• Home 1
  • Home 2
  • Home 3
  • Home 4
  • Home 5
  • Home 6
  • Home 7
  • Home 8
  • Home 9
  • Home 10
  • Home 11
  • Home 12
  • Home 13

Verslag van de eerste wedstrijd in 2019

verslag rotterdam 2019Het was me wel een dagje, daar op Europoort. Bij het er naar toe rijden nog regen en sommigen hebben zelfs hagel gehad. Maar om negen uur was het al lang droog op Europoort. En om 10.00 uur begon de zon te schijnen en die heeft de hele dag schaduw gegeven.

Wel was er veel wind. Dat was voor de controleurs wat minder. En hoewel we met het uitzetten met het draaien van de wind rekening hadden gehouden om het einde van de secties daar gelegd te hebben dat de knipper of de controleur in de luwte kon staan. Maar,…. zoals dat trialterreinen betaamt, is er meestal toch nog te weinig beschutting te vinden.

De opkomst was wat minder, omdat Zelhem een clubtrial had, waar ook enkele CTN-rijders aan meedoen en verder nogal wat afmeldingen door ziekte of anders ongeregeld. (o.a. Herbert beterschap). In totaal gingen ondanks de slechte weersvooruitzichten toch nog 41 rijders van start. Zij moesten 4 keer 8 secties rijden, die redelijk van lengte waren en het niveau van de sporen soms wat rust gaf en andere keren weer vol aan de bak.

Iedereen had er lol in, er werd gelachen en velen meldden dat men van de secties genoten had. Alles kon met een nul, maar dan moest je wel heel goed opletten, dat ook je alles goed deed.

Gijs was gelukkig weer present na een lange blessure, waardoor het triallen te zwaar was. Weer rustig aan beginnen en dan komt alles wel weer goed.
Voor Sicco was de motor nog even een probleem. Hij had een totale revisie gedaan, maar geen gelegenheid om hem te laten lopen. En daar moest de motor even van bekomen, want de motor voelde zich wat raar met al die nieuwe spullen en hij gaf dus geen enkele plof. Maar in de luwte van de kantine en in de zon, is de motor -met vereende krachten van menig rijder- weer tot plonken bewogen. De trial heeft hij probleemloos uitgereden, met slechts 1 strafpunt.
Dat was wel anders voor Hans Hulsebos. Vorig jaar –in zijn eerste jaar- was hij succesvol in het witte spoor. Dus heeft hij wel zin gekregen in een nieuwe uitdaging in het blauwe spoor. En met een constante van 10 punten per ronde heeft hij dat goed gedaan. De kleine Bantam kreunde soms als ze de steilere hellingen moest beklimmen, maar de klus werd geklaard.

Kortom een mooie dagbesteding in Europoort en we danken de lieden van MC the Wheelie voor hun inzet om er een mooie dag van te maken. Met name de controleurs bedankt, want het was niet zo warm.