In het weekend van 27 en 28 juli is er de trial te Sprimont. Dit is in de buurt van Aywaille en heeft ook een route. Die gaat over de weg en door het bos. Daarom is een rijnummer noodzakelijk. Dat krijg je bij de inschrijving, waar je ook (je rijbewijs (?)), je kenteken en verzekeringspapieren moet tonen. De motor moet een kentekenplaat hebben.
's Zaterdags is er een Triplette. Hoe dat precies gaat weten we niet, maar het is iets met z'n drieen rijden van verschillend nivo, waarbij het leren en de lol bovenaan staan.
's Zondag is er een gewone wedstrijd die meetelt voor het Belgisch kampioenschap en voor de EuroCup.
Start op zaterdag om 12.00 uur en zondag om 10.00 uur.
Voor verdere info: http://www.motobecane-trialclub.be/
Klik ook op de foto achter de datum en plaats voor de route en info en zo.
Nieuws
Helaas, Helaas, de wedstrijd te Heerde, die op een natuurlijk terrein met aangepaste hindernissen voorzien was in oktober, gaat helaas niet door. Mensen van CTN en de Crossclub in Heerde hadden er al veel tijd en energie in gestopt om het mogelijk te maken, dat het een mooie klassieke trial kon worden. Maar door snel gewijzigde omstandigheden gaat het helaas niet meer door.
Geef het door aan anderen rijders, s.v.p.
We zijn -met dit verslag en plaatsing van de Daguitslag van Rhenen- weer bij de tijd met de website en onderhavige verslagen. Enkel de prijsuitreiking van november 2018 moet/zal er nog komen.
Dus een week na de trial hebben we gelegenheid om de resultaten te bekijken. En toen we eerst naar de strafpunten keken, schrokken we nog meer, dan op het moment dat de uitslag opgelezen werd op het terrein.
Het feit dat 10 rijders gestopt zijn en de grote hoeveelheid punten, maakt het pijnlijk duidelijk dat het veel, veels te moeilijk was. Voor alle kleuren, maar wit in het bijzonder.
We hebben van Pe een verslagje gekregen, waarvoor onze dank.
Op vrijdagavond 05-07-2019 was er weer de avondtrial in Rhenen.
Om 10.00 uur’s morgens zijn we begonnen met het opbouwen van 10 Nonstops op het mooie circuit Kwintelooyen van de MACRO Rhenen.
Het weer was voortreffelijk, licht bewolkt en niet te warm.
Om ± 15.30 uur waren we klaar met het opbouwen.
De jury, Bertha en Elly waren inmiddels ook al gearriveerd, en hadden zich al gesetteld in de kantoor unit.
Het weer was goed.
De opkomst was historisch lager.
Het terrein was voor elk wat wils.
De oude rotten konden nog overweg met de hoge bomen her en der.
Anderen hadden daar wat moeite mee.
En het was weer erg gezellig.
Met goed eten.
We hadden weer een nieuwe deelnemer aan het Klassement.
De uitslag staat erop, alsmede de foto's.
Voor een (heel) klein verslagje moet je Hier Klikken.
Het lijkt al weer lang geleden dat we in Sleen gereden hebben. En eigenlijk is het ook al lang geleden. Wel 3 maanden! We zijn nu ook al weer zo'n beetje vergeten, wat er gemeld is toentertijd. De redactie is er niet geweest, dus heeft geen eigen waarnemingen. maar de geluiden waren dat het wel een leuke, gezellige trial was, mede door de controleurs, die altijd proberen er een gezellige communicatie op na te houden. Her en der pittige secties, maar op andere plaatsen secties die heel goed te rijden waren, als je tenminste goed oplette.
Duidelijk was het iedereen dat de uitzetters zich moeite getroost hadden om er iets mooi van te maken.
Zoals gezegd zijn we er niet geweest dus hebben we ook geen foto's. MAAR op de site van Trial Club Zuid-Oost Drenthe staan heel leuke foto's.
De uitslag is ook geplaatst en we vragen bij deze nog even aan allen die meegereden hebben, of er gekke dingen inzitten, en wel met de uitvallers. Door een ongelukkkige omstandigheid zijn de uitvallers van de sheets gevallen of blijven zitten in de computer. In ieder geval waren ze weg en de lieden van de administratie hebben moeite gedaan om de namen zo'n beetje terug te kunnen halen, maar niet altijd was bekend in welke klasse ze gereden hadden. Zo missen we nog een Erik. Eric Lusink misschien??
Dus als iemand iets raars ziet, laat dat dan s.v.p even weten, zodat we het alsnog kunnen corrigeren. (er)Uit-vallen is niet erg, maar de vermelding telt wel mee in het klassement, vandaar.
Iedereen die contact wil zoeken met de organisatie van CTN, kan dat doen door middel van het volgtende e-mailadres: martienvermeulen-apestaartje-ClassicTrial.nl
uiteraard -apestaartje- door het juiste karakter vervangen.
Onze website lijkt weer dicht te zijn en werkt al weer een weekje naar behoren. Hoe lang dit goed gaat is onduidelijk. In de tussentijd zullen we ook bekijken of de website een update kan/moet krijgen (wat mogelijk veel werk en/of moeilijkheden geeft), de website bij de hoster laten beheren of een nieuwe website bouwen (via een andere hoster) in de komende tijd.
Maar eerst de "vergeten en/of niet afgemaakte" zaken op de website. Deze gaan komen vanaf eind juni wegens tijdgebrek. De verslagen zullen kort zijn of ingekort worden omdat het behoorlijk mosterd na de maaltijd is.
Vooralsnog zullen we de achterstallinge verslagen, fotoos en uitslagen op volgorde toevoegen.
Het was me wel een dagje, daar op Europoort. Bij het er naar toe rijden nog regen en sommigen hebben zelfs hagel gehad. Maar om negen uur was het al lang droog op Europoort. En om 10.00 uur begon de zon te schijnen en die heeft de hele dag schaduw gegeven.
Wel was er veel wind. Dat was voor de controleurs wat minder. En hoewel we met het uitzetten met het draaien van de wind rekening hadden gehouden om het einde van de secties daar gelegd te hebben dat de knipper of de controleur in de luwte kon staan. Maar,…. zoals dat trialterreinen betaamt, is er meestal toch nog te weinig beschutting te vinden.
De opkomst was wat minder, omdat Zelhem een clubtrial had, waar ook enkele CTN-rijders aan meedoen en verder nogal wat afmeldingen door ziekte of anders ongeregeld. (o.a. Herbert beterschap).
Waarschijnlijk is dit artikeltje volledig overbodig, maar toch even voor de zekerheid. Iedereen die op een trialterrein rijdt -meedoen aan een wedstrijd of training of gewoon rijden- heeft een triallicentie nodig. Deze is te krijgen bij de KNMV via hun website. Maar dit jaar zijn de regels voor het verkrijgen ervan weer gewijzigd.
Als je alles ingevuld -of gecontroleerd en aangepast hebt- dan kun je een App op je telefoon downloaden en dan kun je die laten zien bij een wedstrijd dat je aan de eisen voldaan hebt. Want je krijgt géén licentie meer toegestuurd.
Nu zijn er bij de CTN rijders die niet zo veel op hebben met Computer en Apps en mogelijk is de mobiele ontvangst op een terrein wat minder en wordt men angstig of het wel lukt met die App om de licentie te tonen.
Als dat zo is, neem dan geen risico (want je kunt ook nog je mobiel vergeten of het batterijtje is toevallig leeg) en druk daarom je licentie af -die op jouw "Mijn KNMV" staat- en leg die in de auto of in je trialkoffer, zodat je altijd een documentje bij je hebt.
Heb je problemen, neem dan tijdig contact op zodat we je kunnen helpen, want niets tonen is niet rijden.
Het verslag,.. de foto’s en de totaaluitslag van de Prijsuitreiking moeten nog even wachten.
Dit komt omdat de redactie een tijdsprobleem heeft. Na de prijsuitreiking moest eerst aan andere zaken prioriteiten gegeven worden, want die waren al wat te lang blijven liggen voor de prijsuitreiking.Maar dat is niet het (gehele) grootstse probleem. De redcatie heeft nooit een Scheidegger cursus gevolgd im met 10 vingers blind te kunnen typem. Dus alles gewoin met twee vingers. Een vinger aan eleke hand.
En nu is de redaktei ook nog geblesseeerd geraakt, waardoor er maar 1 vinger oberblijft om te gebriuken, die dan al het werk mort dorn. En die raakt daarvan dan weer iverbelast.
Em omda die ene hand iver het hele toestenbord moet gaan, is het halve bord blindtypen geworden en dat kunnen we niet, dus dat geeft weer andere problemen.
Kortim, voir een goed verlsag hebben we nig even (rust)tijd nidig.
Zaterdag 17 november 2018 was het onze eerste wedstrijd voor het seizoen van 2019. Om 11.00 uur gaf Gerrit een rijderbespreking en 10 minuten later konden we beginnen aan een goede wedstrijd. Gezien de punten en de reacties waren de secties -met zes sporen per sectie- allemaal met nul te doen. Maar dan moest je wel goed bij de les blijven, van begin tot eind. En dat maakte het een leuke en interessante wedstrijd. Een 66 man/vrouw/kind/opa hebben zich uitstekend vermaakt. Vaker heb je in Nunspeet een TomTom of Garmin nodig om de non-stops te onthouden, maar dit jaar was de behoefte aan een zonnebril veel groter. Door de felle, laagstaande zon kon je vervelend verblind worden als je boven kwam op de heuvel of door het knipperlichten als je langs de bomen reed. Lastig, maar we zullen niet reclameren, want mede door de zon, was het een echt mooie dag.
Met de wedstrijd, van de lieden van Racing Fans Hasselt van afgelopen zondag de 7 oktober, te Hau-Bedburg is ons seizoen afgelopen en kunnen we de eindstand opmaken. Dat zullen we doen en in Nunspeet zal de prijsuitreiking volgen.
De wedstrijd was goed, zo is er verteld. Wij nemen dat aan, want de redaktie was er deze keer niet bij. Gezien de punten was het een wedstrijd waarbij je goed moest opletten om goed door de secties te komen. Her en der een beetje moeilijk, maar niet gevaarlijk. En uiteraard was de verzorging weer optimaal, naar het schijnt. De 62 rijders hebben er zin aan gehad.
Wil je mooie foto's zien van dit evenement, dan moet je hier even klikken.
We hebben de uitslag geplaatst op de Klassementspagina.
We hebben een goed weekend gehad op de hei in Arnhem. Twee dagen goede en soms erg lange secties die uiteindelijk allemaal wel te doen waren.
De organisatie was weer uitstekend. Met enthousiaste helpers, adminstratiedames en controleurs.
Jammer was het dat de Engelse lieden dit jaar verstek moesten laten gaan en dat er in Duitsland tegelijkertijd ook een klassiek trial evenement plaatsvond. Dat scheelde nogal wat Duitse rijders. Hopelijk is dit volgend jaar beter geregeld zodat we weer met 90-100 rijders kunnen stoeien door het zand en over de hei.
De zaterdag telde ook mee voor de EuroCup met 's avonds de prijsuitreiking. En net als op de vrijdagavond zijn we tot een uur of twaalf in de kantine geweest. Iedereen die bij de trial geweest is, zal/kan beamen dat het een goede weekendbesteding was.
Het verslag kun je hier lezen.
Remy Jansen uit Arnhem heeft mooie foto's gemaakt van de dagen, dus als je even tijd hebt bekijk ze even rustig. De moeite waard.
Op zaterdag 1 September was onze eerste wedstrijd te Zelhem. Op een voor de meeste van ons een volkomen onbekend terrein. Een enorme berg in het landschap met een vlakke bovenkant. Op de zijkanten was het heerlijk klimmen en dalen door alle stenen, waar je overigens (bijna) geen last van had.
En de wedstrijd en organisatie was een succes, zoals de meeste rijders ons vertelden, tenminste zij die ons van commentaar voorzien hebben. We hebben er een verslagje over geschreven, dat jullie HIER kunt LEZEN.
Om een impressie te krijgen van de mogelijkheden van het terrein, kun een YouTube filmpje bekijken dat gemaakt is van de wedstrijd. We weten nog niet wie de maker is, maar dat zullen we nog wel vermelden zo gauw we dit weten.
Het was weer gezellig in Apeldoorn. Zo allemaal dicht bij en op elkaar. En nog verwonderlijker dat er zulke lange secties te maken zijn op dat kleine terreintje. Overigens is het verschil in de grootte van de trialterreinen wat kleiner als je bedenkt dat meerdere trialclubs verbindingsroutes en wegen hebben en ongebruikte stukken. De te 'betriallen' ruimte is vaker ongeveer gelijk, maar Apeldoorn is wel echt het kleinste terrein van Nederland.
Marcel had zichzelf met zijn mede-uitzetters veel moeite getroost om er leuke non-stops van te maken. Soms zo lang dat er wel drie controleurs achter elkaar konden staan. Maar omdat het zo warm was, en wij gewoon langzaam reden, is het bij twee gebeleven.
Doordat er dit jaar een ONK-Zijspannen en quads verreden wordt op de zaterdag te Rhenen, is het circuit voor ons niet toegankelijk op de vrijdag. Vanwege veiligheids- en organisatieredenen en omdat er betaald moet worden om de wedstrijd te kunnen zien, is alles afgezet met hekken en kunnen we daarom niet op de baan komen en dan er weer vanaf komen. Daarom gaat de wedstrijd van vrijdag 6 juli dus NIET door!
Heel jammer dat het op dit mooie terrein niet door kan gaan en ook jammer dat het op een zo laat moment komt. Kom je mensen tegen die niet in Apeldoorn geweest zijn, laat hen dan weten dat Rhenen niet doorgaat.
Het is/was organisatorisch niet meer mogelijk om een vervangende trial te organiseren. Omdat de trial te Rhenen ook meetelt voor het MCA clubkampioenschap wordt er wel een clubtrial gehouden voor MCA-leden op de zondag 8 juli.
We zullen wel zien wat de AVG behelst en of het problematisch gaat worden. Als mensen zich inschrijven dan hebben ze ook wel in de gaten dat hun naam bekend wordt dat ze daar geweest zijn. En datzelfde geldt voor foto's, denken wij. Aan gegevens verzamelen doen wij niet, tenminste niet anders dan wedstrijdpunten, want daar gaat het om bij het Klassement. DUS.... bij deze het verslagje over Baarlo 2018. Maar,.... we beginnen voorzichtig, fotoos van motoren moet altijd kunnen. En die zijn ook mooi?? Toch???
Zie bijvoorbeeld de Sarecen. Vrij zeldzaam, denken wij, want we hebben er zo een de afgelopen 25 jaar geen gezien.
Beste Mensen,
Zoals jullie allemaal wel gemerkt hebben is er een nieuwe privacy-regelgeving vanuit Brussel mper 25 mei in werking. Veel mailtjes waar je e.e.a moet invullen (of niet?).
De regelgeving is eigenlijk knap ingewikkeld en wij weten niet of de website ook onder die regeling valt. We hebben ook nog geen "deskundige" gehoord die daarin duidelijkheid kan verschaffen.
Daarom zullen we op korte termijn de foto's niet plaatsen en het verslag heel summier op het trialtechnische vlak houden.
Als we meer weten -mogelijk zijn er triallisten of anderen die ons kunnen helpen met deze problematiek- dan zullen klaarheid brengen.
Hoewel het weer een beetje somber begon na de regen, werd het tijdens de trial snel beter en kwam de zon te voorschijn. En daarbij leek het of iedereen er meer lol in begon te krijgen. Zowel in de trial als het onderlinge geleuter, wat toch heel vaak een typisch kenmerk is bij CTN. En dat is maar goed ook. Lol moet er zijn.
En dat gold ook voor de trial. Menigeen had dikke armen op het eind. Van het sturen door de grote hoeveelheid bochten en hellingen op en af.
Geel was wat straf (mede door de regen die aan de wedstrijd vooraf ging),maar de rest was prima in orde. Mooi gedaan.
Fotoos hebben we niet veel kunnen maken, want bij twee secties hadden we foto's gemaakt en gelijk werd dat beloont met vijf strafpunten. En dat schiet niet op als je weinig punten wilt hebben. Maar als het goed is krijgen we nog een link naar een plek van de fotograaf van de club zijn foto's geplaatst heeft zodat we toch nog een goede indruk kunnen krijgen, hoe het was.
De uitslagen staan ook vermeld. Het verslagje kun je HIER LEZEN.
Inmiddels is de wedstrijd van Sleen ook al verreden, maar toch willen we nog eventjes het verslag van Rotterdam plaatsen.
Net zo als de uitslag en de foto's.
De trial werd verreden onder erg koude omstandigheden. Met een gevoelstemperatuur van onder de -10 graden.
Het was erg koud voor met name de controleurs.
Chapeau voor hen, allemaal.
Lees Hier het verslagje op een rustig momentje.
Want wij weten wat het betekend als je dat rustig momentje niet hebt.
Dan duren sommige dingen erg lang.
En bekijk gerust de uitslagen. Maar de rode en gele rijders moeten niet schrikken. Het was echt wel wat (te) moeilijk.
Oh ja, het was erg koud tijdens de wedstrijd. Of bent U dat al weer vergeten?