Naar aanleiding van het verslag over de trial van Apeldoorn heeft Toon van de Vliet van Noppennieuws gereageerd dat er in Motorvisie van maart 1979 een test stond over deze Beamish en de zijspancombinatie van deze familie. Toon was toentertijd redacteur van MotorVisie
Nu zie je een Beamish niet zo vaak, dus wij hebben graag het aanbod van Noppennieuws en van Toon geaccepteerd, om dit artikel aan onze lezers aan te bieden, ter lering ende vermaak.
We hebben het artikel in een lagere resolutie op de website geplaatst, omdat we (nog) niet hele grote bestanden kunnen uploaden. Wil je het in de hoogste resolutie lezen stuur dan even een mailtje naar de redaktie
Hier staat het verslag over de Beamish

We hebben een klein verslag gemaakt over de grote trial op het kleine terrein met grote non-stops te Apeldoorn. 

Tijdens de clubwedstrijd op 9 maart 2014 spotten wij een nieuwe boreling die volgende week zijn eerste CTN-wedstrijdje zal proberen te rijden te Rotterdam. 't Is een schat van een baby.
een boom of andere oneffenheden gaat. Enkel zijn botten en beentjes buigen wat, dat is alles wat je er van merkt.
Op maandagavond kregen wij het bericht dat Erik Bosvelt was overleden.
De Klassieke Wintertrial te Sleen is verreden onder echte winterse omstandigheden. En een beetje zo erg dat een 6-8-tal mensen bij aankomst rechtsomkeerd maakten omdat ze bang waren om niet meer thuiis te komen na afloop van de trial (er lagen nogal wat auto's en zo in de sloot). Echter gedurende de dag werd het zoveel beter dat dit helemaal geen probleem meer was. Uiteindelijk zijn er toch nog een 20 rijders van start gegaan in de twee sporen. Iedereen zal het na afloop wel warm gehad hebben, want er moest gewerkt worden. We zijn er zelf niet geweest dus veel info hebben we ook niet, maar om het verslag van Theo Oostebrink te lezen moet je 
We kunnen ook kort zijn over de trial te Sleen. Het was een goede klassieke trial. Voor elk wat wils op het mooie terrein. Het Rode en Gele spoor blijft wat moeilijk, denken we, omdat de kunde in deze groepen ver uiteen ligt. De secties waren goed en over het nivo moeten we het bij gelegenheid (bij de prijsuitreiking) nog maar eens hebben met z'n allen. Ook het weer was goed. De verzorging was goed, kortom iedereen die er niet geweest is, die ..... had iets anders te doen.
Het was weer een heel leuk weekend op de hei. Twee dagen stoeien in het losse zand. Erg los zand en soms hele diepe kuilen. Enkelen zo diep dat je er niet uit kon komen, als je het niet haalde. Zo'n 85-95 mensen op beide dagen is een mooi aantal. Als het er meer worden, lopen de wachttijden te veel op.
Een 80 rijders hebben zich uitstekend vermaakt op dit mooie circuit met de mooie ronde. De trial was ietsje (te) zwaar uitgevallen (zie verslag). Maar dat kun je krijgen met enthousiaste uitzetters die er alles willen ingooien.
Tijdens de zaterdagwedstrijd was het warm en ietsje benauwend weer. Zondag was regen en ietsje te koud. Maar voor de rest was dat prima. Zo'n 65 rijders waren er. Maar in dit geval enkel klassiekers en Twin-Shocks. Mede door het late tijdstip en de vankantie van menige pensionado, hadden we niet al te veel wachttijden.
Dit jaar gebeurden er vele rare dingen in Apeldoorn. Niet echt schokkende, maar wel opvallende leuke dingen. Hetzelfde was dat het weer een goede trial was, op het gezellige, kleinste en ontspannen terrein van Nederland. De meeste tijd scheen de zon, maar er was ook een enkel buitje. Lees het verslag van deze mooie dag door
De vooruitzichten waren niet al te best voor onze eerste trial bij RFHasselt in Bedburg-Hau. En als je op voorhand geweten had welke problemen onze Duitse vrienden hadden, voordat de wedstrijd kon beginnen, dan waren er niet veel mensen geweest. Maar alles is uiteindelijk toch nog gelukt en hebben Herbert en Gunnar en al die andere mensen van RFHasselt er toch nog een mooie trial van gemaakt. Voor de redaktie was niet alles een succes, gezien de punten, maar dat lag natuurlijk weer aan de motor. U weet wel: eerste wedstrijd voor de motor na de winterrust. Overigens hebben we wel veel lol gehad, mede doordat het de hele dag droog geweest is.