Waarschijnlijk is dit artikeltje volledig overbodig, maar toch even voor de zekerheid. Iedereen die op een trialterrein rijdt -meedoen aan een wedstrijd of training of gewoon rijden- heeft een triallicentie nodig. Deze is te krijgen bij de KNMV via hun website. Maar dit jaar zijn de regels voor het verkrijgen ervan weer gewijzigd.
Als je alles ingevuld -of gecontroleerd en aangepast hebt- dan kun je een App op je telefoon downloaden en dan kun je die laten zien bij een wedstrijd dat je aan de eisen voldaan hebt. Want je krijgt géén licentie meer toegestuurd.
Nu zijn er bij de CTN rijders die niet zo veel op hebben met Computer en Apps en mogelijk is de mobiele ontvangst op een terrein wat minder en wordt men angstig of het wel lukt met die App om de licentie te tonen.
Als dat zo is, neem dan geen risico (want je kunt ook nog je mobiel vergeten of het batterijtje is toevallig leeg) en druk daarom je licentie af -die op jouw "Mijn KNMV" staat- en leg die in de auto of in je trialkoffer, zodat je altijd een documentje bij je hebt.
Heb je problemen, neem dan tijdig contact op zodat we je kunnen helpen, want niets tonen is niet rijden.
Nieuws
Het verslag,.. de foto’s en de totaaluitslag van de Prijsuitreiking moeten nog even wachten.
Dit komt omdat de redactie een tijdsprobleem heeft. Na de prijsuitreiking moest eerst aan andere zaken prioriteiten gegeven worden, want die waren al wat te lang blijven liggen voor de prijsuitreiking.Maar dat is niet het (gehele) grootstse probleem. De redcatie heeft nooit een Scheidegger cursus gevolgd im met 10 vingers blind te kunnen typem. Dus alles gewoin met twee vingers. Een vinger aan eleke hand.
En nu is de redaktei ook nog geblesseeerd geraakt, waardoor er maar 1 vinger oberblijft om te gebriuken, die dan al het werk mort dorn. En die raakt daarvan dan weer iverbelast.
Em omda die ene hand iver het hele toestenbord moet gaan, is het halve bord blindtypen geworden en dat kunnen we niet, dus dat geeft weer andere problemen.
Kortim, voir een goed verlsag hebben we nig even (rust)tijd nidig.
Zaterdag 17 november 2018 was het onze eerste wedstrijd voor het seizoen van 2019. Om 11.00 uur gaf Gerrit een rijderbespreking en 10 minuten later konden we beginnen aan een goede wedstrijd. Gezien de punten en de reacties waren de secties -met zes sporen per sectie- allemaal met nul te doen. Maar dan moest je wel goed bij de les blijven, van begin tot eind. En dat maakte het een leuke en interessante wedstrijd. Een 66 man/vrouw/kind/opa hebben zich uitstekend vermaakt. Vaker heb je in Nunspeet een TomTom of Garmin nodig om de non-stops te onthouden, maar dit jaar was de behoefte aan een zonnebril veel groter. Door de felle, laagstaande zon kon je vervelend verblind worden als je boven kwam op de heuvel of door het knipperlichten als je langs de bomen reed. Lastig, maar we zullen niet reclameren, want mede door de zon, was het een echt mooie dag.
Met de wedstrijd, van de lieden van Racing Fans Hasselt van afgelopen zondag de 7 oktober, te Hau-Bedburg is ons seizoen afgelopen en kunnen we de eindstand opmaken. Dat zullen we doen en in Nunspeet zal de prijsuitreiking volgen.
De wedstrijd was goed, zo is er verteld. Wij nemen dat aan, want de redaktie was er deze keer niet bij. Gezien de punten was het een wedstrijd waarbij je goed moest opletten om goed door de secties te komen. Her en der een beetje moeilijk, maar niet gevaarlijk. En uiteraard was de verzorging weer optimaal, naar het schijnt. De 62 rijders hebben er zin aan gehad.
Wil je mooie foto's zien van dit evenement, dan moet je hier even klikken.
We hebben de uitslag geplaatst op de Klassementspagina.
We hebben een goed weekend gehad op de hei in Arnhem. Twee dagen goede en soms erg lange secties die uiteindelijk allemaal wel te doen waren.
De organisatie was weer uitstekend. Met enthousiaste helpers, adminstratiedames en controleurs.
Jammer was het dat de Engelse lieden dit jaar verstek moesten laten gaan en dat er in Duitsland tegelijkertijd ook een klassiek trial evenement plaatsvond. Dat scheelde nogal wat Duitse rijders. Hopelijk is dit volgend jaar beter geregeld zodat we weer met 90-100 rijders kunnen stoeien door het zand en over de hei.
De zaterdag telde ook mee voor de EuroCup met 's avonds de prijsuitreiking. En net als op de vrijdagavond zijn we tot een uur of twaalf in de kantine geweest. Iedereen die bij de trial geweest is, zal/kan beamen dat het een goede weekendbesteding was.
Het verslag kun je hier lezen.
Remy Jansen uit Arnhem heeft mooie foto's gemaakt van de dagen, dus als je even tijd hebt bekijk ze even rustig. De moeite waard.
Op zaterdag 1 September was onze eerste wedstrijd te Zelhem. Op een voor de meeste van ons een volkomen onbekend terrein. Een enorme berg in het landschap met een vlakke bovenkant. Op de zijkanten was het heerlijk klimmen en dalen door alle stenen, waar je overigens (bijna) geen last van had.
En de wedstrijd en organisatie was een succes, zoals de meeste rijders ons vertelden, tenminste zij die ons van commentaar voorzien hebben. We hebben er een verslagje over geschreven, dat jullie HIER kunt LEZEN.
Om een impressie te krijgen van de mogelijkheden van het terrein, kun een YouTube filmpje bekijken dat gemaakt is van de wedstrijd. We weten nog niet wie de maker is, maar dat zullen we nog wel vermelden zo gauw we dit weten.
Het was weer gezellig in Apeldoorn. Zo allemaal dicht bij en op elkaar. En nog verwonderlijker dat er zulke lange secties te maken zijn op dat kleine terreintje. Overigens is het verschil in de grootte van de trialterreinen wat kleiner als je bedenkt dat meerdere trialclubs verbindingsroutes en wegen hebben en ongebruikte stukken. De te 'betriallen' ruimte is vaker ongeveer gelijk, maar Apeldoorn is wel echt het kleinste terrein van Nederland.
Marcel had zichzelf met zijn mede-uitzetters veel moeite getroost om er leuke non-stops van te maken. Soms zo lang dat er wel drie controleurs achter elkaar konden staan. Maar omdat het zo warm was, en wij gewoon langzaam reden, is het bij twee gebeleven.
Doordat er dit jaar een ONK-Zijspannen en quads verreden wordt op de zaterdag te Rhenen, is het circuit voor ons niet toegankelijk op de vrijdag. Vanwege veiligheids- en organisatieredenen en omdat er betaald moet worden om de wedstrijd te kunnen zien, is alles afgezet met hekken en kunnen we daarom niet op de baan komen en dan er weer vanaf komen. Daarom gaat de wedstrijd van vrijdag 6 juli dus NIET door!
Heel jammer dat het op dit mooie terrein niet door kan gaan en ook jammer dat het op een zo laat moment komt. Kom je mensen tegen die niet in Apeldoorn geweest zijn, laat hen dan weten dat Rhenen niet doorgaat.
Het is/was organisatorisch niet meer mogelijk om een vervangende trial te organiseren. Omdat de trial te Rhenen ook meetelt voor het MCA clubkampioenschap wordt er wel een clubtrial gehouden voor MCA-leden op de zondag 8 juli.
We zullen wel zien wat de AVG behelst en of het problematisch gaat worden. Als mensen zich inschrijven dan hebben ze ook wel in de gaten dat hun naam bekend wordt dat ze daar geweest zijn. En datzelfde geldt voor foto's, denken wij. Aan gegevens verzamelen doen wij niet, tenminste niet anders dan wedstrijdpunten, want daar gaat het om bij het Klassement. DUS.... bij deze het verslagje over Baarlo 2018. Maar,.... we beginnen voorzichtig, fotoos van motoren moet altijd kunnen. En die zijn ook mooi?? Toch???
Zie bijvoorbeeld de Sarecen. Vrij zeldzaam, denken wij, want we hebben er zo een de afgelopen 25 jaar geen gezien.
Beste Mensen,
Zoals jullie allemaal wel gemerkt hebben is er een nieuwe privacy-regelgeving vanuit Brussel mper 25 mei in werking. Veel mailtjes waar je e.e.a moet invullen (of niet?).
De regelgeving is eigenlijk knap ingewikkeld en wij weten niet of de website ook onder die regeling valt. We hebben ook nog geen "deskundige" gehoord die daarin duidelijkheid kan verschaffen.
Daarom zullen we op korte termijn de foto's niet plaatsen en het verslag heel summier op het trialtechnische vlak houden.
Als we meer weten -mogelijk zijn er triallisten of anderen die ons kunnen helpen met deze problematiek- dan zullen klaarheid brengen.
Hoewel het weer een beetje somber begon na de regen, werd het tijdens de trial snel beter en kwam de zon te voorschijn. En daarbij leek het of iedereen er meer lol in begon te krijgen. Zowel in de trial als het onderlinge geleuter, wat toch heel vaak een typisch kenmerk is bij CTN. En dat is maar goed ook. Lol moet er zijn.
En dat gold ook voor de trial. Menigeen had dikke armen op het eind. Van het sturen door de grote hoeveelheid bochten en hellingen op en af.
Geel was wat straf (mede door de regen die aan de wedstrijd vooraf ging),maar de rest was prima in orde. Mooi gedaan.
Fotoos hebben we niet veel kunnen maken, want bij twee secties hadden we foto's gemaakt en gelijk werd dat beloont met vijf strafpunten. En dat schiet niet op als je weinig punten wilt hebben. Maar als het goed is krijgen we nog een link naar een plek van de fotograaf van de club zijn foto's geplaatst heeft zodat we toch nog een goede indruk kunnen krijgen, hoe het was.
De uitslagen staan ook vermeld. Het verslagje kun je HIER LEZEN.
Inmiddels is de wedstrijd van Sleen ook al verreden, maar toch willen we nog eventjes het verslag van Rotterdam plaatsen.
Net zo als de uitslag en de foto's.
De trial werd verreden onder erg koude omstandigheden. Met een gevoelstemperatuur van onder de -10 graden.
Het was erg koud voor met name de controleurs.
Chapeau voor hen, allemaal.
Lees Hier het verslagje op een rustig momentje.
Want wij weten wat het betekend als je dat rustig momentje niet hebt.
Dan duren sommige dingen erg lang.
En bekijk gerust de uitslagen. Maar de rode en gele rijders moeten niet schrikken. Het was echt wel wat (te) moeilijk.
Oh ja, het was erg koud tijdens de wedstrijd. Of bent U dat al weer vergeten?
Hallo rijders,
Martien heeft afgelopen november tijdens de prijsuitreiking in Nunspeet aangegeven dat het moeilijk is om CTN financieel draaiende te kunnen houden.
Alle in Nunspeet aanwezige rijders waren unaniem van mening dat de financiën geen belemmering mogen zijn voor het niet in stand kunnen houden van deze geweldige en gezellige CTN competitie.
Door in Nunspeet met de pet rond te gaan heeft CTN dankzij spontane gulle giften weer iets financiële "lucht" gekregen.
Graag wil ik de rijders die niet aanwezig waren tijdens de afgelopen prijsuitreiking in Nunspeet, alsnog de gelegenheid geven om bij het inschrijven in Rotterdam een vrijwillige bijdrage te kunnen doen.
Voor degene die er in Nunspeet niet bij waren -en die ook niet naar Rotterdam (kunnen) komen- en toch willen doneren, heb ik altijd de pet bij me.
Met vriendelijke groet,
Martin de Graaf
Om het inschrijven bij CTN een beetje soepel te laten verlopen met de relatief grote hoeveelheid rijders en nog meer klassen, vragen de dames en heren die het inschrijven verzorgen, om het volgende:
Als je elkaar begroet hebt, zeg dan eerst je klasse waarin je gaat rijden, want dat specifice formulier moet eerst gezocht worden.
Zeg dan je naam (voornaam en achternaam) en geef je districtlicentie af, ook als je naam gevonden is (of niet). Namen met enkel een letter als voornaam geeft soms verwarring.
Controleer verder gezamelijk of je motormerk en type klopt. En check bij de klassiekers of de gewichtsklasse (goed) ingevuld is (lager dan 95 kg, tussen 95 en 120 kg en boven 120 kg).
En als laatste betalen s.v.p. De rijkaart krijg je mee of met de rijdersbespreking. Dit is club afhankelijk.
Geert Roeckevisch, die jarenlang de prachtige trial te Lochem georganiseerd heeft, hoorde na de trial van 2017 dat het daar afgelopen was, omdat het terrein verkocht was/is. Hij heeft gekeken naar een andere mogelijkheid en is daarbij ook in gesprek gekomen bij een club waar hij ook lid van is. Hij is met de TrialClub Zelhem in gesprek gegaan om daar een klassieke trial te organiseren. De organisatie van Zelhem omarmde -enthousiast- het voorstel voor een klassieke trial en zij hebben er gelijk een classic day van gemaakt: de Langeberg Classic Day.
De Langeberg is de grote storthoop -die bedekt met een dikke laag zand- naast het oorspronkelijke trialterrein wat er nu uiteraard ook nog is, en dus een mooi klassiek trialterrein kan zijn. Men wil daar de secties plaatsen, dus geen beton of dergelijke, en dat is wat wij preferreren. Secties met hellingen en lange bochten. Dus dat kan hartstikke mooi worden.
De accomodatie is heel mooi, met een goede kantine en zo. Verder bestaat er de mogelijkheid om te overnachten en dan 's morgens de zon te kunnen zien opkomen over het Gelders landschap (op de 30-40 meter hoge berg kun je heel ver kijken), OF als je 's avonds gaat de zon kunt zien ondergaan.
Kortom, alle ingredienten voor een geslaagde dag (of weekend) zijn aanwezing. Tot september.
De lieden van Hau hadden het allemaal goed voor elkaar, dachten ze. Een week voor de wedstrijd hadden ze reeds 5 secties uitgezet en alle controleurs, de catering, en de andere verzorging was allemaal ook al geregeld en in orde. Maar bij het verzetten van de wedstrijddatum van de 19de november naar de 26ste november, was er een organisatorische non-stop over het hoofd gezien.
In Duitsland is er een dag waarop de doden herdacht worden en dat is een dag waarop geen feesten of wedstrijden of sport georganiseerd mag worden. En als de wedstrijd door zou zijn gegaan, dan kan de club en/of de terreineigenaar grote problemen krijgen.
Dus helaas, maar het is niet anders. Ze hadden er al veel werk in gestopt, maar uiteindelijk enkel veel problemen bij het afgelasten.
Geprobeerd is om de wedstrijd te verzetten, maar ook hier kreeg men weer andere problemen, zodat er niets anders opzit dan af te gelasten.
Hoe nu verder met de geplande wedstrijd? Herbert en zijn medeorganisatoren willen de moeite erin steken om de wedstrijd in te halen in begin maart. Dat gaan we verder even uitzoeken en dat zien jullie in de kalender verschijnen die binnenkort bekend gemaakt kan worden.
Na de trial te Nunspeet hebben we onze negende prijsuitreiking alweer gehad. Zij die er geweest zijn, hebben een leuke tijd gehad, zo hoorden wij.
Enkele zaken hebben ook de revue gepasseerd, zoals dat we dit jaar wat minder geld in kas hadden, Lochem niet meer verreden wordt en dat we weer wat reclame kunnen maken omdat we weer wat meer leden kunnen hebben.
Al deze zaken zijn aangestipt in het verslag
De foto's staan op de Galerij en de eindstand per klasse en per rijder staan bij de sectie 2017 op de Klassementspagina.
Om het verslag te lezen kunt U HIER KLIKKEN.
Voor het nieuwe seizoen 2018 moesten er weer nieuwe categorien en pagina's aangemaakt worden, zodat het verslag en zo wat vertraagd is. Maar goed, ...
Het was weer een mooie dag om een middagje met de motor te stoeien in het bos.
Weer een mooie trial met lange secties op het mooiste natuurlijke trialterrein van Nederland.
Er waren weer nieuwe rijders, die het een keer wilden proberen, hoe dat is gaat, zo'n klassieke trial.
Waarschijnlijk zien we ze weer. In ieder geval Welkom!
Zie voor de uitslag de klassementspagina en de fotoos op de galerij.
Het verslagje kun je HIER LEZEN.
Het was me een weekendje, daar op de hei, in Arnhem. Een 100-tal solo rijders en zijspannen hadden er een hele natte zaterdag. Op zondag gingen er een 75-tal solo's en zijspannen van start, maar nu met mooi weer. We hebben getracht een aantal fotoos te maken die de dag lieten zien in beeldvorm, maar door de regen en door het slechte rijden -ten gevolge van de afleiding- is dat ook weer niet helemaal gelukt. U kijkt maar. HIER is het verslagje.
Michel Debuquou heeft dit ook gedaan en hij is daar beter in geslaagd. Mocht het lukken om de link op de site te zetten dan doen we dat nog even, wat later.
De fotoos zijn geplaatst, die gemaakt zijn door de redactie en die op de zondag gemaakt zijn door Katja.
De uitslag is ook geplaatst. In zijn geheel voor alle solo-rijders, helaas niet voor de 11 respectivelijk 9 zijspannen. De uitslag voor CTN maken we ook nog op, evenals de eindstand want we zijn klaar voor dit seizoen. Op 5 november is de prijsuitreiking in Nunspeet en de wedstrijd van Nunspeet en -later in het jaar- Hau-Bedburg tellen mee voor volgend jaar.
Beste Mensen, triallisten en geinteresseerden in de website.
We hebben alle 9000 inloggegevens gewist en de inlogmogelijkheid gedeactiveerd. De website wordt zo vaak door computer-gegenereerde inlogcodes bezocht, dat het beangstigend wordt, hoe lang dit nog goed gaat. Die bezoekjes zijn niet om te lezen of zo, maar enkel om te zien of men aan inloggegevens kan komen of de website te hacken.
Helaas, dat is jammer, want er zit veel tijd in om de website gangbaar te houden. Het was beter dat die ziekmakende lieden gingen triallen in plaats van anderen hun plezier te vergallen.
En als het een keer lukt om de gegevens van alle mensen te hacken, dat zouden wij het zeer erg vinden van de overlast die we dan 'veroorzaakt' hebben.
Daarom hebben we besloten om de inlogmogelijkheid te verbergen.
Bij de opzet van de website hadden we veel plannen voor de mogelijkheden aan de geinterresseerden. Maar de tijd ontbrak en inzichten hebben er toe geleid dat er toch al niet veel mogelijkheden waren als men inlogde, enkel fotoos downloaden, dus het zal geen groot probleem zijn.
Mocht je toch iets willen weten, of iets willen hebben of iets willen meedelen voor de website, of CTN in het algemeen, gebruik dan het de pagina "Contact". Vergeet niet de drie streepjes te vervangen door het bekende apestaartje. (Dit is ook om de vele, dagelijkse, computer-gegenereerde mails voor phishing en hacking te voorkomen)