Na afloop van de activiteiten is in het fietsenhok in Sleen een paar cross/triallaarzen gevonden. AlpineStar.
Nieuws
Twee en een halve week voor deze trial plaats vond, konden we er pas een klap op geven, dat de wedstrijd doorging. Alles moest op korte termijn, want het trialseizoen is dit jaar erg kort en erg druk. Maar met dank aan Gerwin en Klaas Runia -de nieuwe voorzitter van Sleen- die al drie jaar op die plek zat, maar nog nooit een classic op het terrein meegemaakt had, is het toch gelukt. Zo lang geleden is het, dat we er de laatste keer gereden hadden.
Ze hebben in de tussentijd wel een grote, lange berg met geel zand op het terrein neergelegd. Daardoor leek de leemberg niet meer zo groot. De zandberg bleek voor bijna iedereen een handicap. Los zand blijft een hele aparte manier van trialrijden. Er komt niet zo makkelijk een spoor is. En wat na enige tijd een spoor lijkt te zijn, is een boel los zand waar je geen grip hebt. De controleur heeft vaak gegniffeld.
En wat voor een weertje was het. De trial was pittig voor alle klassen, dus er moest door menigeen hard gewerkt worden. En als je enkel als controleur stond, kreeg je al een natte rug. Zo warm en vochtig was het. Dus een echte SleenClassic, maar nu wel in de herfst.
Bij het schrijven van dit verslagje ligt de krant open op de sportpagina met een verslag over de euforie van de overwinning van Max Verstappen maar ook reacties over de organisatie van Zandvoort. En die was vlekkeloos en fantastisch goed gedaan, daarover waren verslaggevers uit binnen- en buitenland eensgezind over.
En wij triallisten waren dat over de organisatie in Zelhem. Zowel over de wedstrijd, als alles eromheen. De organisatie van Dick Bulten, de kwaliteit van de uitzetters en het enthousiasme van de controleurs en knippers en goede verzorging van het secretariaat, maakten het een prachtig (trial)dagje buiten.
Er liepen ook twee professionele fotograven rond, waarbij we de foto’s gekregen hebben van Wiljan te Mebel die op onze fotogalerij staan, en die van Martien Lenderink op deze link en een video van Zelhem op deze videolink.
Na bijna twee jaar geen classic trial meer, waren velen er wel aan toe om elkaar weer te zien en de lol van het trialrijden weer op te pakken. Menigeen moest toch even wennen. Misschien door de coronakilo’s of gewoon onwennig, maar stijf waren sommigen echt wel. Aan Stef merk je niets, die reed zoals altijd lekker soepel, liet de motor het werk doen en kwam uitgerust met 0 strafpunten terug bij de bus.
Aan iedereen die een mail gestuurd heeft naar "Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken." in de periode van begin mei tot nu, heeft nog geen antwoord gekregen. Daarvoor de excuses van de redaktie en de coordinator.
De reden is dat we niet begrepen hadden hoe de mailverzending veranderd was met het wijzigen van onze website hoster. De website-onderhouder heeft dat allemaal proima verzorgd en uitgelegd, maar we hebben het niet goed begrepen en dus ook niet goed gedaan. We dacten dat we het wisten, maar enkel Gmail stuurde een bericht door. Alle anderen niet.
Het probleem is gevonden en de mails zijn uit de 500 berichten gehaald (meeste Spam natuurlijk). Iedereen krijgt nog een antwoord. Dus hoor je komende twee weken niets stuur dan nog een keer het bericht.
Op 22 mei was het weer een uitdaging en ook waren hierdoor de secties om te trainen een uitdaging, zo men wilde kiezen voor een hoger spoortje.
Er was ruim voldoende gelegenheid om weer eens lekker bij te kletsen, na meer dan een jaar geen wedstrijden of wat dan ook anders in de klassieke trialwereld.
Mooi dat Sleen het initiatief genomen heeft om iets te organiseren. Onze Dank daarvoor.
Jammer was het dat de weergoden met de Pinstervakantie waren.
Sico heeft een klein verslagje gemaakt wat je hier kunt lezen, en hieronder staan nog wat photo’s.
We kunnen weer gaan trainen!!
Chris Bekkenkamp en de andere lieden van Sleen willen weer een klassieke trial training mogelijk maken. Dus maak rap je motor in orde want de datum is zaterdag 22 mei en dat is al snel.
Lees hieronder het bericht van Chris vanuit Sleen.
Mag hopen dat het met jullie allemaal nog goed gaat in deze vreemde tijden, bij ons gaat alles “wel” , alleen de weekeinden zijn ook nog steeds een beetje saai.
De artikeltjes komen in een periode van 4 weken.
Artikel 1 "De FN-Krachtbron" is gepubliceerd
Artikel 2 "Het FN-Rijwiel" is gepubliceerd
Artikel 3 De rem-ombouw van de AJS is gepubliceerd.
Artikel 4 De vernieuwde en nu goedwerkende FN M13 Koppeling werkt perfect. (25-4-2021)
Er zijn weer artikeltjes gekomen van bouwprojecten, die in de coronatijd tot een goed einde zijn gekomen.
Er zijn artikeltjes van Martien, die uiteindelijk zijn FN voor de weg klaar heeft. Hij verhaalt -onder andere- zijn zoektocht naar onderdelen, waarbij hij mooie ervaringen opdoet en met verwonderering wat er allemaal in den lande gemaakt kan worden. Ook geeft hij inzicht in zijn hersenroerselen om die oude Belgische motor, -gemaakt met het doel om goedkoop te kunnen produceren op het eind van het zware-motoren-tijdperk-, zover te kunnen verbeteren dat hij bij de Ir van Hout (de ontwerper bij FN) een wit voetje kan krijgen. Of hem dat gelukt is, of dat hij beter had kunnen blijven denken, mogen jullie zelf bepalen.
Een artikeltje is van Jos, die de AJS bijna helemaal omgebouwd heeft. Het lijkt wel of de Brexit ook Jos getroffen heeft. Hij kan nu met elke voet bepalen of remmen op de typische Engelse manier van links remmen gaat, of dan maar op de Brexit-wijze van rechts gaan remmen. De Cub was ook al ver-europeest. Alles om Peter ook op die motoren te kunnen laten rijden, die -zelf- al veel langer 'een Brexit' meegemaakt hebben.
Het laatste artikeltje gaat over een verbetrering aan de trialfiets waardoor Martien denkt dat hij nu de beste trialfiets heeft binnen CTN.
Op het moment van dit schrijven is het koud buiten. En alles is besneeuwd. Dat was in de 50ér en 60ér jaren het uitgelezen weer om te triallen. Elke wedstrijd ging gewoon door! Tjonge, jonge, dat waren nou pas bikkels.
Maar wij staan allemaal op de schaatsen of we zijn ze op het minst aan het slijpen, of in ieder geval van de zolder gehaald. Want we zijn in gedachten nog allemaal jong. Verder even wachten en we kunnen tegen onszelf zeggen: jammer dat het niet langer duurde, want ik had net mijn schaatsen perfect geslepen. En dan gaan we weer over, tot de normale dingen van het leven.... En wel TRIAL!! Yes.
Maar als je nou geen motor hebt om te triallen, of je bent nog niet goed in vorm, of je motor is (of jij bent door de corona-kilootjes) ietsje te zwaar, dan wil Ferry jullie een eind op weg helpen met mooi aanbod, om al die problemen meteen op te lossen..
Hij heeft een mooie Honda in de aanbieding. Deze is al langer geleden door Ferry gebouwd, maar verstoffen is ook jammer, dus velen krijgen nu -eenmalig- de kans om deze motor aan te in bezit te krijgen.
Het is een trialfiets met een erg goed sturend frame, met een 125 cc liggende Honda replica motor en het totale gewicht is slechts 68,19 kg!!. En al het andere is ook in prima staat.
De vraagprijs is slechts 22 Euro de kilo trialgewicht, zonder benzine, maar wel lucht in de banden.
Email voor de rest van de info: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Beste Mensen,
CTN wenst jullie -en jullie dierbaren- allemaal een
Voorspoedig, Gezond en Trialrijk 2021.
Het is nu bijna een jaar geleden, tijdens de kersttrial te Arnhem of nog langer bij de trial te Nunspeet in 2019, dat we elkaar gesproken hebben. Dat is veel te lang geleden, zo voelt dat tenminste.
En nu wordt het afwachten hoelang het nog gaat duren voordat we weer normaal op de motorfiets kunnen stappen en onze sport weer kunnen beoefenen.
Laten we hopen dat het corona-vaccin snel werkt en dat rottige virus verdrijft, zodat we ons weer heerlijk kunnen uitleven met dat andere virus, dat van het trialvirus.
Laten we hopen dat dit niet teveel verdwenen is, bij ons allemaal. want ook de sociale contacten missen we.
Het ga jullie allemaal goed. Hou nog even vol en blijf gezond.
In het begin van het corona-gebeuren, hadden we meteen een goed idee voor een weggever met de prijsuitreiking. Een mondkapje met logo van CTN. En als we die op kleur doen, zien de controleurs meteen welk spoor er gereden gaat worden, zo stelde Pieter voor. (Hij heeft ook de voorbeelden gemaakt) Hij zag dat wel zitten. En zitten lijkt prima, maar om met zo’n luchtfilter te rijden dat te weinig doorlaat hebben we allemaal ervaring. Want een motor met verstopt of te klein filter loopt ook niet.
Maar helaas. Ons seizoen 2020 is ten einde. Nou, ja, het is vorig jaar begonnen en dat was het dan ook. Dus een competitie van niks. Eén enkele wedstrijd. Dat is geen competitie.
En dus is een prijsuitreiking hetzelfde lot beschoren. Het zou een prijsuitreiking van 10 minuten worden.
En het nieuwe seizoen 2021 -wat op 14 november in Nunspeet zou beginnen- gaat ook niet door. Door de corona zijn alle sportcompetities nog verboden. En nu kunnen wij -met z’n allen- wel zeggen dat het klassiek triallen om de lol gaat en niet om de punten, maar dat valt moeilijk vol te houden met het opmaken van een uitslag en ook nog gezien het fanatieke wat diverse rijders in de secties aan de dag leggen.
Ook de prachtige klassieker van Mons in België gaat niet door. Van Aywaille hebben we nog niets vernomen, maar gezien de grote problemen die men in Wallonië heeft t.a.v. de coronabesmettingen kun je voor het weekend van 28-29 november gerust iets anders plannen.
OP dit moment hopen we op de Christmas Pleasure Trial. Een mens moet toch hoop en een vooruitzicht kunnen hebben, nietwaar?
Hou je Gezond
We hebben weer een Eigenbouw-Project toegevoegd. Maar niet zozeer een bouwproject, maar een beschrijvingsproject. Het is van Eduard. En het is een mooi beschrijving van ons trialrijden geworden. Vaak vertellen de oudere rotten aan nieuwkomers en aan rijders -als iets niet goed gaa-t, hoe ze het beter kunnen doen. Maar zo essentieels als hoe je onze sport moet benaderen staat nergens beschreven. En dat is eigenlijk best raar, toch?
Daarom zijn we blij met het initiatief en resultaat van Eduard.
We willen nogmaals mensen uitnodigen om ons -met iets van hun bezigheden- deelgenoot te maken.
Bij de Advertenties hebben we een foutje gemaakt, doordat we vergeten zijn om een vlaggetje om te zetten, bij het aanbod van een halve Mopntesa. Maar hij is nu wel zichtbaar.
Verder hebben we een heleboel spullen van Rob gekregen -die noodgedwongen zijn hobby van motorrijden heeft moeten staken- en die we ten gunste van CTN kunnen verkopen. Rob onze dank daarvoor!!
Veel is gebruikt spul. Zoals gezegd is de opbrengst voor CTN. Maar we hebben geen idee wat alles waard is. Dus doe een bod en we bekijken per week of wel wat weggaat. Doe er je voordeel mee.
Helaas kunnen we nog niet onder de vlag van CTN triallen. De eerste mogelijkheid zou Nunspeet weer kunnen zijn. In zo'n groot bos geen enkel probleem met de 1,5 meter. Maar ja, die kaartjes en dat bakkie koffie en zo, dat blijft moeilijk. En om dezelfde reden kan de Prijsuitreiking van 2020 ook niet doorgaan. En uiteraard ook omdat 1 wedstrijd geen echt kampioenschap is. De huidige virtuele kampioenen (zie uitslag Nunspeet) komen mogelijk nog aan bod bij een volgende keer.
We schuiven de wedstrijd van Nunspeet uit 2019 gewoon bij het kampioenschap van 2021 (tot nu toe).
Helaas heeft Pe en de andere mensen van MC Arnhem moeten besluiten om de Plonkers Pleasure Trial dit jaar af te gelasten. Het is te moeilijk en onzeker om alles in orde te krijgen.
Na al die jaren zorgt het hele kleine 'beestje' ervoor dat onze jaarlijkse, nationale evenement niet doorgaat. Erg jammer, maar het was al een beetje te voorzien.
Kortom: nog een weekend vrij om in de tuin te zitten. Als je die eentje hebt, tenminste.
Nu -op 25 juli- hebben weer de nodige afgelastingen van Klassieke Trials. Dat zijn;
-- De trial te Sprimont op 1 en 2 augustus in Belgie,
-- De EuroCup weekend-wedstrijd (15 en 16 augustus) te Gressenich, Duitsland,
-- onze CTN-wedstrijd te Hau in Duitsland op 30 augustus 2020. Herbert en zijn mensen hebben de mogelijkheden en moeilijkheden geinventariseert wat er nodig is om een wedstrijd te organiseren. En dat werd erg moeilijk. Enerzijds om aan de in Duitsland gestelde corona-regels te voldoen en omdat het zeer onzeker is hoeveel mensen er kunnen of zullen zijn en andersijds komt er zoveel werk op Herberts bordje om dat allemaal te regelen, wat niet meer reeel is, dat we hebben moeten besluiten dat de wedstrijd is afgelast.
Verder is de wedstrijd van 6 september te Braine d'Alleud afgelast.
Op 4 juli 2020 was de tweede Corona Classic-Trainingsdag te Sleen.
Een nieuwkomer-rijder en ook een 'merkgenoot' van organisator Chris met de naam van Jan Koelewijn, overigens -Hartelijk Welkom bij CTN- heeft een verslagje gemaakt.
(Het is een rare zin geworden, maar ja, da's de coronatijd ook.)
Lees verder voor zijn verslag. En bekijk de enkele fotoos op de galerij.
Inmiddels hebben we drie artikeltjes geplaatst over verschillende bouwprojecten van voor-, tijdens- en na de Coronaperiode.
We proberen elke week een artikeltje te plaatsen. We hebben nog artikelen op de plank liggen en er komen er ook nog (hebben mensen verteld), maar toch wordt een ieder nog uitgenodigd om een verhaaltje of zo te schrijven. Maar het kan ook door de redaktie op schrift gesteld worden als men daar te weinig tijd voor heeft. Stuur dan een foto(os) en bel even.
En elk onderwerp (groot of klein) is welkom. Laat andere mensen meegenieten met je projecten waar jij ook plezier aan beleefd hebt. En het mag gerust ook ruim voor de coronatijd hebben plaatsgevonden. We zijn ruimdenkend.
Op de pagina "Allerlei / Eigen-Bouw en Projecten" hebben we het eerste verslag geplaatst over bouwactiviteiten of andere zaken -verbandhoudend met trial in de breedste zin- van de CTN'ers in de coronatijd. Maar uiteraard mag het natuurlijk ook al in het verleden of de toekomst liggen.
Op deze manier kunnen we van elkaar vernemen waar men zo'n beetje mee bezig is in de tijd dat men niet kan rijden. Dit kan zeer leerzaam zijn.
Een ieder kan nog een verslagje insturen (graag zelfs), of enkel een foto met een zin wat die foto betekent, want dat kan ook.
We wensen jullie veel leesplezier.
Chris Bekkenkamp en de andere jongens en meisjes van Sleen hadden het plan opgevat om een Classic Trainingsdag te organiseren op zaterdag 6 juni. Gewoon om gezellig bij te kletsen en wat te trainen.
Hieronder een verslagje van Jan-Willen Teerds en een naschrift van Chris.
De foto's komen zijn uitgezocht en zullen geplaatst worden. Ze zijn te vinden (nog onder testfase) onder Allerlei/Test/Seizoen 2020. Het laden duurt even.
Kort verslagje van Jan-Willem Teerds over de Classic Trainingsdag te Sleen op 6 Juni 2020.
Met hij bijwerken van de website realiseert de redaktie zich dat er nog geen officiele afmelding gegeven is van onze trial te Zelhem.
Dick Bulten had het al langer geleden doorgegeven, dus helemaal een foutje onzerzijds.
Dus even zaterdag de 27ste juni 2020 iets anders verzinnen.
Namens Jos dit berichtje:
Het gaat beter. Jos is weer thuis. Het gaat weer (redelijk) goed met hem op dit moment, nu de bacterie bekend is.
Hij was zeer aangenaam verrast met de kaart van de aanwezigen bij de Oefentrial te Sleen van afgelopen zaterdag.
Dat doet een mens heel veel goed, zei hij
Allemaal Erg Bedankt ! 10 juni 2020