Ons bereikte het droeve bericht dat Martien van Turnhout plotseling overleden is.
Velen zullen hem kennen als een aimabele persoon. Altijd tijd voor een gesprek en iedereen ten dienste, die hem consulteerde over blessures en motoren en de oplossingen daarvoor.
Martien was een echte sleutelaar, hield van motoren en dan met name de mooie, interessante en aparte motoren. Maar nog meer wilde hij ermee rijden, dat was de hobby van hem. Vandaar de vele wedstrijden die Martien bij de klassieke trial meereed, als hij niet iets anders te rijden had.
Wij wensen zijn vrouw, kinderen en al zijn dierbaren veel sterkte met het verlies van een te jong overleden, mooi mens.
Hier staat een gedeelte van de Rouwkaart.

Het was een mooie trialdag op zaterdag de 30ste april in Apeldoorn.
Het was een mooie dag in Nunspeet. Alles goed verzorgt. Het was een gezellige gebeurtenis. Veel lange secties waarbij met de twee langste uiteraard een kleine file ontstond. Maar daar had je dan weer voldoende tijd on de noodzakelijke gesprekken te hebben, nieuws uit te wisselen en met elkaar wat lol trappen met allerhande 'raadgevingen' op afstand. Kortom; het was leuk. Redelijk veel strafpunten, maar nergens gevaarlijk of angstig voor de rijders. Het meeste voetjes sprokkelen.
Met Pasen was er weer het jaarlijkse trialweekend te Remourchamps, zijnde gemeente Aywaille te Belgie. Elke dag twee rondes van 25 km door de Ardennen. Nu gaan wij ook met de tijd mee dus wij (Jan Jr.) hebben een GPS-kaartje gemaakt, waarop de route staat met snelheden en hoogte-verschillen. Dat kun je
Onze tweede wedstrijd van het 2016 Klassement was een gezellige dag met een mooie zon, maar ook een koud windje. Voor de rijders niet zo’n probleem, maar de controleurs staan stil. Voor hen was het wat minder. Helaas moest wegens een griepje iemand verstek laten gaan om te controleren, maar Katja Schimmel had spontaan haar hulp aangeboden, zodat zij ook dankbaar gebruik maakte van de kachel in de kantine tijdens de pauze. Dus Katja –en uiteraard evenveel ook alle andere controleurs- namens de gehele goegemeente, Hartelijk Dank voor de hulp.
Vier mensen hebben, in 40 uur van huis, 400 honderd kilometer gereden en minder dan vier uur getrialled.
De Kersttrial (zijnde een nazaat van de oude Thialf-trial, maar dan enkel op een terrein en niet door de Veluwe) was weer een succes. Een kleine 120 man/vrouiw aan de start. Er was een drie kwartier een hele lange rij bij het inschrijven. 

Er waren een kleine tiental rijders (van de 130?? deelnemers) uit Nederland om deel te nemen aan de Trial te Mons in Belgie tegen de Franse grens. De trial heeft twee sporen voor enkel Pre'65 motoren. Niet moeilijk, gewoon sturen, maar met nul thuis komen valt nog niet mee. We hebben een aantal foto's gemaakt die we jullie niet willen onthouden, want er rijden echt mooie motoren mee. Ik heb bij het inschrijven de Indian gezien van enkele artikelen terug, maar tijdens de wedstrijd niet meer gezien. Dus er hebben nog veel andere mooie fietsen rond gereden. Daarbij nog een hill-climb na afloop: gewoon een geweldige en mooie trialdag.
Het was een natte bedoeling op 19 okt in Hau-Bedburg. Het ene jaar is het nat en het andere jaar is het warm daar in Duitsland. Dat kunnen we niet zeggen van de sectie. Die waren helemaal in orde. Net als de gehele verzorging. Je zag dus ook de meeste van de 62 rijder/rijdsters het dan ook best naar hun zin hebben. We kunnen weer een foto plaatsen van het geweldige terrein dat die luitjes hebben maar een nieuwe telg bij de Pre'65 klasse is ook vermeldingswaardig.
Bij de trial van Gressenich in het laatste weekend van september reed er een heel bijzondere motor mee in de groene klasse. De rijder had die klasse ook nog gewonnen. Dat iemand een klasse wint gebeurt elke keer, maar om dat te doen met deze motor strekt de rijder tot alle eer. Hebben jullie de standaard gezien? Een stuk van een tak, waarschijnlijk ban een goede boom gezaagd want hij miet een heel gewicht dragen. De voetsteunen geven optimale steun, zijnde houten blokken. Wij denken dat de berijder een timmerman of zo is.
Eigenlijk is een beetje te laat om nu -na drie weken- nog een verslag(je) te schrijven over de Speedtrial tijdens de Plonkers Pleasure Trial. Dus we maken het ons daarom makkelijk en laten dat dan maar achterwege.
Ons trialweekend is nu alweer twee weken geleden. Wat gaat de tijd snel. Het was weer een groots gebeuren en iedereen heeft zich prima vermaakt. Er waren weer nieuwe motoren, nieuwe rijders en weer hele diepe, nieuwe non-stops.
Het verslagje van ons trialweekend te Baarlo is een beetje laat en daarom ook maar een verslagje. Maar beter laat dan nooit, zullen we maar zeggen.
Maandagavond 3 augustus kregen wij het droeve bericht dat Ton van der Wal op zondag was overleden. Ton was altijd positief en geïnteresseerd in de mens en zijn passie. Eenieder kende Ton als een aimabel man en als een liefhebber van onze trialsport. En de meeste kenden hem als een liefhebber van elke motorsport op twee wielen. Dit enthousiasme en de liefde voor de sport heeft hij ook overgebracht naar familieleden en zijn vrouw; zij volgden veel evenementen gezamenlijk.