We kregen een melding dat er een mooi filmpje circuleerde van de Plonkers 2012. Een leuk gemaakt filmpje van Life is a Bitch. Bekijk het bij "Video's". Veel plezier.
We kregen een melding dat er een mooi filmpje circuleerde van de Plonkers 2012. Een leuk gemaakt filmpje van Life is a Bitch. Bekijk het bij "Video's". Veel plezier.
Na afloop van de trial werden de punten van de wedstrijd te Nunspeet, toegevoegd aan de Tussenstand, zodat we de Eindstand 2012 konden opmaken. In de tussentijd konden de aanwezigen gebruik maken van een heerlijke -door Jenny, Janny en Helma gemaakte- maaltijd. Daarna begonnen we eerst met enkele mededelingen over het afgelopen jaar, de vooruitblik met enkele punten voor volgend jaar en tenslotte de prijsuitreiking zelf.
Al met al een leuke en geslaagde avond.
De foto's staan op de galerij en voor het verslag KUNT U HIER (klikkend) lezen. Omdat de Eindstand nogal wat incidentele deelnemers had, zijn die op de website weggelaten. Wil je de volledige lijst zien, dan kun je hier klikken.
Het was me een reisje naar Engeland voor de EuroCup.
Hadden de CTN-rijders in Rhenen een leuke trial met mooi weer, de heren uit Delft hadden een duidelijke andere ervaring aan de andere kant van de plomp.
En dit alles onder de noemer dat we niet gemist konden worden bij het feestje van George Greenland.
Maar het meest frappante was wel de ervaring dat een trial afgelast kan worden vanwege de modder! Ja, echt vanwege de modder. Niet om veiligheidsredenen, maar gewoon modder. En dat is nou echt iets waardoor de trial ontstaan is.
Nieuwsgierig? Lees dan HIER het Verslag.
In Rotterdam heeft Willemine Vermeulen dit keer de foto's gemaakt voor de CTN-website. Veel foto's, dus het heeft even geduurd voor we ze allemaal uitgezocht hadden. En wat hierbij opviel was, dat de foto's zoals ze genomen waren, vanaf een specifiek kijkpunt de beleving van de triallist en/of controleur/bezoeker vastgelegd hebben. Het is duidelijk dat dames, (ook Beate en Katja) een andere kijk hebben op trialfoto's maken. Zij hebben vaak meer oog voor de beleving en het gevoel van de triallist dan het technisch kunnen.
Heel mooi. We hebben de foto's gesplitst. Een deel is meer trial georienteerd, dus staan vermeld bij Rotterdam en een deel staat in een aparte catagorie en wel "Trialbeleving". Deze laatste zullen we per kwartaal aanvullen als we daar geschikte foto's voor hebben.
De foto's die Katja Schimmel gemaakt heeft tijdens de Winteroefentrial in Hau hebben we ook gekregen, (d.w.z. een aantal) en deze hebben we bij de foto's gestopt die er al gemaakt waren van Hau.
Dus bekijk deze laatste grerust nog een keer.
Katja Bedankt.
Dit jaar was er weer een afvaardiging Nederlanders (Theo, Erik, Henk en Gert uit Sleen en omgeving) naar de mooie en leuke (gezellige, sociale) 'FourStrok-Trial' te Brockhofe. Ofwel de trial van 'Fourstroke Rudi', die nog op een AJS reed toen geheel Duitsland al over was op de tweetakt-motoren. Deze trial is één groot nostalgies evenement. Toen wij er waren in 2001 of 2002 was er zoals gewoonlijk een nieuwe rijderslijst geplaatst over een oudere lijst. Deze hangt er nu (10 jaar later) nog steeds. En zo is dat alles daar. Rudi is een 'Holzmeister', dat wil zeggen; 'Kennis van hout' en vroeger hadden ze dan ook een houtbewerkingsbedrijf .
Rudi had (samen met leden van de naburige trialclub) in diverse panden van het bedrijf, plekken voor sleutelen, samenkomsten, opslag en een inschrijfplaats voor zijn trial. Ik geloof dat het in de beginjaren '70 was, dat het bedrijf stopte. En daarmee stopten de machines (in een lintzaag zat nog een boom), het onderhoudt aan panden, eigenlijk alles. (Enkel jaren geleden werd de trial afgelast omdat door een grote hoeveelheid sneeuw de panden dreigden in te storten.) Ook de trialaktiviteiten stopten, tenminste in de ontwikkeling. Alles bleef zoals dat op dat moment was en enkel wat was, bleef er bij komen. De machines werden voorzien van een plank en men had een motorsleutelplek op hoogte. Wat bleef was de trialcompetitie, het jaarlijkse evenement en zeker de gezelligheid en samenzijn. Ook de jaarlijkse trial bleef met slechts 1 spoor, door allen te rijden. Iedereen moest mee kunnen doen; stijfframe en twinshock. (Er is nog niemand geweest die twee dagen met nul strafpunten naar huis kon gaan). Zeer leuk evenement, maar wel een beetje ver weg. Wij hebben ook Jan-Willen verzekerd dat hij er ook gerust naar toe kon gaan. En net als Theo het beschijft, hebben de nieuwe generatie helpers met uitzetten een ietsje andere kijk op het trialgebied. Wij hopen dat deze ontwikkeling weer een jaartje of 10 teruggedraaid wordt om dit unieke evenement te behouden.
Theo Oostebrink heeft er een verslag en foto's van gemaakt. Daarvoor HIER KLIKKEN.
Wat de foto betreft: Stef heeft voor een van de Honda's een prachtige, simpele en effectieve uitlaat gegeven. Op de foto ook een unieke oplossing. Ook mooi gemaakt, maar of de andere bijvoeging van toepassing zijn weet ik niet. Ikzelf zit weleens op het spatbord, maar bij deze in de zomer????
Ondanks het slechte weer vonden de deelnemers van de Pre'65-Wintertrial te Sleen, dat er een vervolg moest komen in de vorm van een Pre'65-Zomertrial. Ook de organisatie was deze mening toegedaan en wilden er op 24 juni wel weer iets van maken.
Noteer alvast de datum. Zie verder de 'Kalender'-pagina en KLIK HIER voor de uitnodiging..
Op zondag 13 november hebben we met zeven
Nederlandse rijders deelgenomen aan de Pre'65 trialwdstrijd te Mons. Een zeer mooie en goede wedstrijd. Daar willen wij graag melding van maken.
en Kijk HIER voor de resultaten
en voor Duitse fotoos HIER even Klikken
en voor Oostenrijkse fotoos HIER even klikken
Tijdens onze zoektocht naar een Montesa T250, kwamen we in gesprek met Toon van de Vliet, die de eerste eigenbouw Montesa in Nederland, nog twee jaar gereden heeft.
Naast het interessante gesprek over de Montesa, verhaalde Toon over zijn 'meissie' uit Engeland. Hij had echt zijn hart een beetje verpand aan deze beroemde -en nu klassieke- trialfiets; De Greeves TES.
De foto is een Scottish uitvoering.
We hebben het artikel mogen overnemen van Noppennieuws, waarvoor onze hartelijke dank.
Ook onze dank naar Toon van de Vliet voor zijn hulp.
Voor het verslag over de Greeves uit Noppennieuws: KLIK HIER
Waar blijven overigens al die Greeves motoren, die er zoveel gereden hebben in Nederland, om mee te rijden bij de CTN-trials?
Wat de Montesa T250 betreft, zijn we op zoek naar een motor zoals op de afbeelding. Het is een Montesa met losse tank en zadel. Verder heeft het linker deksel een uitstulping voor de koppeling.
Ook zoeken we nog naar info en/of een foto van een van de eerste Cota 247 die nog grote naven hebben.
Het gaat ons om info, en/of foto's over de motor en/of de rijder .
Alle, alle info is zeer gewaardeerd.
Mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of tel 06-48875208
En allen die komen, zullen Hans Kramer daar zien met zijn nieuwe Kreidler. Twee jaar noeste arbeid in het schuurtje zit erin. Uiteraard niet alleen werken, maar ook bedenken wat het beste, het mooiste en het functioneelste is. Om even in herinnering te brengen: Hans reed op de blauwe Kreidler met een schommelvork, gemaakt volgens de oude crossregels. Weliswaar origineel, enkel met het remmen in de non-stops ging dat vaak moeilijk, want als de arm van de rem-ankerplaat aan de as-arm vast zit, krijg je een soort stijfframe-voorvork met het remmen en dat rijdt echt erg lastig in een non-stop. Ook de veerweg en het veergedrag waren wat krap bemeten. Daarom zit er nu een goed werkende telescoopvork in. Verder is de versnellingsbak van drie naar vijf versnellingen opgeboord, zijn de asmaten gelijk gemaakt aan de Montesa-geometrie en heeft de fiets een heuse zachte 4 inch band achter, in plaats van de oude en harde 3,5 inch band (groter ging eerst niet). Dus voor Hans wordt het spannend hoe zijn nieuwe aanwinst zich zal gedragen voor de eerste keer in het westen met de verschillende ondergronden.
In ieder geval wensen we Hans veel plezier toe met zijn nieuwe aanwinst. Wij vinden het in ieder geval een strak opgebouwde fiets. In het archief vonden we in een overzicht van Duitse trialmotoren uit 1966 een trial-Kreidler, die we hier ter vergelijk zetten om te laten zien dat niet alleen de BSA’s en Matchlessen kunnen evolueren.
Classic trial Nederland
Straat nr
Postcode AA Plaats
Tel: +316 488 75208
Mail: info@classictrial.nl