
Jan Jr. heeft nog een nieuwe video over de Plonkers geplaatst. Het is onder andere een een video waarbij de camera op de helm van Louis de Grave geplaatst is. Je krijgt zo een zicht op het spoor vanuit de rijder. Veel Plezier ermee.
Enige weken geleden zijn enkele van de CTN'ers naar Mons geweest voor een Pre'65 trial.
Zoals andere jaren een steeds terugkerende leuke aangelegenheid voor een echte klassieke trial.
We hebben er dit jaar maar weer een verslagje van gemaakt, omdat er ook een echt Nederlands product meereed. Nou ja, echt meerijden een is een groot woord. Beter gezegd: was aanwezig en had potentie.
Lees het verslagje HIER van een echte klassieke trial en enkel foto's van de redaktiekunnen jullie HIER zien.
Beate heeft foto's gemaakt alsmede de officiele fotograaf .
Op de Ootenrijkse trialsite "A-Trial" staat een leuk verslag van Juergen Volz (hij reed op een stijfframe BSA Bantam, want de plunger zit helemaal vast, in Baarlo en Arnhem) over de Plonkers. En zo zie je maar dat een goeie trial veel vooroordelen kan wegnemen. Lees het met plezier. De webmaster Alfred Wagner heeft ook al eens een leuk stuk hierover geschreven in 2008. Ook van harte aanbevolen.
Onderaan bij het verslag staan ook nog enkele vermeldingen van sites met foto's over de Plonkers. En daarna nog een filmpje dat Siem Kok gemaakt heeft. Ook aanbevolen.
HIER KLIKKEN om te lezen.
Jos Neerincx wil het volgende seizoen wat makkelijker gaan rijden. Dat wil zeggen dat onze nestor een lichtere fiets zoekt om te kunnen blijven triallen. In eerste instantie zoekt/zocht hij een Tiger Cub. Dus als iemand iets heeft staan of weet te staan, dan is die info zeer welkom. Uiteraard mag het ook iets anders zijn en iedereen die Jos een beetje kent, kan wel bedenken wat tot zijn gading kan behoren. Hijzelf was ook op zoek dus ging hij Googlen met de zoekterm "lichte trialfiets". En zie wat hij vond?? Een filmpje over de motor van Poutin. De russische president wilde dat de motor in zijn Lada'tje paste van zijn vrouw, dat de motor over elk opstakel moest kunnen, dat de rijder de motor naar boven moest kunnen dragen als de motor het niet kon berijden en nog een aantal voorwaarden, o.a. makkelijk te wassen en zuiver te maken. We weten niet of de motor in Nederland te koop is, (en ook niet of iemand zo'n motor zou willen kopen) maar voor de trialsport zou het best leuk zijn, denken wij.
Maar in de tussentijd geniet van het YouTube-filmpje door HIER te KLIKKEN. De begeleidende tekst is:
EPOUSTOUFLANT
La moto Poutine
Cette moto tout terrain va vous surprendre... Créée en Russie (pas au Japon, pas aux Etats-Unis, pas en Grande-Bretagne, pas en Allemagne, pas en Italie, pas en France...) Il est fort à parier que les forces spéciales russes en sont déjà équipées...
Naar aanleiding van het verslag over de trial van Apeldoorn heeft Toon van de Vliet van Noppennieuws gereageerd dat er in Motorvisie van maart 1979 een test stond over deze Beamish en de zijspancombinatie van deze familie. Toon was toentertijd redacteur van MotorVisie
Nu zie je een Beamish niet zo vaak, dus wij hebben graag het aanbod van Noppennieuws en van Toon geaccepteerd, om dit artikel aan onze lezers aan te bieden, ter lering ende vermaak.
We hebben het artikel in een lagere resolutie op de website geplaatst, omdat we (nog) niet hele grote bestanden kunnen uploaden. Wil je het in de hoogste resolutie lezen stuur dan even een mailtje naar de redaktie
Hier staat het verslag over de Beamish
Mogelijk hebben enkelen of meerderen van jullie bij de trial te Rotterdam op 16 maart 2014 een klein vliegtuigje zien zweven. Er werden daar toespelingen gemaakt dat NSA of de CIA onze taal niet begrepen en dat ze daarom een 'onzichtbare' verkenner gestuurd haden. Maar dat was niet waar!! Het was een camera die vogelvluchtopnames gemaakt heeft tijdens onze CTN-wedstrijd.
De bestuurder van het vliegtuigje en later de cameraman die overal rondliep en filmde en nog later vele uren op zijn kamnertje heeft gezeten om al die filmpjes aan elkaar te zetten is Rob Stolk van Weststudio.nl.
Hij heeft naar onze mening, op een mooie en goede manier gefilmd waarbij onze sport redelijk goed zichtbaar wordt. En iedereen die het eens geprobeerd heeft te filmen (en/of foto's) weet dat het ontzettend moeilijk is om dat tot uiting te brengen.
De film laat veel actie zien en iedereen staat er volgens ons wel een keer op. Met andere woorden een aanrader.
Je kunt hier de film bekijken, maar afhankelijk van de resolutie van het scherm en snelheid van de verbinding kan het iets schokken. MAAR,... je kunt de film ook downloaden op deze dezelfde site en dan heb je een prachtige trialfilm.
De link staat ook op onze videopagina.
Tijdens de clubwedstrijd op 9 maart 2014 spotten wij een nieuwe boreling die volgende week zijn eerste CTN-wedstrijdje zal proberen te rijden te Rotterdam. 't Is een schat van een baby.
Hij staat stevig op de beentjes (echt hoor), hij loopt al best goed, hij drinkt ook goed, lekt wel eens een drupje tijdens het staan (welke baby doet dat niet? en misschien krijgt hij deze week een nieuw pampertje?) maar vooral: hij pruttelt er lekker op los.
Welliswaar erg klein, maar wel een stug manneke. Letterlijk en figuurlijk. Hij geeft geen krimp als hij over een boom of andere oneffenheden gaat. Enkel zijn botten en beentjes buigen wat, dat is alles wat je er van merkt.
En let eens op zijn schoeisel. Heeft U ooit zulke schattige schoentjes gezien? In het zand glijdt hij wel wat weg, maar dat gaat goed komen als hij klitteband krijgt i.p.v. een drukknopje of zo in de schoen.
Bij het zien van zijn springpotentie zou U kunnen denken dat U deze karaktertrek als eens gezien heeft (wij spreken uit ervaring dat mensen altijd iets van de ouders in een baby willen herkennen), maar die motor ontkent elke genetische doorgave. (gezien het doopseel is het eerder het omgekeerde).
Toen een van de ouder/verzorger de eerste stappen van de kleine wilde vastleggen was hij zo euforisch over het kind's capaciteiten, dat hij vergeten was dat zijn fototoestel nog op filmen stond. Dus het toestelletje begon en stopte bij elke volgende druk op de knop voor een foto. Die stukjes film zijn achter elkaar gezet en U kunt dat op de Videopagina bekijken. Veel plezier ermee.